Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلگردهای آجدار جز محصولاتی به شمار می‌روند که کاربردهای بسیاری در صنایع دارند. میلگرد آجدار برای اولین بار در سال 1968 مورد استفاده قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین کاربردهای این محصول می‌توان به مقاوم‌سازی بتن در انواع مختلف سازه‌ها نیز اشاره کرد.

میلگردهای آجدار همان‌طور که از نامشان مشخص است بر روی سطح خود آج‌های دارند که به بهتر چسبیدن بتن به سطح میلگرد کمک ویژه‌ای می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موارد مختلفی مانند ارتفاع، الگو و همچنین فاصله آج‌ها از موارد بسیار مهمی است که بر روی میلگردها وجود دارد. این موارد بر اساس نوع و استانداری که تولید میلگرد بر اساس آن انجام می‌شود، متفاوت است. میلگرد آجدار خود دارای انواع مختلفی است. 

در ادامه به معرفی و بررسی این محصولات پرداخته می‌شود. پس برای کسب اطلاعات ویژه در این مورد تا پایان مقاله ما راه همراهی نمایید. خرید و فروش بدون واسطه انواع آهن آلات و محصولات فولادی ساختمانی و صنعتی از مهم‌ترین وظایف آهن اسپات (ahanspot.com) به شمار می‌رود.

میلگرد آجدار چیست؟

دلیل استفاده از میلگرد داخل بتن به خاطر وجود مقاومت کششی بسیار بالایی است که فولاد دارد. و این مقاومت باعث می‌شود تا ضعف بتن جبران گردد. در نتیجه بتن مسلح شده و قادر خواهد بود نیروهای کششی بالاتری را متحمل شود. اما برای اینکه بتن بتواند با میلگرد چسبندگی داشته باشد بایستی دارای برجستگی‌هایی باشد که به این برجستگی‌ها آج گفته می‌شود. میلگردهای آجدار به دلیل خاصیت چسبندگی از داخل بتن بیرون کشیده نمی‌شوند. 

میلگردهای آجدار دارای انواع مختلفی بوده که براساس استاندارها و روش تولید تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع میلگرد آجدار پرداخته می‌شود. با خرید میلگرد سائه و آجدار از آهن اسپات، هزینه پروژه ساخت و ساز خود را کاهش دهید.

انواع میلگرد آجدار

به صورت کلی شکل آج روی میلگردها با یکدیگر تفاوت دارد. در بازار ایران، سه گرید مختلف از میلگرد آجدار تحت نام‌های  A2، A3 و A4 وجود دارد که جز پرکاربردترین میلگردها هستند. این نوع میلگردها به جز تقسیم‌بندی که از نظر آج می‌شوند، از نظر نوع کاربرد نیز به چند دسته تقسیم می‌شوند. انواع میلگرد آجدار بر اساس نوع تولید و کاربرد به شرح زیر است:

میلگرد آجدار ترمکس یا TMT 

میلگرد ترمکس دارای مقاومت بسیار بالایی است. میلگرهای حرارتی توسط روش ترمومکانیکی بهبود بخشیده می‌شود و میلگردهای TMT را تولید می‌کنند. از این میلگرد اغلب در سازه‌های بتنی به خصوص در جوار سیمان‌های مسلح استفاده می‌شود و مقاومت بالایی به وجود می‌آورد. لازم به ذکر است که روش تولید میلگردهای ترمکس به عنوان یکی از جدیدترین و بهترین روش‌ها به شمار می‌رود. 

تولید میلگرد با استفاده از این روش باعث بهبود خواصی مانند استحکام بالا، انعطاف‌پذیری، توانایی جوشکاری، قابلیت خم‌شدن و بالاترین استانداردهای کیفیت است. استفاده از این میلگردها دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه فردی است که عبارتند از: شکل‌پذیری و انعطاف‌پذیری بهتر، استحکام خمشی بیشتر، مقاومت  بالا در برابر زلزله‌ در مقایسه با میلگردهای ساده‎‌ کربنی، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت حرارتی بالا، اقتصادی و مقرون‌ به‌ صرفه، حفظ مقاومت در اتصالات جوشی، امکان جوشکاری با الکترودهای معمولی و .....

میلگرد آجدار مقاومت بالا یا HSD

میلگردهای HSD میلگردهایی هستند که دارای مقاومت بالایی بوده و سطحی پیچ خورده و برآمده دارند. هدف استفاده از این نوع میلگردها تقویت بتن و ساخت و ساز است. قطر میلگردهای آجدار مقاومت بالا معمولا از 4 میلی‌متر تا 50 میلی‌متر است. این نوع میلگردهای آجدار لغزش در بتن را کاهش داده و موجب افزایش پیوند بین بتن‌ و میلگرد می‌شود. این میلگرد دارای ویژگی‌های خاصی است که عبارتند از: قابلیت شکل‌پذیری، استحکام و توانایی جوشکاری خوب، استحکام خمشی عالی، قدرت جوشکاری 100٪ در برابر میلگردهای معمولی، مقاومت کششی بالا، طیف وسیعی از کاربردها، انعطاف‌پذیری رضایت‌بخش و ....

کاربرد میلگرد آجدار 

میلگردهای آجدار همان طور که در بالا به آن اشاره شد، دارای انواع مختلفی است که هر کدام دارای کاربردهای خاصی هستند. بیشترین و مهم‌ترین مورد مصرف از این نوع میلگردها در صنعت ساخت و ساز است. کاربردهای میلگرد آجدار به شرح زیر است:

افزایش نیروی برشی

استفاده در بتن‌ریزی کف سازه‌ها 

کاربرد در بتن‌ریزی دیوارها

تقویت فونداسیون و افزایش مقاومت بتن

از آهن اسپات می‌توان به عنوان مرجعی معتبر در زمینه خرید و فروش و استعلام لحظه ای آهن آلات من جمله انواع پروفیل، نبشی، ورق (ahanspot.com/cat/sheets) و... نام برد .

خرید میلگرد آجدار در آهن اسپات

اگر قصد خرید میلگردهای آجدار را دارید، آهن اسپات بستری امن و مطمئن را برای این منظور مهیا ساخته است. کاربران برای خرید این محصول با مراجعه به صفحه میلگرد آجدار می‌توانند پس از بررسی مشخصات و ویژگی‌های مورد نظر و آنالیز قیمت به صورت لحظه‌ای اقدام به خرید میلگرد نمایند. 

قابل ذکر است، در سایت آهن اسپات قیمت محصولات موجود به صورت لحظه‌ای منتشر و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید این محصول را دارید وبسایت آهن اسپات بهترین گزینه است.

قیمت میلگردها اعم از میلگردهای آجدار با توجه به موارد مختلفی مانند نوسانات بازار، متریال استفاده شده، کیفیت ساخت، مقدار مورد نظر و .... متفاوت است و نمی‌توان یک قیمت مشخص را برای آن در نظر گرفت. اما شما می‌توانید با در نظر گرفتن موارد ذکر شده قیمت کالای مورد نیاز خود را به صورت دقیق در آهن اسپات مشاهده نمایید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خرید و فروش ساخت و ساز سیمان فولاد انواع میلگرد آجدار نوع میلگردها میلگردهای آجدار خرید میلگرد مقاومت بالا آهن اسپات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید

به گزارش خبرآنلاین، وقتی تا دیروقت بیدار می‌مانید، به مغز، قلب، روده‌ها، کلیه‌ها و کبدتان آسیب می‌رسانید. طبق توصیه بنیاد ملی خواب امریکا، مدت زمان خواب ایده آل برای بزرگسالان ۷ تا ۹ ساعت است. کم‌خوابی می‌تواند به عملکردهای داخلی و حتی اندام‌های بدن آسیب برساند و منجر به ایجاد انواع بیماری‌ها شود:

۱. مشکلات مغزی

براساس مطالعات، بیدار ماندن طولانی، سلول‌های مغز را از بین می‌برد. خواب کافی برای بهبود عملکرد یادآوری و حافظه بسیار مهم است. کم‌خوابی و بی‌خوابی در طول شب، ریسک ابتلا به زوال حافظه و آلزایمر را افزایش می‌دهد.

۲. افزایش فشار خون

افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند یا کمتر از ۵ تا ۶ ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. کمبود خواب، اثرات استرس را بر بدن تشدید می‌کند که این شرایط با افزایش فشار خون، ضربان قلب بالا و التهاب همراه است.

۳. چاقی

کم‌خوابی باعث ایجاد عدم تعادل هورمونی در بدن و در نهایت باعث پرخوری و افزایش وزن می‌شود.

۴. دیابت

کمبود خواب، عملکرد بدن برای پردازش گلوکز و میزان انسولین تولیدشده توسط بدن را مختل می‌کند. از همین رو، کم‌خوابی و بی‌خوابی یک ریسک‌فاکتور مهم در ایجاد دیابت نوع ۲ به شمار می‌آید.

۵. سرطان

بر اساس مطالعات، نداشتن خواب کافی شبانه، خطر رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. هم‌چنین خواب ناکافی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

چرا صبح‌ها با سردرد از خواب بیدار می‌شویم؟/ ۸ دلیل مهم

منابع: medium ، health

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900550

دیگر خبرها

  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی