Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- سکینه اسمی: کریدور بزرگراهی غرب کشور به عنوان نقطه اتصال دسترسی قفقاز به آب‌های آزاد و خلیج فارس از مرز بازرگان در آذربایجان غربی شروع شده و با عبور از آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خوزستان رسیده و در بندر امام خمینی خاتمه می‌یابد، طول مسیر یک هزار و۵۳۰ کیلومتر است که به صورت دوبانده و بزرگراهی احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریدور غرب از بزرگترین طرح‌های بزرگراهی کشور است که مطالعات این طرح در سال ۱۳۸۲ آغاز شده، این کریدور ضمن کاهش زمان سفر و سهولت جابه‌جایی بین استان‌های شمال غرب به جنوب غرب موجب تسهیل ترانزیتی اوراسیا و همچنین جابجایی مسافر از کشورهای ترکیه و عراق به آب‌های آزاد می‌شود.

۵۶٣ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی واقع شده و تاکنون ۱۳۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در بخش جنوب آذربایجان‌غربی زیر بار ترافیک رفته و کل پروژه ٧٨ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

این کریدور بعد از گذر از آذربایجان غربی به است، کردستان متصل می‌شود، ۳۲۰ کیلومتر این پروژه در استان کردستان واقع شده که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران این پروژه تعطیل است.

کمبود اعتبار مهمترین مانع تسریع در روند اجرای کریدور بزرگراهی غرب کشور

کرمانشاه نیز به‌عنوان محور توسعه غرب کشور به منظور احداث کریدور ریلی شمال به جنوب غرب همواره باید مورد توجه قرار گرفته شود و سهم استان کرمانشاه در این شبکه حمل و نقل جاده‌ای حدود ۱۱۰ کیلومتر است.

کریدور غرب از بزرگترین طرح‌های بزرگراهی کشور است که مطالعات این طرح در سال ۱۳۸۲ آغاز شده، این کریدور ضمن کاهش زمان سفر و سهولت جابه‌جایی بین استان‌های شمال غرب به جنوب غرب موجب تسهیل ترانزیتی اوراسیا و همچنین جابجایی مسافر از کشورهای ترکیه و عراق به آب‌های آزاد می‌شود همچنین قسمتی از کریدور بزرگراهی غرب کشور از استان لرستان و از محورهای خرم آباد- نورآباد و… می‌گذرد که متأسفانه تا کنون این پروژه در لرستان تکمیل نشده و علت این امر نیز با توجه به اعلام مسئولان استانی، کمبود اعتبارات است.

محور نورآباد - خرم آباد و فیروزآباد- الشتر به طول ۹۵ کیلومتر (محور خرم آباد نورآباد ۸۱ کیلومتر و محور فیروز آباد الشتر ۱۴ کیلومتر) بخشی از کریدور بزرگراهی غرب در استان لرستان است که تا کنون ۷۲ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و ۲۳ کیلومتر آن در دست اجرا است.

نقطه پایانی این کریدور اتصال به آب‌های آزاد از طریق استان خوزستان است، با وجود نقش پررنگ خوزستان در ترانزیت کالا و مسافر سایر استان‌ها، افتتاح طرح کریدور غرب در استان که در یک بخش (سهم شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور) یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و در بخش دیگر (سهم اداره کل راه و شهرسازی خوزستان) نیز یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد، همچنان بلاتکلیف مانده است.

به نظر می‌رسد اجرای طرح بزرگراهی کریدور غرب کشور علاوه بر منافع بی‌شمار اقتصادی که برای کشور به همراه دارد، باعث احیای جاده‌های استان‌هایی که در این مسیر واقع شده است می‌شود و تسریع در آن باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد.

اتمام کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص روند اجرای این طرح گفت: در حال حاضر، عملیات راهسازی در ١٣٠ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی در دست اجراست.

محسن حمزه لو با بیان اینکه ۵۶٣ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی واقع شدە، افزود: تاکنون ۱۳۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در بخش جنوب آذربایجان‌غربی زیر بار ترافیک رفته و کل پروژه ٧٨ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

حمزه‌لو با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۱۱۱ کیلومتر با سرعت اجرا می‌شود، عنوان کرد: برای بهره‌برداری کامل از کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تکمیل کریدور بزرگراهی شمال‌غرب کشور به عنوان یکی از الزامات ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای در دستور کار دولت قرار دارد، افزود: بهره برداری کامل از این کریدور و ایجاد ارتباط بین قفقاز جنوبی با بندر امام یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است که تأثیرگذاری ویژه ای در ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای دارد.

حمزه لو خاطرنشان کرد: تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور با توجه به موقعیت راهبردی آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای اهرم کارآمدی برای کاهش تأثیر تحریم‌ها و بیرون‌رفت از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود.

پیشرفت ۸۵ درصدی قطعه پنجم کریدور شمال به جنوب در استان کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر هم با اشاره به اینکه توجه به حمل و نقل و زیرساخت‌های آن به ویژه کریدور شمال - جنوب در اولویت اجرایی ستاد اقتصاد مقاومتی استان قرار دارد، اظهار داشت: این اداره کل از بین پنج قطعه تعریف شده در محدوده استان، عهده‌دار قطعه پنج این طرح است.

عرفان مرادی از پیشرفت ۸۵ درصدی قطعه پنج این کریدور خبر داد و گفت: قطعه شماره پنج به طول ۴۹ کیلومتر بوده که تاکنون ۳۸ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته است.

وی افزود: این قطعه که حد فاصل سنندج - دیواندره واقع شده از جمله قطعات مهم کریدور است که اتمام و بهره‌برداری کامل از آن تأثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل و نقل جاده‌ای استان دارد و ایمنی تردد در مسیر مورد نظر که از جمله مسیرهای پر تصادف است، ارتقا خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به هزینه‌کرد حدود ۱۱۰ میلیارد تومان برای ساخت قطعه پنج، گفت: امیدواریم با تأمین به موقع این پروژه در سال جاری شاهد بهره برداری کامل از این قطعه مهم باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: حدود ۵۰ درصد از ۳۲۰ کیلومتر کریدور شمال - جنوب در حوزه این استان زیر با ترافیک رفته که ۷۰ درصد این میزان در هفت سال اخیر اجرا شده است.

وی افزود: مطالعات این طرح در سال ۱۳۸۲ آغاز و اولین مناقصه قطعه اول طرح در این استان سال ۱۳۸۴ برگزار و همان سال نیز عملیات اجرایی آغاز شد.

مرادی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ تنها ۱۴ درصد مسیر شامل ۴۵ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته بود اما به واسطه اهمیت اقتصادی کریدور شمال - جنوب و وضعیت راه‌های کردستان عملیات اجرایی این طرح شدت گرفت.

قرار گرفتن کریدور کرمانشاه- کامیاران در پروژه سفر ریاست جمهوری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساخت و اجرای کریدور بزرگراهی محور کرمانشاه-کامیاران از ابتدا دارای ۲ قسمت بوده که قطعه اول آن (۱۷ کیلومتر) سال ۱۳۸۹ شروع و سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید.

منوچهر فخری افزود: مسیر بزرگراه کریدور غرب کشور از کامیاران تا سه راه قزانچی حدود ۴۲ کیلومتر بوده و از این مسیر تنها ۹ کیلومتر باقی مانده تا به بهره برداری برسد که ۶ کیلومتر از آن طی امروز به صورت کامل و ۲ لایه آسفالت خواهد شد.

وی به بروز مشکل پیش آمده در مسیر احداث بزرگراه کامیاران به کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: در روند کار شرکت سازنده و میراث فرهنگی استان کرمانشاه برای احداث این مسیر بر سر روستایی به میزان ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر به مشکل برخورند که با بررسی‌های انجام شده به منظور وارد نشدن صدمه به بافت این روستا با میراث فرهنگی صبحت شده که تقریباً هفته گذشته به توافق رسیدند و ادامه مسیر در حال آماده سازی است.

فخری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های آینده برای توسعه سایر محورهای جاده‌ای، بیان کرد: احداث و امتداد اینگونه مسیرها در سایر محورها مانند اسلام آبادغرب جز برنامه آینده بوده که پس از اتمام پروژه اصلی کریدور غرب کشور به آن پرداخته می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: اعتبارات اخذ شده برای تکمیل و راه اندازی این پروژه به اندازه کافی نبوده و در حال حاضر به پیمانکار بدهکار هستند که در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه به عنوان مطالبه مهم استان مطرح و پیگیری جذب اعتبارات خواهیم بود.

فخری با اشاره به اهمیت طرح کریدور غرب کشور در ویژه در استان کرمانشاه، تاکید کرد: محور جاده‌ای کامیاران به کرمانشاه یکی از حادثه‌خیزترین نقاط استان کرمانشاه بوده که در تصادفات آمار قابل توجهی را ارائه می‌دهد و یکی از مسائل مهم استانی در جهت رفع مسائل ترافیکی همین محور تردد بوده که دلیل پر تردد بودن این محور در غرب کشور در طرح کریدور غرب کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح کریدور غرب کشور در کرمانشاه برای حوزه اقتصادی و تجاری نقش مؤثر دارد، عنوان کرد: این مسیر علاوه بر سهولت در تردد حمل و نقل برای مسائل اقتصاد، تجاری و ارتباطات بین استانی هموار شده تا با باعث کاهش هزینه‌ها و تأمین امنیت جاده‌ای نقش به سزایی ایجاد کند.

اتصال لرستان به کریدور غرب چشم انتظار اعتبار

احمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان نیز در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه کریدور غرب در استان لرستان در قالب چند پروژه راهسازی در حال اجرا است.

وی، کوهدشت - خرم آباد را یکی از این پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: همچنین خرم آباد - نورآباد - کرمانشاه بخش دیگری از این پروژه در لرستان به حساب می‌آید.

معاون عمرانی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه دلیل عمده عدم تکمیل این پروژه در لرستان بحث اعتباری است تصریح کرد: امسال بخش خرم آباد - کوهدشت را تکمیل خواهیم کرد.

دالوند با بیان اینکه چهار خطه شدن خرم آباد - کوهدشت امسال جمع می‌شود گفت: خرم آباد - نورآباد و در نهایت کرمانشاه در بخش‌هایی در حال کار هستیم، به تناسب اعتباراتی که جذب می‌شود قطعاً کار را پیش می بریم.

معاون عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه پروژه خرم آباد - کوهدشت بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر از آن باقی مانده است گفت: این بخش را امسال جمع دمی کنیم، اما از پیشرفت فیزیکی دقیق بخش خرم آباد - نورآباد - هرسین اطلاع ندارم و باید بررسی کنم.

دالوند با تاکید بر اینکه بخش‌هایی از پروژه کریدور غرب در استان لرستان در میان مصوبات سفر دولت به استان قرار گرفته است بیان داشت: به تناسب اعتباراتی که اختصاص پیدا می‌کند امیدواریم خرم آباد - نورآباد - هرسین را با این اعتبارات جمع کنیم.

تکمیل کریدور غرب در خوزستان تا سال آینده

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: طرح ساخت بزرگراهی کریدور غرب کشور در استان خوزستان دو پروژه احداث کمربندی غرب اندیمشک و احداث کمربندی شمال غرب و غرب شهر اهواز را شامل می‌شود.

رضا امیرپور افزود: با توجه به اینکه کمربندی شهرها نقش بسزایی در هدایت و تفکیک ترافیک درون‌شهری با ترددهای عبوری و ترانزیتی کالا و مسافر از شهرهای واقع در مسیر اتوبان‌های کشور دارد در استان خوزستان نیز در اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی بوده است.

وی ادامه داد: از آن جایی که اتصال آزادراه خرم‌آباد، پل زال، اندیمشک به آزادراه اهواز - بندر امام خمینی تاکنون محقق نشده است بار ترددی آزادراهی بندر امام خمینی به شمال و مرکز کشور بر بزرگراه اهواز – اندیمشک و شهرهای واقع بر این محور تحمیل شده است که علاوه بر استهلاک و هزینه‌های نگهداری بالا، سانحه خیز شدن این محور را نیز در پی داشته است به همین دلیل تحقق پروژه‌های تعریف شده در طرح ساخت بزرگراهی کریدور غرب کشور برای استان خوزستان بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان می‌کند: هم اکنون هزینه‌های احداث پروژه‌های کریدور غرب کشور در استان خوزستان توسط شرکت توسعه و ساخت آزادراه‌های کشور تأمین اعتبار می‌شود که احداث کمربندی اندیمشک به طول ۲۱.۵ کیلومتر به اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان تفویض شده و احداث کمربندی غرب اهواز مستقیماً توسط این شرکت ساخت دو کارسازی می‌شود.

امیرپور گفت: کمربندی اندیمشک در دو قطعه در حال اجراست که قطعه اول به طول حدود ۱۳.۵ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن در سال ۹۵ آغاز شده است و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی پنج درصد در حال اجرا است و قطعه دوم به طول ۷.۷ کیلومتر در سال ۹۲ آغاز شده است و حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به نظر می‌رسد اجرای طرح بزرگراهی کریدور غرب کشور علاوه بر منافع بی‌شمار اقتصادی که برای کشور به همراه دارد، باعث احیای جاده‌های استان‌هایی که در این مسیر واقع شده است می‌شود و تسریع در آن باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد.

کد خبر 5533611

منبع: مهر

کلیدواژه: کریدور بزرگراهی غرب کشور راه وشهرسازی آذربایجان غربی بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا عید سعید قربان سنندج خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی دعای عرفه آمار کرونا اردبیل مشهد زلزله هرمزگان حجاب و عفاف کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور بزرگراهی کریدور غرب کشور اداره کل راه و شهرسازی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب آذربایجان غربی زیر بار ترافیک رفته بهره برداری کامل کریدور غرب کشور استان کرمانشاه خبرنگار مهر طرح کریدور غرب پیشرفت فیزیکی استان خوزستان احداث کمربندی آب های آزاد کریدور غرب کیلومتر از آن استان لرستان غرب در استان درصد پیشرفت کریدور شمال غرب کشور بندر امام حمل و نقل آغاز شده خرم آباد واقع شده قطعه پنج شمال غرب استان ها جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در نشستی به تشریح برنامه‌ها و مشکلات پیش روی سازمان متبوعش پرداخت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: فشار روحی روانی که در مشاهده آمار تصادفات با آن مواجه هستیم باعث شده است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان در موضوعاتی که با آن مرتبط نیست از جمله اهدا کلاه ایمنی به سرنشینان موتور سیکلت تا نصب شبرنگ روی کامیون‌ها تا مبحث آموزش ورود پیدا کرده است.

وی افزود: حدود ۳۰ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که این آمار بسیار تکان دهنده است یعنی یک سوم جمعیت کشور خودرو وجود دارد هر خانواده سه نفره یک خودرو دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: سیستم حمل و نقل عمومی مانند ریل کم داریم، اگر در کشور‌های پیشرفته آمار فوت پایین است به این دلیل است که وسایل نقلیه عمومی به علت هزینه بالای سوخت و حمل نقل عمومی گسترده منتخب اول مردم است.

وی بیان داشت: اصفهان یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو در جاده‌هایی که دارای تردد شمار است، تردد دارد، به همین جهت باید میزان تصادفات با شاخص‌های دیگری هم ارزیابی شود، رشد نسبت به تعداد جمعیت، تردد، خودرو هم باید در آماردهی لحاظ شود.

دادخواه ادامه داد: آمار برای ما درجه اهمیت کمتری دارد، باید بدانیم چه کار‌هایی انجام داده‌ایم چه میزان اثرگذار بوده است و چه کار‌هایی باید در دستور کار قرار دهیم.

وی تأکید کرد: سرنشین عقب باید کمربند ایمنی ببندد، سرنشین جلو نباید در هنگام رانندگی بخوابد، پدر خانواده حق ندارد با هر سرعتی که می‌خواهد حرکت کند، آنقدر باید آموزش‌ها گسترده باشد که سرنشین خودرو در صورت افزایش سرعت خودرو را متوقف کند و پیاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در خصوص وضعیت آسفالت جاده‌ها وضعیت نزدیک به بحران داشتیم.

** ۱۳۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در دوساله گذشته اجرا کردیم

وی تصریح کرد: ۱۳۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در دوساله گذشته اجرا کردیم، اضافه تناژ صنایع و معادن از مهمترین عوامل خرابی آسفالت جاده‌ها است به همین جهت نصب باسکول در خروجی معادن از اقداماتی است که برای جلوگیری از این اضافه تناژ انجام شده است.

دادخواه گفت: در فرایند ارتقا راه‌ها در سال گذشته ۲،۵۰۰ میلیارد تومان قرار داد در این زمینه منعقد شده است، هر کیلومتر آسفالت راه ۳و نیم میلیارد تومان هزینه دارد.

وی اظهار کرد: کارگاه‌های لکه گیری در مسیر‌هایی مثل اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد، اصفهان دلیجان فعال شده است و محور‌های دیگر در دست اقدام است.

** متوسط سرعت وسایل نقلیه روبه افزایش است

معید ذهبیون، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در نشست خبری ظهر روز دوشنبه اظهار کرد: متوسط سرعت مکانی وسایل نقلیه در اصفهان در حال افزایش است، به طوری که سرعت وسایل نقلیه پنج کیلومتر بر ساعت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، و در ایام نوروز تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت افزایش داشته است متوسط سرعت در ایام نوروز ۹۵ کیلومتر بوده و منجر به تصادفات در ایام نوروز شده است.

وی با بیان اینکه رانندگان باید از سرعت مجاز در نظر گرفته شده برای راه‌ها تبعیت کنند، افزود: با توجه به افزایش میانگین سرعت در سال قبل پیش بینی می‌شود، اگر میانگین سرعت افزایش پیدا کند در سال آینده شاهد ۲۵ درصد افزایش حوادث باشیم و این روال ادامه باید.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: رانندگان باید با توجه به وسیله نقلیه خود دارو‌هایی که مصرف می‌کنند شرایط جسمانی و همچنین راهی که برای حرکت انتخاب کردند سرعت مطمئنه را رعایت کند.

وی در بیان اهمیت آشنایی مردم با تبعات سرعت گفت: کلاه ایمنی و کمربند ایمنی یار نقش بازدارنده‌ای در تصادفات جاده‌ای دارد، در جاده‌های برون شهری حدود ۱۰۰ راکب موتور سیکلت در سوانح رانندگی کشته می‌شوند. تعداد موتور سیکلت‌هایی که در جاده‌های برون شهری در سال تصادف می‌کنند حدود ۱۰۰۰ موتورسیکلت است.

ذهبیون بیان داشت: نقاط تصادف موتور سیکلت‌ها در جاده‌های برون شهری را شناسایی کردیم و طرح «چهره به چهره» را اجرا می‌کنیم، موتور سیکلت‌های متخلف ابتدا عضو کمپین سبا (سوگند برای ایمنی)، کلاه ایمنی رایگان داده میشود و تعمیرات موتور سیکلت این صورت که به موتور‌های که چراغ شکسته داشته باشند تعمیر می‌کنیم، کلاه ایمنی رایگان داده می‌شود.

** ۸۰ درصد تصادفات موتورسیکلت‌ها در شهرستان اصفهان، فلاورجان، نجف آباد و شاهین شهر رخ می‌دهد

وی ادامه داد: حوزه روستا‌های شرق اصفهان (شهرستان اصفهان)، فلاورجان، نجف آباد و شاهین شهر تا ۸۰ درصد تصادفات موتور سیکلت را به خود اختصاص داده اند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به اهمیت جرایم رانندگی به عنوان عامل بازدارنده تصادفات جاده‌ای گفت: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته نسبت هزینه جریمه به درآمد خانواده است که معمولاً تا ۵۰ درصد درآمد خانواده را تشکیل می‌شود، به عنوان مثال اگر شخصی در این کشور‌ها مرتکب تخلفات بشود تا ۵۰ درصد از درآمد خانوار را باید صرف پرداخت جرایم کند که این عدد نقش و تأثیر بسزایی در معیشت خانواده دارد، هزینه جرایم رانندگی اهمیت بسیاری در بازدارندگی تخلفات رانندگی دارد.

وی با بیان اینکه استاندار جهانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰ فوتی و در ایران این میزان ۲۰ نفر است، گفت: تنها ۵ درصد از سایل نقلیه از کمربند سرنشین عقب استفاده می‌کنند در صورتی که کمربند سرنشین عقب بسیار اهمیت دارد ضربه‌ای که در تصادفات، سرنشین عقب می‌تواند به سرنشین جلو تحمیل کند حدود سه تن است، اما موضوع رعایت کمربند ایمنی سرنشینان عقب مغفول مانده است.

دیگر خبرها

  • گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل می‌کند
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال