Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت دفاع ملی دولت موقت طالبان پس از پایان سفرش به دوحه از خواست قطر مبنی بر امضای توافقنامه امنیتی با افغانستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سرپرست وزارت دفاع طالبان گفت که در سفرش به قطر با مقام‌های این کشور بر روی همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های امنیتی و دفاعی گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ملا محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان پس از بازگشت از قطر در گفتگو با تلویزیون ملی افغانستان روز شنبه، ۱۸ سرطان، گفت که از مقام‌های قطری برای تاکین مالی نیرو‌های طالبان کمک خواسته، چراکه یک کشور اسلامی است.

وی افزود که ساخت پاسگا‌ه‌های امنیتی و همکاری‌های فنی برای حفاظت از مرز‌ها نیز از دیگر خواست‌های او از قطر بوده است.

مجاهد تصریح کرد: «تلاش‌هایی وجود دارد تا یکپارچگی ما را برهم بزنند، پس در این شرایط لازم است تا یک‌دست شده و نگذاریم اتفاق و اتحاد ما از بین رود. ما افغان‌ها باید گذشته را فراموش کرده و با یک عزم و اراده قوی مصدر خدمت به کشور خویش شویم.»

ملا یعقوب همچنین در مورد دیدارش با امیر قطر درباره صدور ویزا به افغان‌ها نیز گفت: «مشکلات افغان‌ها در قسمت صدور ویزا را با امیر قطر شریک ساختیم که خوشبختانه وعده همکاری داده شد.»

سرپرست وزارت دفاع طالبان در اولین سفر رسمی‌اش در تاریخ ۱۵ سرطان، عازم قطر شد. او در این سفر با امیر قطر، رییس ستاد ارتش و سایر مقام‌های قطری دیدار کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طالبان افغانستان قطر وزیر دفاع قطر سرپرست وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل