Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، این مراسم عصر شنبه همراه با تجدید میثاق با شهدای حج خونین و منا در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران از ساعت ۱۷ آغاز و زیارت امام حسین علیه السلام در روز عرفه توسط حجت‌الاسلام شیخ مجتبی افشاری و دعای پرفیض عرفه توسط حاج جعفر طهماسبی قرائت گردید.

 پس از برگزاری مراسم دعا حاضرین با رعایت پروتکل بهداشتی جهت قرائت فاتحه و نثار گل بر سر مزار یادبود شهدای حج خونین و شهدای منا، حاضر و با آنان تجدید میثاق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مراسم به صورت زنده از صفحه رسمی گلزار شهدای تهران در اینستاگرام به آدرس Golzar.info پخش شد.

مراسم های دیگری نیز توسط خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان در قطعه های شهدا در بهشت زهرا س همزمان برگزار شد. 

دعای عرفه امام حسین(ع) دعایی است که سیدالشهدا در روز عرفه (۹ ذی‌الحجه) در صحرای عرفات خوانده است. منابع، درباره سال قرائت این دعا، مطلبی ذکر نکرده‌اند؛ اما محققان این دعا را مربوط به آخرین حج امام حسین(ع) نمی‌دانند؛ زیرا امام در سفر حجی که قبل از واقعه کربلا بود، در عرفات توقف نداشت.

شیعیان این دعا را در روز عرفه در صحرای عرفات و دیگر مناطق دیگر جهان می‌خوانند. این دعا، در بردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی ازجمله شناخت خداوند و بیان صفات الهی، یادآوری نعمت‌های بیکران الهی بر انسان و حمد و سپاس خداوند بر آن‌ها، تضرع به درگاه خداوند و اقرار به گناهان و توبه، درخواست حوایج، و پاداش اخروی و... اشاره دارد.

عالمان و محدثان شیعه با توجه به محتوای دعا، آن را از امام حسین(ع) دانسته‎‌اند. این دعا به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

برخی گفته‌اند امام در بیست‌وپنج سفری که به حج داشته در هر سفر در روز عرفه دعای جدیدی خوانده است. امام حسین(ع) در ذی‌الحجه سال ۶۰ قمری که به مکه رفت، در بین اعمال حج متوجه توطئه عوامل یزید شد، از این‌رو حج را به عمره تبدیل کرد و سپس طواف خانه و سعی صفا و مروه را به جا آورد و به سمت کوفه حرکت کرد.

دعای عرفه در بردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی است. بِشر و بشیر فرزندان غالب اسدی نقل کرده‌اند که: در آخرین ساعات روز عرفه در عرفات، امام حسین(ع) با جمعی از خاندان، فرزندان و شیعیان از چادر بیرون آمدند و با نهایت خضوع و خشوع در طرف چپ کوه ایستادند و روی را به طرف کعبه گردانیده دست‌ها را تا مقابل رو برداشتند و این دعا را خواندند. در روایت کفعمی دعای عرفه با جمله زیر پایان یافته است:لا اله الا انت وحدک لا شریک لک لک الملک و لک الحمد و انت علی کل شیء قدیر. یا رب، یارب یا رب.

اما به نقل از سید ابن طاووس در اقبال الاعمال، دعای عرفه پس از آن با فقرات زیر ادامه می‌یابد:الهی انا الفقیر فی غنای فکیف لا اکون فقیرا فی فقری. خاتمه دعا چنین است: و انت الرقیب الحاضر انک علی کل شیء قدیر و الحمدلله وحده.

برچسب‌ها شهرستان ری بهشت زهرا دعای عرفه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری بهشت زهرا دعای عرفه شهرستان ری بهشت زهرا دعای عرفه امام حسین ع دعای عرفه روز عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا

جمعی از رزمندگان ، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان تهران با حضور در یادمان شهدای عملیات سیدالشهدا در فکه ، ضمن تجدید خاطره و میثاق با آرمانهای امام راحل و شهدای این عملیات به ویژه شهیدان سردار حاج حسین اسکندرلو و حاج محمد حسین حسنیان ، از دیگر مناطق عملیاتی و سد کرخه در خوزستان بازدید کردند .

 

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا