Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@01:16:05 GMT

افزایش قیمت گازوئیل در دستور کار نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۸۹۹۳

افزایش قیمت گازوئیل در دستور کار نیست

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از شماره گذاری ۴ هزار دستگاه کامیون وارداتی دست دوم اروپایی خبر داد.

مهرداد حمداللهی در گفت وگو با ایران اکونومیست درباره تخصیص سوخت به ناوگان سنگین جاده‌ای بر اساس پیمایش اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران، کارگروه توزیع سوخت بر اساس پیمایش به ریاست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از مهر ۱۳۹۴ اجرایی شده و با گذشت ۷ سال از شروع این طرح، سعی شده نواقص آن برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مواردی که مورد اعتراض مالکان ناوگان و دارندگان کامیون‌ها بود، بازه زمانی احصای عملکرد کامیون بود و توزیع سوخت بر اساس عملکرد، در ماه بعد اتفاق می‌افتاد؛ به این معنا که ناوگان گازوئیل سوز، عملکردش احصا شده و سوخت آن بر اساس عملکرد ماه گذشته، در ماه بعدی واریز می‌شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: طولانی بودن این دوره زمانی باعث می‌شد ناوگان بعضاً با کمبود سوخت در روزهای پایانی ماه مواجه شود؛ لذا یکی از تصمیماتی که اتخاذ شد این بود که بازه زمانی را کوتاه کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در مرحله اول بازه زمانی تخصیص سوخت را از یک ماهه به ۱۵ روزه کاهش دادیم تصریح کرد: در حال حاضر در هر ۱۵ روز عملکرد ناوگان سنگین جاده‌ای احصا و سوخت تخصیص داده می‌شود.

حمداللهی گفت: در جلسات اخیر کارگروه پیمایش در شرکت نفت، مقرر شد این دو هفته را به یک هفته کاهش دهیم و قرار است از اول مرداد ماه امسال این مصوبه را اجرایی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نرخ گازوئیل فعلاً همان لیتری ۳۰۰ تومان برای سهمیه یارانه‌ای و ۶۰۰ تومان برای سوخت گیری آزاد است و افزایش قیمت گازوئیل در دستور کار نیست.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: موضوع ناوگان وارداتی به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت منتقل شده است؛ ۱۸ هزار دستگاه کامیون ثبت سفارش شده، ۱۵ هزار دستگاه به گمرکات آمده‌اند، از این ۱۵ هزار دستگاه، ۱۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه اظهار شده‌اند که از آنها ۱۰ هزار دستگاه ترخیص شده‌اند و حدود ۵ هزار کامیون اسقاط داشته‌ایم و ۴ هزار دستگاه هم شماره گذاری (پلاک) شده است.

وی درباره حذف اسقاط از چرخه واردات گفت: بر اساس آئین نامه اجرایی، قرار بود در برابر هر یک دستگاه کامیون وارداتی، یک دستگاه کامیون فرسوده اسقاط شود اما به دلیل به هم خوردن چرخه عرضه و تقاضا قیمت کامیون‌های فرسوده‌ای که قرار بود اسقاط شوند، طی یک سال اخیر افزایش ناگهانی داشته است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: لذا رانندگانی که قرار بود گواهی اسقاط برای کامیون‌های فرسوده ارائه دهند، تا حدودی از این روند منصرف شده‌اند.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: مهرداد حمداللهی ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، نوسازی ناوگان ، نوسازی ناوگان باری ، کامیونهای فرسوده ، واردات کامیون ، قیمت گازوئیل ، طرح پیمایش ناوگان برون شهری ، پیمایش ، یارانه سوخت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نوسازی ناوگان نوسازی ناوگان باری کامیونهای فرسوده واردات کامیون قیمت گازوئیل طرح پیمایش ناوگان برون شهری پیمایش یارانه سوخت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دستگاه کامیون هزار دستگاه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در این منطقه در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، پیمان بهرامی اظهار کرد: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در سال ۱۴۰۲ در مرزهای پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ‌صله انجام‌شده که بیشترین فروش در مرز پرویزخان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدام‌های مفید در این مرزها، ۴۲ میلیون و ۵۷۹ هزار لیتر (معادل ۵۲۷ میلیارد تومان) فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافت، تصریح کرد: این مقدار ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌های مرزی، سهمی بسزا در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: از رقم یادشده حدود ۱۸ میلیون لیتر (معادل ۲۲۳ میلیارد تومان) مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسایل نقلیه خروجی از کشور بوده است.

بهرامی گفت: با راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی باک کامیون در مرزهای استان، افزون بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل‌ و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی، مابه‌التفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه