Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای گرامیداشت هفته ازدواج، نشست برون بخشی هماهنگی و برنامه ریزی هفته ازدواج با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان با حضور روسای ادارات شهرستان فراشبند، برگزار شد.

سمیه رضا نژاد روز شمار هفته ازدواج و اولویت بندی برنامه‌های این هفته، اجرای آن‌ها را نیازمند تعامل، همکاری بین بخشی و هماهنگی ادارات شهرستان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تشویق جوانان و تسهیل ازدواج موفق و آسان، لازمه مشارکت نیک اندیشان و بسترسازی از سوی رسانه‌ها در فضای مجازی با کمک دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شبکه فراشبند گفت: حمایت از زوج‌هایی که در آستانه ازدواج هستند با اهدای جهیزیه، کمک‌های نقدی و غیر نقدی از طریق سازمان‌های مردم نهاد، نیک اندیشان و ادارات مرتبط، فرهنگ سازی برای ازدواج آسان، برنامه ریزی برای حذف رسم و رسوم‌های دست و پا گیر، خودداری از جهیزیه‌های سنگین و مراسم‌های اضافه در امر ازدواج از اهداف مهم ستاد گرامیداشت برنامه‌های هفته ازدواج و رسالت ارگان‌های مرتبط در راستای ترویج ازدواج آسان در جامعه محسوب می‌شود.

او، اهدای سری کامل جهیزیه، سفر زیارتی به مشهد مقدس و مبلغ پنج میلیون ریال از سوی سپاه پاسداران و همچنین یک عدد کارت هدیه ۱۰ میلیون ریالی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان به زوج‌های جوانی که مهریه آن‌ها ۱۴ سکه بهار آزادی است، برگزاری همایش مهارت‌های زندگی و جامعه سالم ، برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی همراه با اهدای بیش از ۲۰ کارت هدیه به برندگان، انجام رایگان آزمایش‌های ازدواج برای افراد بی بضاعت در هفته ازدواج با معرفی کمیته امداد و برگزاری کارگاه آموزشی حضوری مهارت‌های ازدواج و همچنین وبینار آموزشی برای جوانان با همکاری اداره ورزش و جوانان را از مهم‌ترین مصوبات این نشست در راستای ترویج ازدواج آسان و تشویق جوانان به ازدواج برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای جهیزیه به نوعروسان هفته ازدواج آسان هفته ازدواج ازدواج آسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد

مصطفی مهدوی ارفع گفت: ۲۱۱ هزار و ۱۸۴ داوطلب پارسال به مراکز اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۹۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند، ادامه داد: اهدا کننده مستمر خون به کسی گفته می‌شود که حداقل ۲ بار در سال خون اهدا کند و این تعداد در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار و ۸۱۸ نفر در استان گزارش شده است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۲۹ درصد اهدا کنندگان خون استان در این بازه زمانی «با سابقه» و حدود ۱۸ درصد اهداکننده «بار اولی» هستند.

وی با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته زنان نیمی از اهداکنندگان خون را شامل می‌شوند، افزود: بانوان سال گذشته ۵.۳۵ درصد معادل هشت هزار و ۶۱۵ نفر از اهداکنندگان خون استان را تشکیل داده اند.

مهدوی ارفع افزود: شاخص اهدای خون ۲۷.۲۸ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت کشور است.

هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • اهدا ۶۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کهگیلویه
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم