Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@03:03:42 GMT

وبا در چه صورت کشنده است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۹۲۲۲

متخصصان می‌گویند بیماری وبا یک بیماری حاد واگیردار است که می‌تواند در صورت عدم درمان، در عرض چند ساعت منجر به مرگ ناشی از کم آبی شدید بدن شود. ناطقان: بیماری وبا یک بیماری حاد واگیردار است که با اسهال پرحجم، دفع مدفوع آبکی و استفراغ خود را نشان می‌دهد. این بیماری به دنبال خوردن آب یا غذای آلوده به باکتری ویبریو کلرا ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیوع بیماری وبا، معمولا در مناطقی رخ می‌دهد که دسترسی کافی و مناسب به آب آشامیدنی سالم و نیز سیستم جمع‌آوری فاضلاب مناسب وجود ندارد. باید توجه کرد که این بیماری از توانایی سرایت بالایی برخوردار است.

اغلب افراد آلوده به وبا بی‌علامت بوده یا علائم خفیف دارند و با موفقیت درمان می‌شوند. با این حال در مواردی نیز به دنبال بروز اسهال حاد آبکی شدید، در صورت عدم رسیدگی، این بیماری می‌تواند منجر به ناتوانی شدید یا مرگ شود.

 با توجه به شرایط جمعیتی هر جامعه، ‌ این بیماری می‌تواند سرعت همه‌گیری بالایی هم داشته باشد. مناطق حاشیه شهرها و کمپ‌های اقامت مهاجرین از خطر بیشتری برای وقوع همه گیری وبا برخوردارند.

بنابر اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، اسهال بیماری وبا می‌تواند مدفوع کدر آبکی ایجاد کند. بیماری وبا می‌تواند در صورت عدم درمان، در عرض چند ساعت منجر به مرگ ناشی از کم آبی شدید بدن که ناشی از، از دست رفتن آب و الکترولیت‌ها است، شود. منبع: میزان برچسب ها: وبا ، کشنده ، بیماری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وبا کشنده بیماری بیماری وبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن  تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • بهترین بازی‌های لیگ ایران آبکی از آب درآمد!
  • تصاویر آتش‌سوزی شدید 100 ملک در امامزاده ابراهیم
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل