Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار رسمی نشان می‌دهد کارت گرافیک GTX ۱۶۳۰، محصول سال ۲۰۲۲ انویدیا، قدرتی معادل GTX ۱۰۵۰ Ti دارد که تیم سبز در سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار کرده بود. انویدیا روز گذشته کارت گرافیک جدید Nvidia GeForce GTX ۱۶۳۰ را در سکوت خبری برپایه‌ی معماری قدیمی Turing معرفی کرد تا نماینده‌ای تازه‌نفس در بازار کارت‌های گرافیک پایین‌رده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

GTX ۱۶۳۰ توسط برخی از رسانه‌های حوزه‌ی فناوری بررسی شده و همان‌طورکه انتظار داشتیم، نتایج نشان می‌دهد با کارت گرافیکی پرقدرت طرف نیستیم. این کارت گرافیک حتی قدرت کمتری نسبت‌به AMD Radeon RX ۶۴۰۰ (مبتنی‌بر معماری RDNA ۲) دارد.

براساس آنچه ویدیوکاردز می‌نویسد، انویدیا مدل‌های مختلفی از GTX ۱۶۳۰ را در همکاری با شرکای تجاری‌اش دردسترس مشتریان قرار داده است. شماری از مدل‌های سفارشی GTX ۱۶۳۰ دارای همان سیستم خنک‌کننده و PCB کارت گرافیک GTX ۱۶۵۰ هستند که چند سال پیش به بازار عرضه شده است. یکی از این مدل‌های سفارشی توسط Inno۳D ساخته شده؛ Inno۳D تنها شرکتی محسوب می‌شود که جزئیات قدرت پردازشی GTX ۱۶۳۰ را به صورت رسمی به روایت اعداد و ارقام ارائه داده است.

شماری از کارشناسان تا پیش از رونمایی GTX ۱۶۳۰ گفته بودند انویدیا این کارت گرافیک را برای جایگزینی با GTX ۱۰۵۰ Ti (که مبتنی‌بر معماری Pascal است) دردسترس قرار می‌دهد و ظاهراً این ادعا با واقعیت هم‌خوانی دارد. GTX ۱۰۵۰ Ti در سال ۲۰۱۶ با قیمت ۱۳۹ دلار روانه‌ی بازار شد.

مطابق آمار رسمی Inno۳D، کارت گرافیک GTX ۱۶۳۰ به هنگام اجرای بازی‌های ویدیویی عملکردی هم‌سطح با GTX ۱۰۵۰ Ti از خود نشان می‌دهد و ۱۷ درصد سریع‌تر از مدل غیر Ti این کارت گرافیک قدیمی است. تفاوت بین GTX ۱۶۳۰ و GTX ۱۰۵۰ در بازی‌های سنگینی مثل Control و Cyberpunk ۲۰۷۷ و Assassin’s Creed Valhalla بیشتر به چشم می‌آید.

Inno۳D همچنین می‌گوید کارت گرافیک GTX ۱۶۳۰ درمقایسه‌با GTX ۱۰۵۰ Ti دارای سیستم پیشرفته‌تری برای دی‌کد محتوای چندرسانه‌ای است و از کدک‌های VP۸ یا H.۲۶۵ (HEVC) پشتیبانی می‌کند. معماری Pascal چنین قابلیتی ارائه نمی‌دهد. کارت گرافیک GTX ۱۶۳۰ مبتنی‌بر تراشه‌ی TU۱۱۷-۱۵۰ برپایه‌ی معماری Turing است و ۵۱۲ هسته‌ی CUDA دارد.

انویدیا هنوز قیمت رسمی مدل مرجع کارت گرافیک GTX ۱۶۳۰ را اعلام نکرده است. کارت گرافیک EVGA GTX ۱۶۳۰ SC با قیمت ۱۹۹ دلار دردسترس قرار گرفته و مدل سفارشی ساخت شرکت Colorful با قیمت ۱۶۹ دلار به دست مشتریان می‌رسد. با در نظر گرفتن این‌که GTX ۱۰۵۰ Ti در سال ۲۰۱۶ با قیمت ۱۳۹ دلار عرضه شد، انتظار داشتیم قیمت GTX ۱۶۳۰ بسیار کمتر از این باشد.

کارت گرافیک پایین‌رده‌ی GTX ۱۶۳۰ انویدیا دارای سرعت کلاک بوست ۱٬۷۴۰ مگاهرتز است، درحالی‌که کارت گرافیک GTX ۱۶۵۰ و GTX ۱۶۶۰ به ترتیب به سرعت کلاک بوست ۱٬۴۱۰ مگاهرتز و ۱٬۵۳۰ مگاهرتز دست پیدا می‌کنند. البته این دو کارت گرافیک مجهز به هسته‌های CUDA بیشتری هستند. به گفته‌ی انویدیا GTX ۱۶۳۰ از چهار گیگابایت حافظه‌ی GDDR۶ استفاده می‌کند و دارای توان ۷۵ وات است.

براساس اطلاعات رسمی، شرکت‌های Asus و Colorful و EVGA و Galaxy و Gigabyte و Inno۳D و MSI و Palit و PNY و Zotac اعلام کرده‌اند که مدل سفارشی GTX ۱۶۳۰ را در بازار عرضه می‌کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کارت گرافیک معماری قدیمی بازار کارت های گرافیک رسانه های حوزه ی فناوری شرکای تجاری GTX ۱۰۵۰ Ti GTX ۱۶۳۰ ی GTX ۱۶۳۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، داوطلبان نوبت اول کنکور تا پایان امروز چهارشنبه مهلت دارند با ورود به سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسۀ خود را دریافت کنند.
داوطلبان باید با ورود به کاربری خود و وارد کردن کدملی، شماره فراگیر و رمز عبور یک نسخه از راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند.
داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده اند (گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) دارای ۲ یا ۳ کارت هستند.
کنکور پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • تبریک روز جهانی طراح و گرافیک + متن و پوستر World Graphics Day
  • مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در استان
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید