Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نام حدود یازده عضو ارشد حزب محافه‌کار شامل وزرای کنونی، پیشین و همچنین چهره‌های کلیدی حزب محافظه‌کار برای شرکت در انتخابات درون حزبی تا زمان انتشار این گزارش مطرح است. آن‌هایی که رسما حضور خود در انتخابات را اعلام، برنامه‌های خود را برای توسعه و آبادانی کشور تشریح و وعده‌هایی را مطرح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هنوز فهرست نهایی اعلام و رقابت‌ نامزدها به صورت رسمی آغاز نشده است.

برگزاری انتخابات بر عهده فراکسیون حزب محافظه‌کار موسوم به کمیته ۱۹۲۲ است. طبق رویه افرادی که تمایل دارند در انتخابات درون حزبی نامزد شوند به حمایت ۸ نفر از هم حزبی‌های خود نیاز دارند. اگر تعداد نامزدها بیشتر از دو نفر باشد، انتخابات در چندین مرحله انجام، تا سرانجام دو نامزد باقی‌مانده به رای اعضای عمومی حزب گذاشته خواهند شد.

در همین حال موسسات نظرسنجی، آماهایی را از گرایش رای دهندگان نسبت به نامزدها ارائه داده‌اند. تا صبح امروز نام بن والاس وزیر دفاع انگلیس به عنوان نامزد پیشرو در انتخابات مطرح بود. او با فاصله زیادی از سایر رقبا شانس بالایی برای تصاحب قدرت در انگلیس داشت.

اما دقایقی پیش در حساب توئیتری خود اعلام کرد که برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارد. والاس نوشت: پس از بررسی دقیق و بحث با همکاران و خانواده، تصمیم گرفتم که در رقابت برای رهبری حزب محافظه کار شرکت نکنم. من از همه همکارانم که قول حمایت دادند بسیار سپاسگزارم

وی ادامه داد: انتخاب آسانی نبوده است، اما تمرکز من روی شغل فعلی و حفظ امنیت کشور بزرگ است. برای همه نامزدها آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم به سرعت به موضوعاتی که همگی برای رسیدگی به آنها انتخاب شده‌ایم تمرکز کنیم.

در اینجا مروری بر گزینه‌های اصلی جانشین بوریس جانسون ارائه شده است.

ریشی سوناک

وزیر دارایی سابق انگلیس که با استعفا از کابینه بوریس جانسون، زمینه فشار برای برکناری او از قدرت را فراهم کرد. قای سوناک که یک روز پس از استعفای جانسون تمایل خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرد، قول داده اعتماد رای دهندگان را پس از یک دوره نخست‌وزیری پرآشوب بازسازی کند.

او در یک ویدیوی پر زرق و برق که در آن تاریخچه خانوادگی خود را بیان می‌کند، گفت: «کشور ما با چالش‌های بزرگی که در واقع جدی‌ترین چالش‌های یک نسل بشمار می‌رود روبروست. تصمیم‌هایی را که ما امروز می گیریم، بستر تصمیمات نسل آینده را فراهم می‌کند.

تا چند ماه پیش، بسیاری از نمایندگان محافظه‌کار، آقای سوناک را در رقابت برای جانشینی جانسون پیشتاز می‌دانستند. نظرسنجی صورت گرفته در ماه ژانویه نشان داد که تقریباً نیمی از اعضای محافظه‌کار فکر می‌کردند که او رهبر بهتری خواهد بود و می‌تواند کرسی‌های بیشتری را در انتخابات بعدی از آقای جانسون به دست آورد.

اما هنگامی که فاش شد او در مراسم غیرقانونی دفتر نخست وزیر (رسوایی پارتی‌گیت) حضور داشت و سپس مالیات‌ها در کشور را افزایش داد محبوبیت او کاهش یافت.

سوناک پس از استعفای ساجد جاوید از وزارت دارایی، در سال ۲۰۲۰ به این سمت منصوب شد. او طرفدار برگزیت است و از یک خانواده مرفه هندی است.

تام توگندهات

رئیس کمیته پارلمانی امور خارجی، بلندگوی منافقین و جریان‌های برانداز علیه ایران، تمایل خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرده است.

توگندهات، یک سرباز کهنه‌کار انگلیسی، از رگه‌هایی ضد ایرانی و طرفدار گروهک تروریستی منافقین برخوردار است. او دو سال پیش گزارشی را با رهیافتی کاملا خصمانه و بر مبنای تحلیل و توصیه های صهیونیست‌ها و منافقین برای آخرین تاثیرگذاری‌ها در روابط با ایران هماهنگی کرد. 

این قانون‌گذار انگلیسی همچنین منتقد راهبرد دولت در بحران افغانستان و یک چهره محتمل برای هدایت جریان دست راستی موسوم به «یک ملت» است.

توگندهات با انتشار مقاله ای در روزنامه دیلی تلگراف، نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرد و نوشت: «من قبلاً در ارتش خدمت کرده ام و اکنون در پارلمان هستم. امیدوارم که به عنوان نخست وزیر به خدمت برای مردم ادامه دهم.»

توگندهات از چهره‌های مخالف برگزیت هم بشمار می‌رود اما، هم در دوره ترزا می و هم در زمان بوریس جانسون به مسائل برگزیت رای داد. او با محدودیت های سخت‌گیرانه در دوران کرونا مخالف بود.

کمی بیدنوش

معاون پیشین نخست وزیر در امور زنان و برابر، چهره‌ای کمتر شناخته شده در فضای افکار عمومی انگلیس است. او روز جمعه به نشریه تامیز گفت که اندازه دولت را کاهش خواهد داد تا روی مسائل ضروری متمرکز شود.

وی گفت که از سیاست کاهش مالیات ها "برای تقویت رشد و بهره وری، همراه با انضباط شدید در هزینه ها" حمایت می کند.

سوئلا بریورمن

هنگامی که خانم بریورمن، در بحبوحه موج استعفاها از مقام دادستان کل کشور کناره‌گیری کرد، این انتظار می‌رفت که برای تصاحب قدرت خیز برداشته است. او در توییتی نوشت: «من مدیون این کشور هستم و افتخار می کنم که به عنوان نخست وزیر خدمت کنم.»

بریورمن همچنین با انتشار یادداشتی برای روزنامه دیلی اکسپرس نوشت که قصد دارد تا برای کنترل تورم، مالیات‌ها را کاهش دهد.

گزینه‌های احتمالی که هنوز نامزدی خود را رسما اعلام نکرده‌اند

لیز تراس

وزیر امور خارجه انگلیس که مدت‌هاست به عنوان جانشین بالقوه جانسون معرفی می‌شود و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در میان اعضای حزب محافظه‌کار محبوبیت دارد.

او از سال ۲۰۱۰ نماینده مجلس بوده و بلافاصله پس از ورود به پارلمان شروع به بالا رفتن از نردبان وزارتخانه‌ها کرد. تراس طولانی‌ترین عضو کابینه است که در دوران صدارت دیوید کامرون، ترزا می و بوریس جانسون سمت‌هایی را داشته است.

نشریه تایمز کریسمس پارسال در یادداشتی لیز تراس را بانوی آهنین جدید حزب محافظه‌کار معرفی کرد. بانوی آهنین لقبی است که مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس یدک می‌کشید.

اگر تراس برای شرکت در انتخابات شرکت کند بدیهی است که این لقب (بانوی آهنین) می‌تواند به محبوبیت او کمک کند.

ساجد جاوید

وزیر سابق بهداشت انگلیس و کسی که استعفای هم زمان او و سوناک زلزله به جان کابینه انداخت و جانسون را وادار به کناره‌گیری از قدرت کرد. او تاکنون برای شرکت در انتخابات رسما اظهار نظر نکرده اما منابع نزدیک به او می‌گویند که به طور جدی قصد شرکت دارد.

او تقریباً در همه سمت‌های ارشد کابینه بوده است؛ اخیراً وزیر بهداشت بود، اما به عنوان وزیر دارایی، کشور، مسکن، بازرگانی و وزیر خدمت کرده است.

او پسر یک راننده اتوبوس مهاجر پاکستانی است که گفته می‌شود بالای یک مغازه در بریستول زندگی می کرد. او پیش از اینکه وارد سیاست شود در حوزه سرمایه‌گذاری بانک فعالیت می‌کرد.

این سیاستمدار انگلیسی در سال ۲۰۲۰ از مقام وزارت دارایی استعفا داد اما پارسال به دعوت جانسون و در میانه همه‌گیری کرونا، جانشین وزیر بهداشت شد.

جاوید در انتخابات درونی حزب محافظه کار در سال ۲۰۱۹ شرکت کرد اما نتوانست حمایت کافی برای دور دوم نهایی را کسب کند. مخالفت او با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یکی از عواملی است که مانع از رسیدن او به مقام نخست وزیری محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، پریتی پتل وزیر کشور، ناظم زهاوی وزیر جدید دارایی، پنی موردانت وزیر اسبق دفاع و گرنت شپس وزیر حمل و نقل از دیگر عناصری هستند که نام‌ها برای تصاحب رهبری حزب محافظه‌کار مطرح است.

منبع: الف

کلیدواژه: برای شرکت در انتخابات حزب محافظه کار بوریس جانسون نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دواین جانسون اتهامات اخیرش را رد کرد؛ گمانه‌زنی از آینده راک در WWE

به تازگی اخباری درباره راک منتشر شده بود که طی آن منابع مختلفی مدعی بودند که او به موقع بر سر پروژه‌های مختلف خود چه در هالیوود و چه در WWE حاضر نمی‌شود. یکی از این گزارش‌ها راک را متهم کرده بود که همیشه بر سر صحنه فیلم‌برداری پروژه سینمایی اخیر خود با نام Red One با تاخیر حضور پیدا می‌کند.

طرفداری | گاومیش دنیای کشتی کچ به تازگی درباره این اتهامات به اظهارنظر پرداخته است و تایید کرده که به موقع برای حضور در تمرین پیش از بازی در شب اول رسلمنیا در ورزشگاه حضور پیدا کرده بود. راک در صفحه اینستاگرام خود تصاویری از پشت صحنه حضورش در ورزشگاه میزبان رسلمنیا را در ساعت‌ها پیش از شروع این رویداد به اشتراک گذاشت. راک همچنین از حمایت هواداران از او در رابطه با این حواشی تشکر کرد.

دواین اکنون در تلویزیون WWE حضور ندارد و درگیر تعهدات دیگری است که یکی از آنها پروژه سینمایی جدید او با نام The Smashing Machine به حساب می‌آید. او همچنان به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره TKO به شمار می‌رود.

چه زمانی راک به WWE برخواهد گشت؟

اگرچه چهارچوب زمانی تاییدشده‌ای برای بازگشت راک وجود ندارد، اما او نقشه‌های بزرگی برای بازگشت خود دارد. دواین جانسون در اپیزود راوی بعد از رسلمنیا به کودی رودز هشدار داد که هر زمان که برگردد، به دنبال کودی رودز خواهد رفت. یک زمان احتمالی برای بازگشت راک سامراسلم 2024 است که البته با توجه به برنامه سینمایی او ممکن است بسیار زود باشد، اما احتمال حضور این اسطوره WWE در فصل پاییز و زمستان بسیار بیشتر خواهد بود تا درگیری خود با کودی رودز را از سر بگیرد.

سروایور سریز 2024 و رویال رامبل 2025 ممکن است مقصد احتمالی این مین ایونت بزرگ باشند، اگرچه غول آخر به حضور در رسلمنیا 41 نیز امید دارد. گرچه راک هدف خود را بازی با کودی رودز عنوان کرده، اما نباید فراموش شود که هدف اولیه از بازگشت او به WWE چه بود. استوری لاین او و رومن رینز سرانجام باید شروع شود. چه در سال 2025 باشد و چه در 2026؛ همه در انتظار رویارویی این دو پسرعمو در آوردگاه جاودانگی هستند.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • دواین جانسون اتهامات اخیرش را رد کرد؛ گمانه‌زنی از آینده راک در WWE
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد