Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:58:51 GMT

استاندار: کرمان آماده سرمایه گذاری است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۹۳۴۴

استاندار: کرمان آماده سرمایه گذاری است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی فداکار عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان کرمان ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه توسعه و سرمایه گذاری دارد که در بخش زیرساخت و منابع می توان به ظرفیت های حوزه انرژی و ترانزیتی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: جاده های ترانزیتی، ریلی و فرودگاه ها و منطقه‌های ویژه اقتصادی موجود در استان، گمرکات چهارگانه، معادن و تولیدات پس از آن، فلزاتی همچون مس و فولاد و صنایع وابسته آن ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در استان شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان گفت: اصلاح قوانین و مقررات مربوطه برای بهبود فضای کسب و کار در استان کرمان در حال انجام است تا سرمایه گذاران بتوانند با آرامش خاطر به این حوزه بپردازند و وارد امور سرمایه گذاری در این استان شوند.

وی تاکید کرد: تامین زیرساخت ها ازجمله آب، انرژی، زمین و دیگر موارد مورد نیاز سرمایه گذاران در دستور کار قرار گرفته که در اختیار سرمایه گذاران استان کرمان قرار می‌گیرد.

حرکت مسیر سرمایه گذاری کرمان در راستای افزایش رضایت مندی مردم 

رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اقدام خوب فعالان اقتصادی و پارلمان بخش خصوصی در پیگیری همایش فرصت های سرمایه گذاری در این استان قابل قدردانی است و امیدوارم این مسیر حرکت بتواند همچون گذشته به ارتقای ظرفیت های اقتصادی استان برای خدمات و توانمندی هرچه بیشتر و افزایش رضایتمندی مردم کمک کند.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به محدودیت های امر توسعه در بخش های مختلف ازجمله در حوزه زیرساخت، افزود: ضرورت تببیین وضعیت در جهت رسیدن به شاخص های مورد نیاز توسعه بر اساس سند آمایش و اسناد حوزه برنامه ریزی منطقه ای وجود دارد که بایستی به آن دست یابیم و در واقع رفع این نیازها، ظرفیت های استان را دوچندان می کند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت دانش بنیان گفت: با توجه به اینکه استان کرمان یک قطب در تولید علم کشور به شمار می رود وجود مراکز دانش بنیان، علمی و تحقیقاتی، پارک علم و فناوری و بسیاری موارد دیگر از این دست می تواند نیاز به توسعه فعالیت های مختلف به ویژه در حوزه صنعت را در استان تامین کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه حوزه صنعت چیزی از ظرفیت های کشاورزی و خدماتی استان کرمان کم نمی کند، ابراز داشت: مجموعه این اقدامات در واقع به شناسایی مسیر توسعه استان کمک می کند.

وی تاکید کرد: ضرورت همگرایی ارکان مختلف در این مسیر چه در حوزه دولت و بخش خصوصی وجود دارد، لذا حضور فعالان بخش خصوصی در استان کرمان و همراهی همه دستگاه های مختلف در این مسیر در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان است.

پورابراهیمی افزود: همایش فرصت های سرمایه گذاری از رویکرد تشریفاتی به یک مجموعه تخصصی، میدانی و عملیاتی تبدیل شود تا خروجی آن بتواند مسیر حرکت در حوزه سرمایه گذاری استان را فراهم کند.

کرمان در حال جهش بزرگ است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان پهناور کرمان در حال جهش بزرگ در تمامی حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

شهباز حسن پور افزود: امروز شاهد وجود معادن بزرگ مس استان کرمان به عنوان یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در این استان هستیم و معادن فولاد استان کرمان به میزان ۴۵ درصد از سنگ آهن کشور را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در تولید مس و پسته رتبه نخست کشور را دارد بیان کرد: با توجه به شناخت و مطالعه دیار کریمان به همه افرادی که دل در گرو ایرانی سرافراز و پرچم مقدس جمهوری اسلامی و کرمانی آباد، توسعه یافته و پیشرفته دارند دعوت می کنم برای سرمایه گذاری به این استان بیایند.

حسن پور خاطرنشان کرد: زیرا اکنون با تلاش دستگاه ها زیرساخت های سرمایه گذاری استان کرمان فراهم شده و کرمان آماده سرمایه گذاری در تمامی حوزه ها است لذا از همه کارآفرینان و سرمایه گذاران دعوت می شود که با توجه به تامین این زیرساخت ها، در توسعه کرمان برای آینده بهتر مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: استان کرمان با توجه به داشته های خود آماده خدمت و پذیرش کارآفرینان و سرمایه گذاران از هر جناح و گروهی است.

برچسب‌ها محمدرضا پور ابراهیمی داورانی کرمان محمد مهدی فداکار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان محمد مهدی فداکار کرمان محمد مهدی فداکار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری استانداری کرمان فرصت های سرمایه گذاری سرمایه گذاری استان مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری سرمایه گذاری سرمایه گذاران استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان امروز از هتل صخره ای خرم آباد بازدید کرد

دکتر ابوطالب شفقت در این بازدید گفت: پیمانکار از امروز کارگاه ساخت این طرح مهم زیرساختی را فعال کند و دستگاههای متولی نیز موظفند در اسرع وقت جاده دسترسی و زیرساخت های اب و برق وگاز و تلفن را فراهم کنند.

طرح احداث هتل صخره ای خرم آباد در هه هفتاد در زمینی به مساحت یکهزار و ۲۰۰ متز مربع  آغاز شده و به دلیل برخی موانع نیمه کاره مانده است.

دکتر ابوطالب شفقت در بازدید از این طرح گفت:مدیریت استان آماده همکاری با سرمایه گذاران و خیران برای کمک به توسعه استان است.

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم