Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@07:17:44 GMT

شاهکار صعود والیبال ایران با شکست ۳برصفر غول آخر

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۹۶۲۴

شاهکار صعود والیبال ایران با شکست ۳برصفر غول آخر

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مصاف از مرحله گروهی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲، با پیروزی مقتدرانه مقابل صربستان در جمع هشت تیم برتر قرار گرفت و به دور نهایی مسابقات صعود کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه مقابل صربستان به میدان رفت و سه بر صفر (۳۵ بر ۳۳، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۲) پیروز شد و به دور نهایی این مسابقات صعود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ست اول این دیدار پایاپای پیش رفت و دو تیم رقابت نزدیکی با هم داشتند. دو تیم در دقایق پایانی این ست امتیاز به امتیاز پیش رفتند. در حالی که ایران ۳۴ بر ۳۳ پیش بود، میلاد عبادی‌پور با یک امتیاز سرویس مستقیم کار را تمام کرد تا ست اول ۳۵ بر ۳۳ به سود ایران تمام شود.

ملی‌پوشان ایران اولین امتیاز ست دوم را از آن خود کردند و در ادامه به تدریج پیش افتادند تا اینکه ۱۸ بر ۱۳ تیم برتر میدان بودند اما صربستان اختلاف امتیاز را کم کرد. در طول این ست میلاد عبادی‌پور، کاپیتان تیم ملی ایران احسان ناراحتی کرد و از زمین مسابقه بیرون رفت اما پس از دقایقی به زمین برگشت و همچون ست قبل با یک سرویس آخرین امتیاز ایران را گرفت و تیم ۲۵ بر ۲۱ به برتری رسید.   

ست سوم با برتری مطلق ایران پیش رفت و ۱۴ بر ۸ از حریف خود پیش افتاد. این برتری در ادامه بیشتر شد و صرب‌ها با هدایت کولاکوویچ از رسیدن به امتیازات پرشمار ایران ناامید شدند. خطاهای پرتعداد سرویس و دفاع احیاشده ملی‌پوشان ایران، فرصت خودنمایی را از ستاره‌های نامدار رقیب گرقت و در حالی که ایران بازی را کاملا بازی را در دست داشت، با نتیجه عجیب ۲۵ بر ۱۲ پیروز شد و کار را یکسره کرد.

میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور در ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران در این بازی قرار داشتند.  

سرمربی صربستان ایگور کولاکوویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران بود و بسیاری از این جوانان را نادیده گرفت.

ایران در هفته سوم این رقابت‌ها سه پیروزی مقابل لهستان، اسلوونی و صربستان به دست آورد و برابر ایتالیا شکست خورد. به این ترتیب در مجموع سه هفته با هفت برد و پنج باخت در جمع هشت تیم برتر قرار گرفت و به دور نهایی رسید.  

دور نهایی این مسابقات از جمعه، ۲۵ تیر با حضور هشت تیم برتر آغاز می‌شود. صعود ایتالیا، ژاپن، آمریکا، لهستان، فرانسه، برزیل و ایران به دور نهایی قطعی شده است. هلند هم برای حضور در جمع هشت تیم به یک برد نیاز دارد.   

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه روز عرفه مصطفی تاجزاده عید قربان والیبال ایران تیم ملی والیبال لیگ ملت های والیبال مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه روز عرفه مصطفی تاجزاده عید قربان دور نهایی تیم برتر تیم ملی هشت تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

به گزارش "ورزش سه"، باز هم پرسپولیس به گربه سیاه چند سال اخیر خود یعنی آلومینیوم اراک رسیده و هواداران این تیم می‌دانند تیم محبوبشان کار سختی برای عبور از این مرحله و رسیدن به جمع هشت تیم برتر جام حذفی خواهد داشت. با این حال اما یک رکورد مثبت برای شاگردان اوسمار وجود دارد و آن هم شکست ناپذیری طولانی مدت قرمزها در دیدارهای خارج از تهرانشان در جام حذفی است.

سرخپوشان پایتخت در حالی باید در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف ایرالکو بروند که نزدیک به 2765 روز است که باختی خارج از تهران در جام حذفی نداشته‌اند و آخرین شکست خارج از خانه‌شان به مهر ماه ۱۳۹۵ برمی‌گردد که بزرگترین شگفتی آن فصل از جام حذفی رقم خورد و شاگردان برانکو ایوانکویچ در شیراز مقابل تیم دسته دومی قشقایی در ضربات پنالتی شکست خوردند و وداعی زودهنگام با مسابقات داشتند.

پرسپولیسی‌ها در فصل هفدهم با وجود اینکه میزبان صنعت نفت بودند اما در ضربات پنالتی مقابل شاگردان کمالوند شکست خوردند. این تیم یک فصل بعد از آن با پیروزی مقابل همه رقیبان موفق به کسب قهرمانی در جام حذفی شد و یک سال بعد در فصل نوزدهم بود که در نیمه نهایی و در ضربات پنالتی مقابل استقلال شکست خوردند. سناریویی که فصل بعد نیز تکرار شد و باز هم شاگردان یحیی در ضربات پنالتی مغلوب شاگردان مجیدی این بار در مرحله یک چهارم نهایی شدند.

یک فصل بعد پرسپولیس باز هم تا یک چهارم نهایی پیش رفت و این بار هم در ورزشگاه آزادی برابر آلومینیوم اراک با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد. سرخپوشان فصل گذشته اما با شکست تمام رقیبان از جمله استقلال موفق به کسب قهرمانی شدند تا برای سومین بار در تاریخ موفق به کسب هر دو جام در یک فصل شوند.

جالب‌تر آنکه آخرین شکست خارج از خانه پرسپولیس در وقت‌های قانونی جام حذفی به سال 1394 برمی‌گردد که شاگردان برانکو این بار در یک چهارم نهایی و در اصفهان مغلوب ذوب آهن با نتیجه 2 بر 0 شدند.

دیگر خبرها

  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود ؟
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • هوادار با شکست مس سونگون صعود کرد
  • صعود گل‌گهر به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهانی نرسید
  • مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!
  • صعود مقتدرانه تیم ملی فوتسال ایران به نیمه نهایی با شکست قرقیزها
  • ببینید | صعود ایران به نیمه‌ نهایی با شکست قرقیزستان