Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین علی محمدیان اردی روز شنبه در جلسه مدیریت و کنترل بیماری کووید. ۱۹ استان اردبیل با تاکید بر تداوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، اظهار داشت: در شرایطی که خبرهایی مبنی بر گسترش شیوع سویه BA۵ ویروس کرونا به گوش می رسد، استفاده از ماسک و دریافت دُز یادآور واکسن کرونا همچنان مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روند افزایشی مبتلایان بیماری کووید. ۱۹ و احتمال شروع خیز جدید بیماری در کشور و استان اردبیل افزود: با توجه به انجام سفرهای تابستانی، مراسم روز عرفه و عید قربان و در پیش بودن ایام بازگشت حجاج بیت الله الحرام، مراسم ایام محرم و پیاده روی اربعین و بازگشایی مدارس، رعایت دستورالعمل های بهداشتی بسیار ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: زنگ خطر احتمال خیز جدید کرونا در دنیا و در کشور ما بسیار جدی است و باید برنامه ریزی دقیق و پیشگیرانه در این خصوص صورت بگیرد.

وی بر تزریق دُز یادآور واکسن کرونا و استفاده از ماسک در فضاهای بسته و تجمعات مردمی و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه‌ای استان اردبیل در راستای مداخله مهم برای پیشگیری از کرونا تاکید کرد.

محمدیان اردی اضافه کرد: در شرایط کنونی لازم است که کلیه گروه‌های سنی واجد شرایط که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشته است، نسبت به دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

وی در ادامه، شرایط شیوع کرونا در استان اردبیل را در وضعیت مهار اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون روزانه یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در این استان گزارش می‌شود و گاهی این آمار به صفر هم می‌رسد ولی احتمال افزایش آمار وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت کنونی شیوع کرونا در همه شهرستان‌های این استان را آبی اعلام کرد و افزود: برای کنترل کرونا لازم است که همه شهروندان نسبت به تزریق واکسن در سه نوبت و نوبت یادآور اقدام کنند.

وی اضافه کرد: استان اردبیل با تزریق ۹۹.۸ درصدی نوبت اول واکسن کرونا برای جامعه هدف تعیین شده، در رتبه نخست کشوری قرار دارد و با تزریق ۹۰ درصدی نوبت دوم واکسن نیز در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

محمدیان اردی همچنین اظهار کرد: تاکنون ۳۷ درصد از جامعه هدف واکسیناسیون در استان اردبیل نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این استان در جایگاه ششم کشوری در این زمینه قرار دارد ولی لازم است که شهروندان برای دریافت نوبت یادآور اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، در جریان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه گذشته، ۲ هزار و ۸۰۲ نفر از اهالی این استان جان خود به خاطر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار دُز واکسن نوبت اول، دوم، سوم و یادآور در استان اردبیل تزریق شده است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اردبیل ویروس کرونا کرونا در استان اردبیل شیوع کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی به‌نسبت پایدار در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، میرحسینی اظهارداشت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی برای امروز شنبه در برخی مناطق استان بویژه در ارتفاعات، ناپایداری‌هایی به شکل رشد ابر و رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

 

وی گفت: از فردا یکشنبه تا چهارشنبه جو استان به‌نسبت پایدار بوده و فقط در برخی مواقع بویژه بعدازظهر‌ها و اوایل شب، در مناطقی از استان، رشد ابر با احتمال بارش پراکنده و افزایش سرعت باد مورد انتظار است.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • جوی به‌نسبت پایدار در یزد
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!