Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نشست هم اندیشی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین و فرمانده انتظامی شهرستان آبیک با اصحاب رسانه برگزار گردید.
به گزارش خبرگزاری آریا،  در این نشست که با حضور معاون  فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین و هیئت همراه، فرمانده انتظامی شهرستان آبیک، رئیس پلیس پیشگیری شهرستان و خبرنگاران در خصوص مسائل رسانه، فضای مجازی و همکاری های مشترک پلیس و رسانه  بحث و تبادل نظر شد،سرهنگ‌ خامدی معاون  فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین اظهار داشت: استقرار نظم و امنیت بجز مشارکت همه و پلیس در کنار هم محقق نخواهد شد و در این راستا رسانه ها نقش مهمی ایفا می کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : برای تحقق این امر قرارگاه فضای مجازی در شهرستان آبیک تشکیل و اهداف مذکور پیگیری خواهد شد.
سرهنگ خامدی گفت: از رسانه ها بویژه شبکه های اجتماعی می توان برای تولید امنیت و رسیدن به اهداف سازمانی بهره برد .
وی گفت: فضای مجازی هم می تواند ساختارهای جامعه را به چالش بکشد و هم می تواند قابلیت های مختلف را به تصویر بکشد و در واقع هم تهدید است و هم فرصت.
سرهنگ خاندی تصریح کرد: بر اساس پایش صدا و سیما پلیس در زمینه اعتماد مردم به ارگان‌ها و مجموعه ها رتبه دوم را از منظر مردمی کسب کرده است و با کمک رسانه ها و فضای مجازی می توان با تزریق احساس امنیت در جامعه   اعتماد مردم به پلیس و جذب سرمایه های اجتماعی برای همکاری را افزایش داد.
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین در پایان گفت: امروز پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم و مصون سازی سازمانی و کاهش سرقت و جرم از جمله مواردی است که با کمک رسانه ها و فضای می توان به آن دست یافت.  

 سرهنگ بهروز لامعی فرمانده انتظامی شهرستان آبیک نیز در این نشست ضمن قدردانی از عملکرد و همراهی مطلوب اصحاب رسانه شهرستان آبیک با پلیس اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی در اوج مظلومیت اما با اقتدار به مردم در امر خدمت رسانی جهت ایجاد امنیت و آرامش گام بر می دارد.
 فرمانده انتظامی آبیک با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد ریشه بسیاری از آنها در فضای مجازی دیده می‌شود، اظهار داشت: اهمیت فضای مجازی و تاثیر آن بر کسی پوشیده نیست، امروز مدیری می تواند کارنامه قابل قبولی ارائه کند که از فضای مجازی و رسانه استفاده مطلوب داشته باشد و هر مدیری که از رسانه گریزان باشد در امر خدمت رسانی به مردم موفق نخواهد بود و در این راستا پلیس پاسخگویی ماموریتهای محوله و خدمت رسانی به شهروندان می باشد.
لامعی گفت: بیش از 200 معتاد متجاهر در شهرستان جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد تحویل داده شد و با دریافت گزارش های مردمی و شوراها و دهیاران جمع آوری معتادین ادامه خواهد داشت که این امر در راستای تامین امنیت و آرامش و پیشگیری از وقوع جرم انجام می‌گیرد.
وی افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشکل ارتباطات خطوط ایرانسل با سامانه فوریت‌های پلیسی 110 در نقاط مختلف شهر شد، همچنین توفیقات حاصله در خصوص کشفیات مواد مخدر نجات دو کودک از مرگ حتمی از جمله توفیقات پلیس در شهرستان آبیک بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان آبیک گفت: اقدام هوشمندانه پلیس و برخورد قاطعانه دادستانی کاهش چشمگیر نزاع و درگیری ها را شاهد بودیم و عرصه را به اراذل و اوباش تنگ کرده‌ایم و اجازه عرض اندام به مخلان نظم و امنیت عمومی را نخواهیم داد.
لامعی اظهار کرد: 4 دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتورسیکلت به ناوگان پلیس اضافه شده است و با مدیریت و عملکرد مطلوب پلیس در کنترل حوادث چهارشنبه آخر سال کمترین و آسیب و خسارت را داشتیم و رتبه اول سطح استان متعلق به شهرستان آبیک در این زمینه گردید.
وی گفت: پلیس در کنار مردم است و هر هفته دوشنبه ها دیدار عمومی برای بیان مشکلات و پیشنهادات انتقادات برگزار میگردد، پلیس در کنار رسانه‌ها با انجام این کارها به نحو احسن می تواند آرامش را به حداکثر برساند و نباید رسانه و پلیس هیجانی عمل کنند که این امر باعث کاهش احساس امنیت و آرامش خواهد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان آبیک افزود: هزینه ارتکاب جرم باید در شهرستان بالا برده شود و با سخت کردن آماج جرم و از دسترس خارج کردن آماج جرم در پیشگیری از وقوع جرم توفیق داشته و جزو برنامه های ماست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ناجا فرمانده انتظامی شهرستان آبیک فضای مجازی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از خواننده های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق مرکز فوریتها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

کد خبر 6092981

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد