Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:24:27 GMT

زلنسکی چندین سفیر اوکراین را برکنار کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۹۹۷۷

زلنسکی چندین سفیر اوکراین را برکنار کرد

بر اساس اعلام تارنمای ریاست جمهوری اوکراین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور سفیران خود را در آلمان و چند کشور دیگر برکنار کرد.

به گزارش مشرق از رویتر، زلنکسی شنبه در دستوری که هیچ دلیلی برای آن اعلام نشده، از برکناری سفرای اوکراین در آلمان، هند، جمهوری چک، نروژ و مجارستان خبر داد. 

هنوز مشخص نیست که آیا این سفرای برکنار شده اوکراین پست جدید خواهند گرفت یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زلنسکی از دیپلمات‌های خود خواسته است تا برای مقابله با تهاجم روسیه، حمایت بین‌المللی و کمک‌های نظامی بیشتری برای اوکراین جذب کنند.

روابط کی‌یف با آلمان، از زمان آغاز جنگ در اوکراین با حساسیت بیشتری مواجه شده است. 

آلمان به شدت به منابع انرژی روسیه وابسته است. 

دو کشور اخیرا بر سر توربین ساخت آلمان که در حال تعمیر در کانادا است با یکدیگر اختلاف پیدا کرده‌اند. آلمان از کانادا خواسته است تا این توربین را به شرکت بزرگ گازپروم روسیه بازگرداند تا ارسال گاز به اروپا ممکن شود.

از سوی دیگر اوکراین از کانادا خواسته است که این توربین را ضبط کند و استدلال کرده که ارسال آن به روسیه نقض تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو می‌باشد. 

همچنین از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین و وضع تحریم‌های شدید اقتصادی علیه مسکو، پکن و دهلی نو با این تحریم‌ها مخالفت کرده و می‌گویند که به همکاری عادی اقتصادی و تجاری با روسیه ادامه خواهند داد. 

داده‌های گمرک نشان می‌دهد که هند در سه ماهه منتهی به پایان ماه مه (اردیبهشت و خرداد) ۵.۱میلیارد دلار واردات از روسیه انجام داده که بیش از پنج برابر مدت مشابه سال گذشته است. 

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ در اوکراین وارد پنجمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت اوکراین روسیه ولودیمیر زلنسکی تحولات اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای از خنثی‌ سازی تلاش کی‌ یف برای انجام حمله پهپادی به این کشور خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع فدراسیون روسیه در این خصوص آمده است که حمله مذکور حوالی ساعت ۱۶ امروز به وقت مسکو رخ داده است.

این بیانیه در ادامه اضافه کرد: این پهپاد توسط سامانه‌ های پدافند هوایی بر فراز استان بلگورود منهدم شد.

ارتش اوکراین طی ماه های گذشته پس از چند حمله ناموفق به کریمه و پل کرچ که ۳ قربانی برجای گذاشت، حملات پهپادی گسترده اما بی‌ حاصلی را علیه روسیه تدارک دیده است.

بر این اساس، وزارت دفاع روسیه دیروز از خنثی‌ سازی حمله تروریستی به «بلگورود» و «کورسک» با منهدم کردن ۳ پهپاد متجاوز اوکراینی خبر داده بود.

کد خبر 6094547

دیگر خبرها

  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟