Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی طی سخنانی در شب عید قربان در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: خداوند در قرآن کریم در سوره مبارکه فجر قسم یاد کرده به سپیده صبح و آغاز یک روز بزرگ که مفسران این روز را عید سعید قربان می دانند.

وی اظهار داشت: در شب عید قربان حجاج از سرزمین عرفات به سمت مشعر کوچ می کنند که شب عشق بازی ابراهیم خلیل‌الله با خداوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: در نماز عید قربان در قنوت آن به خداوند عرضه می داریم که این روز برای مسلمانان عید است و روزی است که خداوند برای امت نبی خدا ذخیره قرار داده و مایه شرافت و کرامت مسلمانان است.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: عید قربان یادآور یکی از بزرگترین امتحانات پیامبر خدا و فصل ابراهیم شناسی است و باید در این عید حضرت را درست بشناسیم.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: عید قربان روز تقرب به درگاه الهی و روز قربانی شدن در آتش عشق معبود است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت ابراهیم(ع) در روز عید قربان کاری کردند و از امتحان الهی آن چنان موفق بیرون آمدند که خداوند تمامی مسلمانان را برای پاسداشت این روز بزرگ و پاسداشت حضرت مامور کرده است.

وی اظهار کرد: قریب به ۶۹ بار اسم حضرت در قرآن و در حدود ۱۸۰ آیه، زندگی حضرت ابراهیم (ع) تشریح شده است و خداوند حضرت را به عنوان خلیل خود برگزیده است که نشان دهنده عظمت مقام حضرت نزد خداوند است.

حاج ابوالقاسم در ادامه گفت: خداوند حضرت ابراهیم (ع) را در سوره نحل یک امت نامیده است چرا که حضرت مطیع خدا و پیوسته به دنبال فاصله گرفتن از جریان کفر و شرک بود.

وی تاکید کرد: خداوند به نبی گرامی اسلام به عنوان خاتم پیامبران دستور داده است باید در جهت حرکت حضرت ابراهیم (ع) باشد که در سوره نحل به این مسئله اشاره شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: خداوند به نبی گرامی اسلام دستور داده است باید  یاد و نام حضرت ابراهیم (ع) زنده نگه داشته شود.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: خداوند به مسلمانان دستور داده است باید پیرو این پیامبر و مرد الهی باشید.

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم، اگر کسی مسیر زندگی حضرت ابراهیم را کنار بگذارد نادان و جاهل است  چرا که حضرت ابراهیم (ع) در دنیا و آخرت برگزیده و شاخص است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم زندگی حضرت ابراهیم (ع) ۶ جلوه و ویژگی جهادی دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی تاکید کرد: اولین ویژگی زندگی حضرت طبق آیه آخر سوره حج، جهادگر بودن و انجام جهاد تبیین است چرا که حضرت وقتی مشاهده می کند قوم خود جاهلانه ماه و خورشید را عبادت می کنند از نوجوانی مبارزه با جهالت و نادانی را در میان قوم خود آغاز می کند.

حاج ابوالقاسم خاطر نشان کرد: جلوه دوم از جهاد حضرت ابراهیم (ع)، فساد ستیزی و مقاومت و مقابله با جریان فاسد و بت پرستی است.

وی یادآور شد: ویژگی سوم زندگی جهادی حضرت، استکبارستیزی و قیام در برابر مستکبران و نمرودیان است که بدون هراس در مقابل آن ها قیام می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: مواسات و همدلی با فقرا و مستمندان ویژگی چهارم زندگی جهادی حضرت ابراهیم (ع) است چرا که حضرت اهل تقسیم کردن شادی خود با دیگران و سهیم شدن با غم و غصه دیگران بود به همین خاطر حضرت در خدمت به خلق یک الگوی مناسب است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: پنجمین ویژگی زندگی جهادی حضرت، جهاد تمدن سازی است به همین خاطر کسانی که به دنبال ساختن زندگی مومنان بر پایه توحید هستند باید جهاد تمدن سازی حضرت ابراهیم (ع) را الگوی خود قرار بدهند چرا که حضرت با ساخت و تجدید بنای خانه خدا آنرا محور جامعه توحیدی قرار دادند به همین خاطر، ایشان در مسیر احیای تمدن اسلامی جهادگری نمونه و شاخص است.

وی در پایان با اشاره با ویژگی ششم زندگی جهادی حضرت ابراهیم (ع) گفت: ششمین جلوه زندگی جهادی حضرت، در عرصه فداکاری و از خود گذشتگی است چرا که حضرت تمام داشته های خود را در راه خدا می دهد و آماده ذبح فرزندنش به دستور خدا می شود.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: حاج ابوالقاسم دولابی حضرت ابراهیم ع عید قربان زندگی جهادی حضرت حرم بانوی کرامت چرا که حضرت حاج ابوالقاسم حضرت ابراهیم زندگی حضرت عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام