Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سلاجقه در برنامه صف اول گفت: تالاب ها و طبیعت باید ارزشگذاری اقتصادی شوند و  از نظر ظرفیت های تولیدی باید قیاس شوند، اگر قیمت تمام شده‌ی یک هندوانه محاسبه شود، قیمت میوه بسیار گران تر از این خواهد بود و اکنون بسیاری از میوه های آب بر با قیمت بسیار ارزانی در حال عرضه است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: مالچ های نفتی از نظر محیط زیستی مشکلات بسیاری دارند و با کمک شرکت های دانش بنیان خاک پوش های محیط زیستی تولید شده و میتواند جلوی ریزگرد هارا بگیرند و در بازه ی ۴ تا ۵ سال میتواند کانون های ریزگرد هارا پوشش دهد و حتی آن را به سایر کشور ها صادر خواهیم کرد، اما تنها مشکل این تولید داخل قیمت بالای تمام شده آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته‌ی سلاجقه  باید به سمتی برویم که پسماند تولید نشود. در مورد پسماند نیاز به فرهنگ سازی است، امروز یکی از دغدقه های دولت پسماند استان های شمالی مخصوصا کوه سراوان گیلان است  این مجموعه بیش از ۵۰ سال است که در آنجا به صورت تر و خشک جمع شده و منابع آبی و خاک آن منطقه را نابود کرده است  و نوع دستگاه ها و نوع وظایف و میزان بودجه مشخص شده است و در غالب یک برنامه ۴ ساله باید جهت معضل محیط زیستی حل شود.

سلاجقه گفت: اصلاحیه قانون حمل سلاح به مجلس فرستاده شده است  از نظر استاندارد جهانی باید به ازای هر هکتار یک محیطبان داشته باشیم اما به ازای هر ۸ هکتار یک محیط بان داریم که این کمبود نیروی انسانی یکی از دلایل به خطر افتادن جان محیط بانان ما است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: میخواهیم با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان مانند پهپاد ها کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم، میتوانیم با راه اندازی اتاق مانیتوریگ در هر پاسگاه منطقه را رصد کنیم و با ثبت تصویر چهره شکارچیان، پلاک خودرو و تعداد زادآوری و سرشماری حیات وحش مشکل را برطرف کنیم 

به گفته ی سلاجقه، در روزهای اخیر ۲ محیط بان ما توسط شکارچیان غیر مجاز زخمی شدند،  اکنون حال محیطبانان ما خوب است و روند آنها رو به بهبودی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پلنگ ایرانی پس از انقراض ببر مازندران و شیر ایرانی، بزرگترین گربه‌سان کشور به شمار می‌رود. کمبود طعمه در اثر شکار غیر مجاز و بی رویه، تخریب زیستگاه طبیعی پلنگ به دلیل توسعه فعالیت‌های انسانی، کشته شدن پلنگ‌ها به دست افراد محلی و شکارچیان متخلف باعث شده است که این گربه‌سان ایرانی به سمت انقراض برود.

«پلنگ در هر کجا به دام‌ها خسارت بزند از طریق صندوق توسعه محیط زیست خسارت آن پرداخت می‌شود.» این گفته کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره محیط زیست نوشهر به خبرنگار فارس بود.

در نتیجه تقابل پلنگ با انسان و آسیب‌پذیری این گونه کمیاب در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

کمبود طعمه‌های پلنگ در اثر شکار بی‌رویه و تخریب عرصه‌های طبیعی از عوامل مهم کاهش جمعیت و افزایش حمله پلنگ به دام‌های اهلی و تقابل این گونه با انسان بوده است.

«در بخش گسترده‌ای از محدوده پراکنش پلنگ، به‌ویژه در منطقه زاگرس با کمبود طعمه و به‌تبع آن تعارض بین پلنگ و دام‌های اهلی و دامداران روبه‌رو هستیم.» این گفته حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست می‌گوید.

کد خبر 847559 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم پاکستان حیوانات - یوزپلنگ آسیایی

دیگر خبرها

  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد