Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@13:02:18 GMT

چرا آمریکا اجازه نمی‌دهد مذاکرات به نتیجه برسد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۰۶۶۳

چرا آمریکا اجازه نمی‌دهد مذاکرات به نتیجه برسد؟

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا در مسیر مذاکرات گفت: تاریخ ملت ایران نشان می‌دهد که پایبندی این ملت به صلح و مذاکره و تعامل به اندازه طول تاریخ است که این اصالت ملت ایران را می‌رساند.

وی افزود: کشورهای تازه به دوران رسیده مانند آمریکا قدمتشان کمتر از 500 سال است و با کشتار بومیان برای خود سرزمینی را غصب کرده و کشور تشکیل داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساس کشور آمریکا با خونریزی شکل گرفته و از چنین کشوری نباید انتظار فهم و درک گفتگو داشت، هر چند این کشور بخواهد با رنگ و لعاب‌های حقوق بشری چهره کریه خود را پنهان نگاه دارد، باز هم چهره واقعی‌اش برملا می‌شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: ما اهل مذاکره هستیم و میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مذاکره بر اساس منافع ملی کشورمان عمل می‌کنیم.

وی افزود: تاریخ به ما نشان داده که هر گاه عده‌ای بر سر کار آمدند و با ساده‌انگاری به حل مسائل با آمریکا امید بستند، ما بدترین و تلخ‌ترین تجربیات را در حوزه دیپلماسی داشته‌ایم.

وی گفت: به عنوان نمونه کسانی که برجام را امضا و به آمریکا اعتماد کردند و گفتند که ما به حسن نیت آقای اوباما اعتماد داریم و امضای جان‌کری را یک تضمین می‌دانستند، اما پای این برجام همه چیز را دادیم و هیچ تحریمی هم از جانب آمریکا برداشته نشد بلکه زیاده‌خواهی‌های آمریکا بیشتر شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تجربه آمریکا نشان می‌دهد که آزموده را آزمودن خطاست و نباید با کشوری که بدعهدی و کارشکنی‌اش ثابت شده وارد مذاکره شد. باید این نکته را مدنظر داشت که آمریکا همانند قبل باز هم اجازه نخواهد داد که مذاکرات به نتیجه برسد چون بنای کارش اعمال فشار بر ایران است نه انجام توافق و این حتی در قبال همپیمانان خود هم مشهود است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش رژیم صهیونیستی برای نشان دادن یک چهره متمدن از خود بی نتیجه است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه به خیزش بزرگ دانشجویان جهان علیه جنایت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت:  این اتفاق نتیجه استقامت مردم مظلوم فلسطین است.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری گفت: رژیم منحوس صهیونیستی همواره برای به تصویر کشیدن یک چهره متمدن از خود سالهاست هزینه های فراوانی متحمل شده  و بیشترین تمرکز خود را در دانشگاهها معطوف کرده است اما امروز همین اقشار دانشگاهی به مقابله با رفتارهای باطل و خصمانه او پرداخته اند و این بسیار برای صهیونیسم دردناک است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه اظهار داشت:  شیعیان پیرو امام صادق (ع) باید غیرت دینی داشته باشند و هر زمان گناهی در جامعه مشاهده شد از خود غیرت نشان دهند.

 

دیگر خبرها

  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • آخرین شانس صلح؛ مذاکرات آتش‌بس در قاهره نتیجه بخش است؟
  • تلاش رژیم صهیونیستی برای نشان دادن یک چهره متمدن از خود بی نتیجه است
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • نماینده شیراز: طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها با هم به صدا در آمده است
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • راز محبوبیت کریستیانو رونالدو
  • افسوس مطهری از نتیجه بازی استقلال (عکس)
  • ماشاالله قصاب کیست و کجاست؟ (+عکس)