Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@11:43:29 GMT

مدرسه ما قطعا ارزان قیمت خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۰۸۴۱

مدرسه ما قطعا ارزان قیمت خواهد بود

مدیر تالار مولوی که امیدوار است مدرسه تئاتر این مجموعه تئاتری از مرداد ماه آغاز به کار کند، تاکید دارد که این مدرسه برخلاف بعضی موسسات آموزشی، قطعا کم‌هزینه خواهد بود.

امیرحسین حریری که از مدت‌ها قبل در نظر دارد مدرسه تئاتر مولوی را راه‌اندازی کند،  در گفتگو با ایران اکونومیست درباره زمان آغاز به کار این مدرسه می‌گوید: همه تلاش ما بر این است که این مدرسه مرداد ماه و بعد از ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا، افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در این مقطع دانشجویان خوابگاهی به دلیل تعطیلی خوابگاه‌ها امکان حضور در مدرسه را نخواهند داشت ولی می‌کوشیم مدرسه را در دو مرحله راه‌اندازی کنیم. ابتدا در مرداد ماه و مرحله دوم را هم اول پاییز که زمان شروع فعالیت دانشگاه‌هاست، راه‌اندازی خواهیم کرد. 

به گفته او، این مدرسه ویژه دانشجویان غیر تئاتری و دانش‌آموزان متوسطه دوم است که به تئاتر علاقه‌مندند و با حضور در این مدرسه می‌توانند درباره ورود خود به دانشگاه بهتر تصمیم‌گیری کنند. ضمن اینکه آموزه‌های این مدرسه در پذیرش آنان در دانشگاه می‌تواند موثر باشد.

حریری ادامه می‌دهد: برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که آموزش‌ها در ۹۰ روز انجام شود که در حوزه مبانی و اجرا خواهد بود. در این مدرسه قطعا از مدرسان جوان و دانش‌آموختگان دانشگاهی دعوت خواهیم کرد تا خودشان هم با حوزه آموزش آشنا شوند.

مدیر تالار مولوی در ادامه با ابراز خرسندی از استقبال تماشاگران از نمایش‌های این مجموعه می‌افزاید: خوشبختانه هر سه نمایش مورد توجه تماشاگران قرار گرفته‌اند و احتمالا پایان هفته برای هر نمایش دو نوبت اجرا داشته باشیم. 

او با اشاره به اجرای نمایش «ماجرای فریدون» که درباره فرج الله فرسیابی، یکی از خلبانان نامی ارتش کشور است، از برگزاری بزرگداشتی برای آن خلبان خبر می‌دهد و می‌گوید: تلاش بر این است که همزمان با اجرای این نمایش با حضور مسئولان مختلف نکوداشتی برای این قهرمان ملی کشور برگزار کنیم. این نمایش تک‌گویی درباره این شخصیت است که از دلاوران بزرگ کشور به شمار می‌آید. 

حریری که سال‌ها پیش دبیری جشنواره تئاتر دانشگاهی را بر عهده داشت، با ابراز تاسف از وضعیت مبهم بیست و چهارمین جشنواره تئاتر دانشگاهی می‌گوید: امیدوارم دغدغه‌مندان وزارت علوم با نگاه جدی‌تری به این جشنواره بنگرند و هرچه زودتر کار دبیرخانه آن آغاز شود. در حال حاضر بسیاری از دانشجویان از طریق تالار مولوی که مرکز تئاتر دانشگاهی است، پیگیر برگزاری این جشنواره هستند و در این زمینه پرس و جو می‌کنند. این امر نشان می‌دهد در جامعه دانشگاهی این مطالبه و علاقه‌مندی به برگزاری جشنواره وجود دارد.

او ابراز امیدواری می‌کند که هر چه زودتر تکلیف برگزاری دوره بعدی این جشنواره مشخص بشود و جشنواره دانشگاهی امسال یا نهایتا بهار سال آینده برگزار شود.

مدیر مرکز تئاتر مولوی خاطرنشان می‌کند: در دیداری که چندی پیش با آقای نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی داشتم، ایشان هم تاکید داشتند که مشغول پیگیری این جشنواره با وزارت علوم هستند. امیدوارم آقای نظری که خودشان هم دانش‌آموخته تئاتر و چهره‌ای دانشگاهی هستند، در این زمینه با وزارت علوم تعامل کنند چراکه به این شیوه، اتفاقات خوبی در برگزاری این جشنواره رخ خواهد داد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مدرسه تالار مولوی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تالار مولوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان