Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@17:15:46 GMT

وزیر حمل و نقل انگلیس نامزد نخست وزیری شد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۱۰۲۲

وزیر حمل و نقل انگلیس نامزد نخست وزیری شد

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «گرنت شاپس» (Grant Shapps) وزیر حمل و نقل انگلیس امروز شنبه از قصد خود برای نامزدی نخست وزیری این کشور خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر حمل و نقل انگلیس در این خصوص گفت که برای رهبری حزب محافظه کار و پیروزی در دولت جدید نامزد می شود.

در صورت موفقیت، رهبر حزب محافظه کار انگلیس در نهایت نخست وزیر جدید انگلیس و جانشین بوریس جانسون خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس پس از رسوایی‌ های اخیر کابینه‌ اش و در پی کناره گیری ۵۰ وزیر و نماینده پارلمان از همکاری با او سرانجام استعفای خود را از مقام نخست وزیری اعلام کرد.

با اعلام استعفای رسمی جانسون از نخست وزیری انگلیس، حزب محافظه کار روند انتخاب جایگزین وی را از پنجشنبه کلید زد، روندی که ممکن است هفته‌ ها و شاید ماه‌ ها تا حصول نتیجه به طول بیانجامد.

استعفاهای پی در پی وزرای کابینه انگلیس، جانسون را مجبور به کناره گیری از قدرت کرد. موج استعفاهای در کابینه انگلیس پس از آن به راه افتاد که جانسون به دلیل سوء استفاده جنسی یکی از اعضا ارشد کابینه تحت فشار قرار گرفت.

«کریس پینچر»، معاون رئیس حزب محافظه کار انگلیس و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه کار در پارلمان این کشور اخیراً استعفای خود را به دلیل آزار و اذیت جنسی ارائه کرده بود.

حزب حاکم انگلیس در ماه‌ های اخیر با یک رشته رسوایی‌ های جنسی مواجه شده است. در اواسط ماه می، یک نماینده مجلس انگلیس به ظن تجاوز به عنف به طور موقت بازداشت شده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه روز عرفه مصطفی تاجزاده عید قربان انگلیس وزیر حمل و نقل نخست وزیر نامزد نخست وزیری مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه روز عرفه مصطفی تاجزاده عید قربان حزب محافظه کار نخست وزیری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال ۲۰۲۳ به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال 2023 به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

وی در نشست راهبردی "ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی"، اظهار داشت که گردش تجاری این اتحادیه به 7.4 تریلیون روبل (8.7 میلیارد دلار) رسید که تقریباً دو برابر بیشتر از زمان ایجاد این اتحادیه است.

عزم اتحادیه‌ اوراسیا برای افزایش همکاری با شانگهایمسکو: تولید ناخالص داخلی اوراسیا امسال رشد می‌کند

میشوستین گفت: تجارت متقابل نیز به طور مداوم در حال گسترش است. در سال 2023، در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رکورد 7 تریلیون و 400 میلیارد روبل رسید که تقریباً دو برابر زمان ایجاد این اتحادیه است. و در کشورهای مشترک المنافع این رقم از 10 تریلیون روبل (109 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

میشوستین همچنین به تجارت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد و گفت: من اخیراً در مورد این موضوع با نخست وزیر بلاروس صحبت کردم؛ (گردش تجاری این اتحادیه) به 4 تریلیون روبل (43.8 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس این گزراش، اوراسیا شامل پنج کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • خودروی وزیر کابینه جنگی نتانیاهو واژگون شد
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت