Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی صبح یکشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان فردیس با بیان اینکه بندگی خداوند صراط مستقیم هدایت و سعادت است، اظهار کرد: سعادت انسان در قرب الهی نهفته است لذا در همه اعمال عبادی قصد قربت کنیم

وی بیان کرد: عبادت یک ظاهر و یک باطن دارد، ظاهر آنها همان کارها و جسم کارها است، مثل قربانی کردن که ذبح گاو و گوسفند است یا حج که نماز است و طواف و سعی بین صفا و مروه و بیابان نشینی در عرفات و منی و رمی جمرات، اما روح اینها و باطل این این اعمال عبادی همان نیست و حقیقت توجه به خداست

امام جمعه فردیس تصریح کرد: آنچه که اساس در این اعمال و عبادات است همین قصد قربت است، راه سعادت و هدایت ما در بندگی خدا نهفته است، چنانکه خداوند متعال فرمود: ان اعبدونی هذا صراط المستقیم، بندگی خدا صراط مستقیم انسان به سوی نجات و قرب الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل اساسی بشر، منیت و هواپرستی است

وی با بیان اینکه مشکل اساسی بشر، منیت و هواپرستی است، خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: مشکل اساسی مردم در طول تاریخ، عبودیت غیرخدا بوده است، عید قربان پا گذاشتن روی بت نفس، گذشتن از عشق و علاقه به هر چه غیر خداست

حسینی گفت: عید قربان یعنی فدا کردن همه چیز و همه کس در برابر مشیت الهی و اظهار دلدادگی فقط در برابر خدا، لا اله الا الله یعنی هیچ کس و هیچ چیزی شایسته دلبری انسان را ندارد جز خداوند، عید قربان برای بازگشت به خدا و رهایی از بت پرستی و هواپرستی است.‌

عید قربان تجلی اوج بندگی

خطیب نماز عید قربان فردیس اظهار کرد: عید قربان جشن روز بندگی است، هم قربانی کردن، هم نماز عید قربان، هم اجتماع و انسجام مردم و عید گرفتن این روز سفارش شده است، کما اینکه امام سجاد (ع) در دعای ۴۸ صحیفه سجادیه فرمودند: اللهم هذا یوم مبارک میمون، بارالها امروز روز مبارک و فرخنده ای است و امروز مسلمانان در نقاط مختلف گستره زمین به صورت دسته جمعی رو به سوی تو می‌آورند.

استقبال از جشن دهه ولایت از قربان تا غدیر

وی بیان کرد: به اعتراف دوست و دشمن، مسلمان و یهودی و مسیحی، علی (ع) مظهر تمام نمای عدالت است و بر اساس قرآن چنین شخصیتی قابل مقایسه با دیگران نیست، هل یستوی هو و من یامر بالعدل و هو علی صراط مستقیم (نحل آیه ۷۶)، آیا انسان ناکارآمد، ناتوان و فاقد صلاحیت، با کسی که به عدالت و دادگستری فرمان می‌دهد و بر صراط مستقیم قرار دارد، برابر است؟

حسینی تصریح کرد: از امام باقر (ع) نقل شده است: مراد از امر به عدل، امیر المومنین علی (ع) است، امسال همه تلاش کنیم، در این دهه ولایت، در همه مساجد، محلات و محافل، جشن با شکوهی برگزار کنیم و شناخت بیشتری به ساحت مقدس علوی پیدا کنیم.

لطف پروردگار شامل حال ملت ایران و نظام اسلامی شده است

وی با بیان اینکه لطف پروردگار شامل حال ملت ایران و نظام اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: در همین حوادث سهمگین علیه ملت و کشور ما، دست قدرت پروردگار باعث نجات انقلاب و نظام ما شده است.

امام جمعه فردیس گفت: یکی از آنها لطف خدای متعال در کشف و شناسایی کودتای نقاب معروف به کودتای نوژه در ۱۸ تیر ۱۳۵۹ است، آمریکایی‌ها قصد داشتند با کمک منافقین داخلی و نفوذی در ارتش با ۳۰ فروند هواپیما با هزار بمب و موشک مجرب‌ترین خلبان‌ها، جماران و مراکز مهم مانند صدا و سیما، وزارت خانه‌ها و پادگان‌های ارتش و سپاه را تسخیر و بمباران کنند، قرار بود ۵ میلیون نفر در تهران کشته شوند اما با بصیرت و ایمان همان ارتشیان مؤمن، کودتاگران شناسایی و کشور نجات یافت، ما به وظیفه خود عمل کنیم، خدای متعال لطفش شامل حال ما خواهد شد.

کد خبر 5534761

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری امام جمعه فردیس سيد ابراهيم حسيني نماز عید قربان بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه دعای عرفه عید سعید قربان ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه سنندج خراسان رضوی آمار کرونا زلزله هرمزگان مشهد اردبیل حجاب و عفاف صراط مستقیم عید قربان شامل حال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است

رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که با عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای منطقه برای این رژیم حاشیه امن ایجاد کنند، اما نتوانستند و امروز صهیونیست‌ها منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند و ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از مردم و کشورهایی که حامی رژیم صهیونیستی باشند، مطالبه می‌کنند.

به گزارش ایسنا،‌ سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه خود به سریلانکا، با حضور در مسجد جامع «کالپیتی» شهر کلمبو، ضمن دیدار و گفت‌وگو با نمازگزاران، نماز مغرب را نیز در این مسجد اقامه کرد.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر کلمبو، اظهار امیدواری کرد مذاکرات صورت گرفته میان دو کشور به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فیمابین منجر شود.

رئیسی طراحی و اجرای مجموعه سد، نیروگاه و تونل انتقال آب «اومااویا» از سوی شرکت‌های متخصص ایرانی را نماد همکاری‌های موفق دو کشور دانست و گفت: امیدواریم بهره‌برداری از این طرح‌ها افزایش رفاه مردم سریلانکا را در پی داشته باشد.

رئیس جمهور در ادامه وحدت و انسجام را نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام دانست و گفت: دشمنان و در راس آنان آمریکا، با ایجاد گروهک‌های تروریستی مانند داعش به دنبال ایجاد ناامنی، کشتار و تفرقه در جهان اسلام هستند، بنابراین بسیار ضرورت دارد از هر اقدام و گفتاری که میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کند، پرهیز شود.

رئیسی در ادامه ظلم و ستم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار و نسل‌کشی در غزه را نتیجه وجود اختلافات در امت اسلامی دانست و افزود: امام خمینی (ره) از 45 سال پیش رژیم صهیونیستی را غده‌ای سرطانی برای امنیت منطقه دانسته و بر آزادی فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تاکید کرده بود و امروز حقانیت این سخن امام راحل، بر همگان روشن شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق فلسطینیان را وظیفه همه مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان می‌داند و معتقد است امروز حمایت از کسانی که از خانه، وطن، دین، ناموس و جان و عزت خود دفاع می‌کنند، شاخصی برای کشورهاست که آیا مدافع شرافت هستند، یا همراه شرارت؟

رئیسی خاطرنشان کرد: آمریکا مردم ایران را بابت دفاع از حق و عدالت مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داد، اما جوانان ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و امروز ایران در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است. دشمن تلاش کرد پیشرفت ایران را متوقف کند، اما ملت ایران اراده کرد پیشرفت کند و در این جنگ اراده‌ها ملت ایران پیروز شد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه ما آموختند که رمز موفقیت توکل بر خدا و اعتماد به نفس و داشته‌های درونی است، گفت:‌ دشمنان برای متوقف کردن ملت ایران علاوه بر تحمیل 8 سال جنگ به ما، تلاش کردند با ترور، انفجار، توطئه و فتنه‌های متعدد این مردم را از ادامه مسیرش منصرف کنند، اما موفق نشدند. امروز مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه نه فقط مورد توجه نظام اسلامی ایران بلکه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است که معتقدند نباید تن به زیاده‌خواهی‌ها و مظالم نظام سلطه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • فال انبیا فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب