Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران در سخنرانی خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلی امام خمینی (ع) با تبریک عید سعید قربان به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: امتحان بزرگ حضرت ابراهیم (ع) آغازگر مرام عشق بازی با حضرت حق بود.

وی با اشاره به امتحان الهی حضرت ابراهیم در زمان به قربانگاه بردن حضرت اسماعیل (ع) گفت: حضرت ابراهیم (ع) در این زمان برگزیده در مسیر امامت و در حال گذراندن امتحان‌های بزرگی است زیرا رسالت و ماموریتی که در محور امامت امت قرار گرفته، مسئولیت عظیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نماز عید قربان همچنین با اشاره به امتحان الهی حضرت ابراهیم (ع) زمان عبور از آتش تصریح کرد: این انسان برگزیده که از امتحان‌های سختی بیرون آمده وقتی او را وسط آتش قرار دادند، جان خود را به کف گرفت و تسلیم فرمان الهی شد و از آن امتحان هم سربلند بیرون آمد. اکنون امتحان سخت‌تری پیش روی او بود و این امتحان قربانی کردن فرزند است.

وی اضافه کرد: این فرزند دلبندِ قد کشیدهِ خوش سیما که پدر هر وقت به او نگاه می‌کند از او دل می‌برد، حالا به موقعیتی رسیده که در تلاش‌های الهی یار و همراه پدر است. اکنون اسماعیل یار و یاور پدر در پیگیری ماموریت‌های الهی است. اینجا امتحان بزرگ پیش می‌آید و پیش روی او قرار می‌گیرد. حالا حضرت ابراهیم در رویای وحی‌گونه و صادقه به فرزندش گفت عزیز دلم دیدم که تو را در راه خدا قربانی می‌کنم. این امتحان فقط امتحان من نیست آیا تو هم آماده‌ای؟ نظرت چیست؟ بلافاصله این پاسخ را از فرزندش شنید که پدرم آنچه به تو امر شده انجام بده و از ناحیه من خیالت راحت باشد. چرا که به لطف و مشیت الهی خواهی دید که بر این امتحان صبر خواهم کرد.

وی عید سعید قربان را روز احترام به خانواده شهدا دانست و افزود: امروز روز عرض ارادت به پدران و مادران شهدا است و تمام مجالس به نام عید قربان و در روز عید قربان روز عرض ارادت به پدران و مادران شهدا است.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: دیروز در مناجات دلنشین عرفه از ابا عبدالله خواندیم «پروردگارا سعادت تقوا را به من کرامت کن» و در روز عید نیز این دعا را از خداوند متعال طلب می‌کنیم.

حاج علی‌اکبری با اشاره به عید سعید غدیر گفت: دهه ولایت را در پیش داریم و باید قدر بدانیم. ان شاءالله مومنین این دهه را گرامی بدارند و در کنار درس‌های عید غدیر، ولایت فقیه که شعبه‌ای از ولایت امیرالمومنین است را دریافت کنیم. حج بیت الله الحرام انجام شد و از خداوند می‌خواهیم ما و آنها را در دعای یکدیگر سهیم کند.

عفاف و حجاب به هویت، خانواده و ایمان ما گره خورده است

خطیب نماز عید سعید قربان در رابطه با عفاف و حجاب بیان کرد: در زمینه عفاف و حجاب که گره خورده به هویت، خانواده و ایمان است و قوانین لازم موجود است و اجرای کامل این قانون با همت و همراهی مسئولین مطالبه جدی ما است. نهادها، مسئولیت اول را در این زمینه دارند و ما نیز در این زمینه مسئولیت‌هایی داریم.

حاج علی اکبری با تاکید تقویت اجتماعات ایمانی افزود: تقویت اجتماعات ایمانی یکی از بهترین راه‌های حفظ ایمان و حجاب و عفاف از آن جمله است و بانوان محجبه ما باید با حضور در اجتماعات ایمانی گوناگون با این پرچم حضور پیدا کنند. این حضور به لطف پروردگار کمک کننده است و برای حفظ ارزش‌ها توجه به این امر بسیار کمک کننده است.

وی تصریح کرد: پروردگارا قسمت می‌دهیم به محمد و آل محمد (ص) که در این روز عزیز ما را از خشم و غضب خود در امان قرار دهی. پروردگارا از تو هدایت می‌خواهیم و برای تحقق آرمان‌های بزرگ الهی و اسلامی کمک می‌خواهیم و ما را یاری کن. پروردگارا به ما رحم کن و از همه دشمنان خود حفظ کن. ما از تو روزی می‌خواهیم، ما را در برابر دشمنان قدار، مقاومت و پایداری بیشتر مرحمت فرمایی. مشکلات و گرفتاری‌ها را به لطف و کرم خود و به دست جوانان مومن و انقلابی مرتفع فرما.

منبع: مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: عفاف و حجاب حاج علی اکبری خطبه های نماز عید قربان عید سعید قربان حاج علی اکبری حضرت ابراهیم عفاف و حجاب عید قربان خطیب نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!

علی بهادری جهرمی گفت: الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانون در زمینه مقابله با بی حجابی نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

روزنامه کیهان نوشت:

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی درخصوص اظهاراتی مبنی بر موکول کردن ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب به پذیرش بار مالی آن از سوی دولت، تاکید کرد: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً درخصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

وی افزود: دولت طبیعتاً با اقدامات حمایتی در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگ‌سازیِ مقوله‌های مرتبط با حجاب و عفاف و حمایت از بنیان خانواده موافق است و بحثی در این‌زمینه وجود ندارد. درخصوص کلّیت لایحه عفاف و حجاب نیز قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضائی روشن است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و همچنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضائی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

دیگر خبرها

  • پلیس مفتخر به حمایت مردم فهیم و انقلابی است
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • اجتماع باشکوه مردم گرگان در حمایت از "طرح نور"
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت با لایحه عفاف و حجاب
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست