Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز یکشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلی بیت المقدس اراک، افزود: هم اکنون با توجه به شرایط دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت و برادری میان ملت‌های مسلمان بیشتر شود زمینه های بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی فراهم می شود.

وی اضافه کرد: قرآن و سنت نبوی (ص) از سرمایه‌های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است و همه باید از این سرمایه ها به بهترین وجه استفاده و وحدت را حفظ کنند و این مهم با تمسک به حبل الله محقق می شود‏.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: دنیای اسلام باید مقابل ظلم و ستم دشمنان به ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با قدرت از جبهه مقاومت، حزب الله و نیروهای مسلح حمایت کند.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران مسیر روشن وحدت و یکپارچگی را برای ملل مسلمان ترسیم کردند و امروز رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز افق روشنی برای جهان اسلام است.

امام جمعه اراک با اشاره به پیام مقام معظم رهبری گفت: ظلم و حکومت آمریکایی و اسرائیلی رو به افول است و ریشه ظلم نابود خواهد شد و مسلمانان نجات پیدا خواهند کرد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: مسیری که ابراهیم خلیل چهار هزار سال پیش برای بشریت ترسیم کرد مسیر اسلام و اقعی و وحدت بخش بود و ما میراث دار مکتب ابراهیمی و دانشگاه ابراهیم خلیل هستیم.

وی اظهار داشت: وظیفه ما مسلمانان در شرایط فعلی سنگین است و اگر ۲ میلیارد مسلمان جهان با هم متحد و همدل باشند و دست به دست هم دهند و دل خوش به وعده اسرائیل نشوند می‌توانند مقابل توطئه‌های دشمنان پیروز شوند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: انقلاب اسلامی این فرصت را فراهم کرد تا با مجاهدت، شهامت و عزت سرزمین های اسلامی را از زیر سلطه دشمنان با وحدت و یکپارچگی خارج کنیم.

وی گفت: عید قربان فرصتی مناسب برای رسیدگی به محرومان و نیازمندان است و آنها که قصد قربانی دارند برای ثواب بیشتر خانواده های محروم و نیازمند را مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها وحدت ملی عید سعید قربان اراک استان مرکزی اعیاد مذهبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت ملی عید سعید قربان اراک وحدت ملی عید سعید قربان اراک استان مرکزی اعیاد مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی عصر شنبه در همایش آموزشی – توجیهی حجاج اردبیلی اظهار کرد: حج از شعایر ارزشمند اسلام است که نمود و نشانه ای از عظمت اتحاد و وحدت امت اسلامی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: آداب حج با حال معنوی و مخلصانه حجاج باید برگزار شده تا لذت این سفر معنوی برای همه به یادگار بماند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: امت اسلامی در قالب کنگره حج امسال باید متفاوت از سال گذشته وحدت و همگرایی خود را نشان داده و با اعلام بیزاری از استکبار به ویژه صهیونیسم جهانی همگرایی نشانی را به نمایش بگذارند.

آیت الله عاملی بیان کرد: حجاج کشور ما به ویژه استان اردبیل بهتر است بیشترین اوقات خود را در مکه و مدینه صرف امور معنوی کرده و با پرهیز از خرید و یا سایر مشغولیت های مادی زمینه و بستر دلبستگی به آئین های ارزشی را به نمایش بگذارند.

وی از حج به عنوان پرثمرترین عبادت جمعی یاد کرد و گفت: در حج باید تامل و تفکر بر حقیقت توحید و یکتاپرستی باشد و به معنای حقیقی حضرت ابراهیم و تلاش سایر انبیای الهی در این زمینه باید مورد اهتمام و توجه جدی باشد.

کد خبر 6096674

دیگر خبرها

  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح