Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:26:12 GMT

نماز عید قربان در قلعه رئیسی اقامه شد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۱۳۲۱

نماز عید قربان در قلعه رئیسی اقامه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا،  صبح امروز مردم قلعه رئیسی همزمان با عید بندگی و طاعت خداوند در مکان مسجد جامع شهر قلعه رئیسی حضور یافتند و در فضایی آکنده از معنویت و عبودیت، با معبود هستی راز و نیاز کردند.

قشرهای مختلف مردم اعم از مرد و زن و پیر و جوان در شهر قلعه رئیسی از حدود ساعت 7 امروز به مسجد جامع آمدند و آیین نماز عید قربان را به جا آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمازگزاران نماز عید قربان را در قلعه رئیسی به امامت حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی اقامه کردند.

مردم پس از پایان نماز این عید بزرگ را به هم تبریک گفتند و از خداوند متعال برای همگان طلب سلامتی و سعادت کردند.

و پس از برگزاری نماز، خطبه های عید قربان از سوی امام جمعه قلعه رئیسی اقامه شد. 

 

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه ها با بیان اینکه عید قربان یکی از مهمترین روزهایی است که حیات توحیدی را به انسان یاد آور می شود بیان کرد: معلم حقیقی بندگی این روز حضرت ابراهیم است و درس بزرگ امروز تسلیم محض بودن برای خدای متعال، فلسفه قربانی کردن رسیدن به مقام بندگی است یکی از زیباییهای عید قربان گذشت و فداکاری کردن است.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: انسان آفریده شده تاروح حاکم بر او روح گذشت و فداکاری کردن باشد نه مثل موش دائماً اهل ذخیره و احتکار باشد نباید نگران روزی خود باشیم به رحمت خدا امیدوار باشیم و اهل قربانی مال و آبرو و توان خویش برای دین خدا و ارزش‌های الهی باشیم.

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه دوم نماز عید قربان به سالروز کشف حجاب رضاخانی اشاره  و با بیان اینکه در قرآن دو مظهر قرآنی عفت  حضرت یوسف و حضرت مریم هستند تصریح کرد: نهادینه شدن این فرهنگ عفت و حیا به  زنان  و مردان در جامعه وابسته است و میدان‌دار فرهنگ سازی عفاف و حجاب در حوزه فردی و اجتماعی جامعه ابتداءبانوان هستند و بانوان باید مریم وار وارد میدان مطالبه و پیگیری عفاف و حجاب باشند.

وی افزود: فریضه اول برای بانوان مسلمان جهاد عفاف است مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی به بانوان باحجاب می فرمودند چادر شما از عبای من مقدس تر است  زنی که چادر به سر دارد و امر به معروف میکند و ارزش اش بیشتر از عبای علماست و فرهنگ عفاف و حجاب باید از درون خانواده نهادینه شود باید باور دختران را به حجاب و حیا و عفت ابتدا از درون خانواده تقویت کرد.

 

 

 

صلواتی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید پاسدار و مروج فرهنگ عفاف و حیا و حجاب باشد یادآور شد: باید هم در خانواده ها پدر و مادر و هم در مدارس یک مرکز پاسخگویی برای تعمیق باورهای دختران باشد. باید مسئله حجاب و عفاف از دولت و مراکز دولتی درست شود برای بی حجابی های کف خیابان و معابر عمومی باید اول سراغ مردها رفت و غیرت را از او مطالبه کنند و مرد باید غیرت داشته باشد پشت سر هر خانم با حجاب و با حیا و با عفت یک مرد با غیرت است و داخل یک خانه با پدر غیرتمند تربیت شده است و پشت سر هر خانوم بد حجاب و بی حیا یک مرد بی غیرت و کم غیرت است یا در خانه‌ای رشد کرده که غیرت اهمیت ندارد.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه باید بپذیریم حجاب حکم خدا حکم رسول الله حکم حضرت زهرا  سلام الله علیها وحکم امام عصرعج و حکم عقل و شرع وعرف است عنوان کرد: روزی که دختر ما به عنوان عروس صافکاری و نقاشی شده و بدون پوشش مناسب و با موهای آویزان  در انظار عموم ظاهر می‌شود آن روز روز مصیبت و عزای بی غیرتی است و مسلمان باید به سوگ بنشیند و آن شوهری که اجازه می دهد ناموسش در فضای حقیقی در تالارها و عروسی ها و کف خیابان ها و فضای مجازی خودآرایی کند و خود را ارزان به نامحرمان عرضه کنداگر غیرت داشته باشد اجازه نمی دهد و متاسفانه امروز تالارها مراکز مروج بی حجابی هستند و باید مسئول غیرتمندی پیدا شود و اجازه ندهد این مراکز از ساحت جامعه قداست شکنی و حیا زدایی کنند.

انتهای پیام/82021

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عیدقربان بندگی چاروسا امام جمعه قلعه رئیسی نماز عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام (ره) امروز با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900309

دیگر خبرها

  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • تکرار قصه حساس «گشت ارشاد» در خیابان‌ها | دولت رئیسی مدافع اصلی رویکردهای تند در حجاب | بعد از فوت مهسا امینی چه گفتند؟
  • اظهارات سردار رادان درباره چرایی طرح حجاب: چشم مردم به بی‌حیایی عادت کند، غیرت گرفته می‌شود
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید