Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نماز عید قربان شهر دیر با تبریک این روز، اظهار داشت: عید سعید قربان و برنامه قربانی در این روز از یک سو برای بزرگداشت کار بزرگ حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) و از سوی دیگر احیای ارزش‌هایی مانند ایثارگری و فداکاری و تسلیم امر خدا بودن است.

امام جمعه دیر افزود: هدف از قربانی در این روز این است که جامعه اسلامی از یک سو با خدا ارتباط برقرار کند و از سوی دیگر با قربانی کردن و توزیع آن بین نیازمندان و دیگران با خلق خدا ارتباط داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هشدار ستاد ملی مبارزه با کرونا و افزایش آمار مراجعات به مراکز درمانی، بیان کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی در فضاهای عمومی و بسته بیشتر رعایت شود تا بتوانیم این ویروس را ریشه کن کنیم.

مردم واقعاً گرفتار هستند

حسینی خطاب به متولیان نظارت بر بازار در کشور و شهرستان گفت: یک سری گرانی به خاطر بحث مسئله حذف ارز ترجیحی پیش آمد اما آن طوری که به ما گزارش می‌رسد نبود نظارت هم مسئله دیگری است.

وی عنوان کرد: مردم تعبیری دارند که کسی به کسی نیست و هر کسی اگر خودش نخواسته کاری نکرده وگرنه نه مراقبت و نه نظارتی است و یک مسابقه‌ای برای گران کردن اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم است.

حسینی تصریح کرد: من متاسف هستم که بگویم چند روزی سروصدایی بلند می‌شود و رسانه ملی و مسئولان و تعزیرات و صنف و دستگاه‌های مختلف در بازار می‌روند و تمام شد مثل اینکه دیگر همه مسائل حل شده است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه مردم واقعاً گرفتار هستند و مشکل دارند، تاکید کرد: در این روز عید من نباید این حرف را می‌زدم اما به هر حال مشکلات مردم را باید بیان کرد و اگر یک سری گرانی‌های ناخواسته پیش آمده باید این نظارت‌ها و کنترل‌ها باشد.

وی یادآور شد: نکته بعدی که به ما زنگ می‌زنند که آقا شما بحث فرزند آوری و تولید مثل را تشویق می‌کنید، یک سری مشکلاتی در بیمارستان شهرستان دیر است و مردم ناچار هستند به بیمارستان کنگان مراجعه کنند و وقتی فرزندی آنجا متولد می‌شود از تسهیلات فرزندآوری در شهرستان خودمان محروم می‌شود.

حسینی تاکید کرد: مسئولان و فرماندار پیگیری کنند در برهه‌ای که پزشک بیهوشی در زایشگاه دیر نداشتیم و خانواده‌ها مجبور شدند به بیمارستان کنگان مراجعه کنند و آنجا فرزندشان به دنیا بیاورند حق آنها تضییع نشود.

حج معجونی از معنویت و سیاست است

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت الله الحرام، خاطرنشان کرد: وحدت و معنویت دو پایه اساسی حج است که باعث به عزت رساندن جامعه اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: حج عبادتی است که ترکیبی از دو عنصر سیاسی و معنوی است و دین مقدس اسلام برخلاف گفته‌های ناآگاهان و مغرضان آمیزه ای پرشکوه از معنویت و سیاست است.

حسینی بیان کرد: همان طور که نمازجمعه عبادتی سیاسی و عبادی است، حج هم معجونی از معنویت و سیاست است.

دشمنان دنبال کمرنگ کردن معنویت هستند

وی ابراز کرد: دشمنان با ترویج سبک زندگی غربی به دنبال کمرنگ کردن معنویت هستند و با گسترش و شدت بخشیدن به انگیزه‌های موهوم تفرقه می‌خواهند وحدت امت اسلامی را از بین ببرند.

وی با اشاره به روز به امامت رسیدن حضرت ابراهیم (ع)، افزود: مقام امامت مهم‌تر از مقام نبوت است و حضرت ابراهیم (ع) وقتی از عهده همه آزمایش‌های الهی سربلند بیرون برآمد به مقام امامت رسید.

امام جمعه دیر با تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: در روز غدیر هر خانه حداقل به یک نفر غذا دهیم و پرچمی بر سر درب منزل خود نصب کنیم و نسل جوان را به محبت و عشق و ولایت امیرالمومنین (ع) پرورش دهیم.

وی با بیان اینکه همه ما در قبال غدیر و دهه امامت و ولایت مسئول هستیم، تاکید کرد: از هر طریقی که می‌توانیم باید فرهنگ غدیر را نسل به نسل در جامعه ترویج دهیم و نهادینه کنیم.

کد خبر 5534778

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری حجت الاسلام سید علی حسینی بوشهر شهرستان دیر عید سعید قربان بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه دعای عرفه عید سعید قربان ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی سنندج آمار کرونا زلزله هرمزگان مشهد اردبیل حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

وی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

علم الهدی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

کد خبر 6092055

دیگر خبرها

  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان