Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@17:04:57 GMT

۲۸ مقام کوبایی تحریم شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۱۴۳۲

۲۸ مقام کوبایی تحریم شدند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه شنبه محدودیت‌های صدور روادید را علیه ۲۸ مقام کوبایی اعلام کرد که به ادعای خود در سرکوب تظاهرات سال قبل نقش داشتند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این محدودیت‌ها شامل اعضای بلندپایه حزب کمونیست کوبا و مقاماتی می‌شود که در بخش‌های ارتباطات دولتی و رسانه‌ای این کشور کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری رویترز، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا بلافاصله پس از اعلام این خبر، اقدامات و سیاست آمریکا در قبال کشورش را مورد انتقاد قرار داده و گفت که این اقدامات ناقض قوانین بین‌المللی است.

رودریگز توضیح داد: «با توجه به تلاش ناموفق برای برانگیختن خیزش مردمی در کوبا در سال ۲۰۲۱، دولت آمریکا و وزیر امور خارجه آن به دنبال بی‌اعتبار کردن پیروزی مردم بر تجاوزات امپریالیستی هستند».

دولت کوبا می‌گوید که تحریم‌های اقتصادی آمریکا در دوران جنگ سرد، همراه با تلاش‌ها برای دامن زدن به اعتراضات در این جزیره، با هدف سرنگونی دولت کمونیستی است.

به نوشته رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا مقامات کوبا را که با محدودیت‌های جدید روادید مواجه شدند، متهم کرد که سیاست‌هایی را که به ادعای آنها منجر به بازداشت و محاکمه‌های  معترضان سال قبل شده، ترویج می‌دهند.

واشنگتن همچنین مدعی شد که دولت کوبا برای جلوگیری از برقراری ارتباط مردم با یکدیگر و مسدود کردن ارتباطات با جهان خارج، از قطع اینترنت استفاده کرده است.

در این بیانیه ادعا شده است: «مقامات رسانه‌ای دولتی به کمپین علیه معترضان زندانی در ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۱ و اعضای خانواده آنها که به‌طور علنی در مورد پرونده‌های عزیزان خود صحبت می‌کنند، ادامه می‌دهند».

این در حالی است که حدود یک ماه و نیم قبل، وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد بازنگری‌هایی را در سیاست‌های دولت قبلی در قبال کوبا انجام داده که شامل حوزه‌های سفر به کوبا و تسریع صدور روادید است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا کوبا امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز شنبه (۸ اردیبهشت) مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با حضور هیأت همراه دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند که وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به برگزاری این نشست، گفت: امروز با وزیر حمل و نقل کوبا، راجع‌به موضوعات اصلی دریایی و هوایی مورد مذاکره قرار گرفت که طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با شرکت واگن پارس قراردادی در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌های این کشور منعقد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به چندین درخواست وزیر حمل و نقل کوبا در حوزه حمل و نقل دریایی، گفت: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابه‌جایی بارهای خود درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت بنادر کشورمان بازدید داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این مذاکره مقرر شد، پیوند خواهر خواندگی میان دو بندر مهم کشورهای ایران و کوبا منعقد شود تا فعالین اقتصادی و شرکت‌های حمل و نقل دریایی کوبا بتوانند از تسهیلات بندری ایران بهره‌مند شوند؛ البته ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس، در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران فرصت بسیار خوبی خواهد بود.

بذرپاش با اشاره به درخواست‌های همتای کوبایی برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، گفت: مقرر شد، نیازمندی‌های ایشان در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

کد خبر 6090293 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد