Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله: «عید» نام روزهایی است که مسلمانان در آن شاد هستند و بهانه‌های خوبی برای برگزاری مراسم‌های شادی‌شان است. در کشورهای مسلمان روزهای عید روزهای شادی است و یکی از بزرگترین نمادهای حس و حال هر ملتی خوراکی های آن روزهاست. در این متن برخی از معروف‌ترین خوراکی‌هایی که کشورهای مسلمان در روز «عید قربان» روی میزهای خود می‌گذارند را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عید قربان، یکی از اعیاد مسلمانان در سراسر جهان است که آیین ها، سنت ها و مناسک مذهبی را متحد می کند. با این حال، میزخوراکی‌ها همیشه یک عنصر ضروری در این مناسبات است. جایی که خانواده ها و دوستان دور هم جمع می شوند تا از یک غذا و خوراکی خوشمزه که با دقت در کنار یکدیگر تهیه شده اند لذت ببرند.

Sheer Korma در کشورهای شرق آسیا

یکی از غذاهای محبوب در سفره های مسلمانان در ایام عید فطر و عید قربان در کشورهای شرق آسیا مانند هند، پاکستان و بنگلادش. این غذای خامه ای است که به شیر کورما یا شیرخرما معروف است.

غذای دیگر هم مجموعه‌ای است که از رشته ورمیشل برشته شده، معروف به سویان است تهیه می شود و روی آن بادام، آجیل خرد شده و خرمای خلال شده و در نهایت شیر غلیظ شده، خامه و شکر ریخته می شود.

Lapis Legit در اندونزی

اندونزی چون تحت تأثیر تاریخ استعماری هلندی قرار دارد، شهروندانش اغلب در تعطیلات و مناسبت ها، مثل جشن پایان ماه رمضان و عید فطر یا بعد از ضیافت ناهار در عید قربان، کیک ادویه چند لایه را باید داشته باشند. این غذای دسری که به نام لاجورد نیز شناخته می شود، در هلند این غذا با نام «Spekkoek» بسیار محبوب است.

البته که این غذا یکی از وقت‌گیرترین غذاهای عید برای مسلمانان اندونزی است. هر لایه از خمیر، قالب گیری و جوشانده شده به صورت جداگانه طبخ شده است، قبل از این‌که در خروجی نهایی شکل بگیرد، با آغشته کردن لایه‌ای از ادویه جات از جمله جوز هندی، دارچین، هل و میخک کیک را طعم‌دار می‌کنند.

غذای آمالا از نیجریه

آمالای نیجریه ای یا الوبو، غذایی است که از آرد موز تهیه می شود که از غرب آفریقا سرچشمه می گیرد. اعتقاد نیجریه‌ای‌ها بر این است که این غذا به طور سنتی توسط قبیله یوروبا خورده می شده است. غذای «آمالا» در جشن میل می شود و انواع سبزیجات یا خورش های تند با گوشت و سبزی نیز همراه آن میل می‌کنند.

بولانی در افغانستان

وقتی نام بولانی در بین غذاهای افغانستانی می‌آید، نشان آن است که تعطیلات، جشن ها و مناسبت هایی در پیش است. این غذا شامل «جیب» پیراشکی سرخ شده‌ایست که معمولاً با مخلوطی از سبزیجات مثل تره فرنگی، سیب زمینی، پیاز سبز، کدو تنبل یا گوشت چرخ کرده پر می شود. برخی اوقات هم از انواع عدس قرمز یا سبز به عنوان پرکننده استفاده می‌شود. ظاهر کلی غذا شبیه نیمه ماه است و منحصر به افغانستان است و به طور سنتی با مربای هویج، سس سبز یا دیپ ماست سرو می شود.

باستیلا در مراکش

پاستیل مرغ یا در زبان محاوره «پاستیل یک پای مرغ» غذای محبوب و دوست داشتنی در کشور مراکش است و بیان‌گر فرا رسیدن عید یا بزرگداشت مهمانان است. جالب آن‌که تهیه و درست کردن آن حدود ۳ ساعت زمان می برد. این غذا ترکیبی از مرغ پخته شده با زعفران که پر شده با املت است که با پوسته نازک و نرمی از خمیر نان فطیر پوشانده شده و با لایه ای از بادام سرخ شده، آب شکوفه پرتقال، پودر قند و دارچین تزئین می‌شود. به عنوان پیش غذا با گوشت های مختلف و خوردنی‌های شیرین در مجالس عید و مناسبت های مهم در کشور مراکش سرو می شود.

شاهی توکدا در هند و پاکستان

«شاهی توکدا»، که به نام پ ودینگ نان هندی یا دابل کامیها نیز شناخته می شود، از نوارهای ترد تورتیلا، شیر غلیظ شده، شکر، قیسی، کره، زعفران و هل تشکیل شده است.

این غذا یکی از محبوب ترین دسرهای عید در هند و پاکستان است. به گزارش مجله «فوربس»، نظریه های متعددی در مورد منشأ شاهی توکدا وجود دارد. برخی معتقدند که بابر - بنیانگذار امپراتوری مغول در هند - اولین کسی بود که آن را در قرن شانزدهم به آسیای جنوب شرقی آورد.

دسر سیب کاراملی بوسنی

این غذای مورد علاقه بوسنیایی‌ها با جوشاندن سیب‌های پوست کنده در شکر قهوه ای ذوب شده، سپس پر کردن آنها با آجیل و روی آن با خامه فرم گرفته یا خامه تازه درست می شود.

به آن «توفاغی بوسنیایی» نیز می‌گویند و در روزهای عید فطر و عید قربان سر سفره‌های مسلمانان و در مراسم ختم خانوادگی و مناسبت‌های خاص مهیاست که معمولاً در کاسه‌های شیشه‌ای بزرگ همراه با فنجان‌های قهوه سرو می‌شود.

رندانگ گوشت گاو سنگاپور

گوشت چرخ کرده کاراملی لطیف که به آرامی در ادویه کاری با طعم نارگیل تند پخته می‌شود، «آبگوشت گوشت» گاو خوشمزه را جزء اصلی جشن های شرق آسیا می کند. ر ندانگ گوشت گاو معمولاً با برنج بخارپز، سالاد تازه یا برنج معطر سرو می شود.

اگرچه این غذا در اندونزی هم یک غذای سنتی به حساب می آید، اما به عنوان یکی از معروف‌ترین وعده های غذایی اعیاد در بین مسلمانان مالزی، برونئی و سنگاپور بسیار محبوب است.

کد خبر 5534427 محدث تک فلاح

منبع: مهر

کلیدواژه: اندونزی نیجریه آسیا هلند برونئی سنگاپور پاکستان بنگلادش افغانستان مالزی هندوستان عید سعید قربان جشنواره غذا صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه صفحه اول روزنامه های اقتصادی صفحه اول روزنامه های ورزشی صفحه اول روزنامه های استان ها بازار تهران ایران مدلینگ سوء قصد پادکست مهاجرین افغانستانی موزه زنده زیارت ساختمان متروپل رژیم صهیونیستی مناسبت ها سرو می شود عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، امروز چهارشنبه شماری از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت شدید نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند.

در جریان این تعرض صهیونیست ها اقدام به برگزاری مناسک تحریک آمیز تلمودی در قبله اول مسلمانان جهان کردند. همچنین یکی از شهرک نشینان در اقدامی تحریک آمیز برای برانگیختن احساسات مسلمانان، پرچم اسرائیل را با خود حمل می کرد.

در روزهای اخیر گروه های مختلف فلسطینی درباره پیامدهای تعرضات گسترده صهیونیست ها به مسجدالاقصی هشدار داده و از فلسطینیان نیز خواسته اند با حضور گسترده در این مکان مقدس اسلامی با اقدامات شهرک نشینان به ویژه در زمینه آوردن قربانی به صحن مسجدالاقصی در ایام اعیاد یهودی مقابله کنند.

کد خبر 6094052 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!