Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب نماز عید سعید قربان گفت: روز عید سعید قربان روز عرض ارادت به پدران و مادران شهداست.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در سخنرانی خطبه‌های نماز عید سعید قربان که امروز یکشنبه در مصلی امام خمینی(ره) برگزارشد، با تبریک عید سعید قربان به همه مسلمانان جهان گفت: امتحان بزرگ حضرت ابراهیم (ع) آغازگر مرام عشق بازی با حضرت حق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت ابراهیم (ع) در این زمان برگزیده در مسیر امامت و در حال گذراندن امتحان‌های بزرگی است. چرا که امامت امت مسئولیت عظیمی است.

خطیب نماز عید قربان افزود: این انسان برگزیده که از امتحان‌های سختی بیرون آمده وقتی او را وسط آتش قرار دادند، جان خود را به کف گرفت و تسلیم فرمان الهی شد و از آن امتحان هم سربلند بیرون آمد. اکنون امتحان سخت‌تری پیش روی او بود و این امتحان قربانی کردن فرزند است.

حاج علی اکبری یادآور شد: این فرزند دلبند قد کشیده خوش سیما که پدر هر وقت به او نگاه می‌کند از او دل می‌برد، حالا به موقعیتی رسیده که در تلاش‌های الهی یار و همراه پدر است. اکنون اسماعیل یار و یاور پدر در پیگیری ماموریت‌های الهی است. اینجا امتحان بزرگ پیش می‌آید و پیش روی او قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نظر حضرت اسماعیل(ع) درباره سوال پدر مبنی بر اینکه آیا برای قربانی شدن آماده است، گفت: ابراهیم(ع) از فرزندش شنید که پدرم آنچه به تو امر شده انجام بده و به لطف و مشیت الهی خواهی دید که بر این امتحان صبر خواهم کرد.

حاج علی اکبری روز عید سعید قربان را روز عرض ارادت به پدران و مادران شهدا دانست و افزود: دیروز در مناجات دلنشین عرفه از ابا عبدالله خواندیم «پروردگارا سعادت تقوا را به من کرامت کن» و در روز عید نیز این دعا را از خداوند متعال طلب می‌کنیم.

خطیب نماز عیدسعید قربان با اشاره به عید سعید غدیر گفت: دهه ولایت را در پیش داریم و باید قدر بدانیم. ان شاءالله مومنین این دهه را گرامی بدارند و در کنار درس‌های عید غدیر، ولایت فقیه که شعبه‌ای از ولایت امیرالمومنین است را دریافت کنیم. حج بیت الله الحرام انجام شد و از خداوند می‌خواهیم ما و آنها را در دعای یکدیگر سهیم کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام خمینی بازی جهان مسلمانان ولایت فقیه عید سعید قربان حاج علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مستندروایتی دانشجویی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و حمایت‌های دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده از فلسطین است، هر چند مسئولان دانشگاه‌ها انتقاد از رژیم صهیونیستی را به بهانه یهودی ستیزی خاموش می‌کنند، اما دانشجویان بعد از هفتم اکتبر نشان دادند کدام سمت تاریخ ایستاده اند.

مستند «امتحان نهایی» که در گروه مستند مرکز بسیج صدا و سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی لقمان یدالهی تولید شده است، ساعت ۱۰:۴۵پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدر‌ها؛ از جکی چان بدلکار تا ارتش یک نفره شوارتزنگر
  • نسل زد آمریکا علیه پدران اوانجلیست
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده