Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت بوشهر گفت: امروز نجات جهان به ولایت‌مداری و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام است و باید پرچم ولایت در جامعه برافراشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلا بوشهر با بیان اینکه عید انسان زمانی است که از گناهان پاک شود اظهار داشت: عید قربان یکی از اعیاد مهم مسلمانان محسوب می‌شود که دارای اسرار فراوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نماز عید سعید قربان بوشهر قربانی در محضر حضرت باریتعالی، تقدیم هدیه به خداوند متعال و دوری از شیطان را از جمله اسرار عید قربان دانست و بیان کرد: یکی دیگر از اسرار عید قربان ذبح نفس حیوانی، انسان و تسلط به نفس است.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم و اسماعیل علیه‌السلام نماد ایثار در برابر خداوند متعال هستند گفت: فداکاری حضرت ابراهیم علیه‌السلام به عنوان نماد تسلیم و ایمان اسماعیل در قربانگاه عشق، ایثار و از خودگذشتگی در برابر حضرت باریتعالی است.

دشتی عید قربان را زیباترین جلوه عبادت در برابر خالق، رهایی از اسارت و گذشتن از متعلقات دنیوی و وسوسه‌های شیطانی دانست و تصریح کرد: فرهنگ ایثارگری در خانواده معظم شهدا متبلور است و حضرت ابراهیم صحنه‌ای خلق کرد تا ولایت الهی در جهان ماندگار شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه ایثار حضرت ابراهیم علیه‌السلام پیامبر بزرگ الهی مجدداً در کربلا با فداکاری و ایثار امام حسین علیه‌السلام تکرار شد گفت: عظمت عاشورا حسینی با جانفشانی حضرت امام حسین علیه‌السلام و خاندان ائمه طهارت علیه‌السلام نماد مبارزه با ظلم، استکبار و تسلیم در برابر فرمان الهی است.

وی با اشاره به جهانی شدن اربعین حسینی که نماد ولایت‌مداری است خاطر نشان کرد: گرامی داشتن عید غدیر و برگزاری جشن و سرور و اطعام فقرا مورد تأکید امیرالمومنین (ع) ضروری است و باید هرچه باشکوه‌تر مراسم این دهه برگزار شود.

خطیب نماز عید سعید قربان بوشهر، با تبریک دهه امامت و ولایت افزود: ولایت حرکتی است ناشناخته، و ابراهیم‌وار تسلیم در برابر فرمان خدا، پذیرش ولایت رسول خدا (ص) و ائمه طهارت علیه‌السلام از نماد ولایت‌مداری است.

وی با اشاره به اینکه امروز پرچم ولایت در دست نظام اسلامی ایران و ولی فقیه قرار دارد تصریح کرد: باید پرچم ولایت همواره برافراشته نگه داشته شود و باید نام حضرت علی علیه‌السلام و اولاد آن حضرت زنده بماند و پرچم ولایت برافراشته باشد تا همه جهان این ولایت را مشاهده کنند و بشناسند.

دشتی باتأکید بر گرامیداشت دهه ولایت و امامت با برگزاری برنامه‌های متنوع بیان کرد: امروز نجات جهان به ولایت‌مداری و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام است و باید پرچم ولایت در جامعه برافراشته باشد.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب اضافه کرد: عفاف و حجاب در جامعه جهانی و کشور ما به‌عنوان یک شعار و اصل به شمار می‌آید و دارای ابعاد فردی، اجتماعی و سیاسی است.

دشتی عفت را بعد فردی عفاف و حجاب دانست و افزود: جامعه‌ای که عفت و غیرت نداشته باشد به فساد کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب مقدمه جامعه پاک است خاطر نشان کرد: باید نسبت به بی‌حجابی سازمان یافته که با انگیزه تخریب وجهه جامعه اسلامی ایران در تلاش هستند حساسیت به خرج داد.

خطیب نماز عید سعید قربان بوشهر دفاع از نظام، سیاست‌ها و ارزش‌های آن را دفاع از عفاف و حجاب دانست و بیان کرد: در جامعه افراد با حجاب باید تکریم شوند و مقابله با کسانی که بی‌حجابی را ترویج می‌دهند یک ضرورت است.

نماز عید سعید قربان به امامت آیت الله سعیدی در حرم حضرت معصومه(س) قرائت می‌شودنماز عید قربان در مسجدالاقصی با حضور 150 هزار نفر برگزار شدنماز عید قربان به امامت حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری اقامه می‌شود

وی با اشاره به ابعاد سیاسی و اجتماعی حجاب در جامعه افزود: امروز اگر در جامعه جهانی به موضوع حجاب به‌عنوان یک پدیده نگاه می‌شود و بر ضد آن عمل می‌کنند چون این مهم در جمهوری اسلامی به‌عنوان یک شعار دینی و اعتقادی مهم مطرح است.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه موقت بوشهر نماز عید سعید قربان طهارت علیه السلام حضرت ابراهیم ولایت مداری عفاف و حجاب پرچم ولایت عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند

امام جمعه چادگان گفت: کارگر دارای شرافت و کرامت است و نقش مهمی در اقتصاد کشور و بی‌نیازی از واردات دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمود بنی‌جمالی، ظهر امروز جمعه_ هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان اظهار کرد: روز کارگر را پیشاپیش به تمامی رزمندگان جنگ اقتصادی تبریک می‌گویم، بزرگ‌ترین افتخار برای این قشر این است که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده و در جامعه دینی و اسلامی کار و کارگر با ارزش است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب افزود: زمانی حال اقتصاد کشور خوب می‌شود که حال کارگر خوب باشد و امیدواریم روزی برسد که کارگری شغلی با ارزش در جامعه باشد زیرا کارگر دارای شرافت و کرامت بوده و نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارد و کشور را از وابستگی به واردات بی نیاز می‌کند.

امام جمعه چادگان با اشاره به در پیش بودن روز معلم اضافه کرد: شهید مطهری دردانه زمانه ما بود که یک اسلام شناس، زمان شناس، فقیه، فیلسوف، مفسر و یک انسان خطیب و جهادگر عرصه تبیین است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: سخنان شهید مطهری همچنان نو، قلم او روان و بیانش شیوا است و فردی دغدغه‌مند است که غیرت دینی برجسته‌ای دارد و تجلی و تبلور غیرت دینی است که بسیار نسبت به دین و باورهای دینی غیور و شجاع بود.

وی اضافه کرد: نمی‌توان کسی را همچون او یافت که در عرصه مبارزه با انحرافات فکری در آن زمانه‌ای که هجمه‌های سنگینی از طرف مارکسیست‌ها و لیبرالیست‌ها علیه اسلام وارد می‌شد از حقانیت اسلام دفاع کند و نمونه‌ای از این مجاهدت‌ها کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» است که در یکی از بدترین مجلات زمان پهلوی نوشته شد و از حقوق زن دفاع کرده است.

امام جمعه چادگان با یادآوری اینکه در نهایت این شخصیت بزرگ به دست گروهک منحط «فرقان» به شهادت رسید که این روز و روز معلم را گرامی می‌داریم، بیان کرد: معلمی دارای یک جایگاهی خطیر و انسان ساز است که تربیت نیروی انسانی را برعهده دارد، از تأثیرگذارترین اقشار در جامعه است و زمانی جامعه به رشد و شکوفایی می‌رسد که معلم‌ها در آن جامعه ارزش والایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: در این دولت اقدامات خوبی نظیر جذب و گزینش معلمان صورت گرفته تا آموزش و پرورش را که یکی از مهم‌ترین ارکان نظام اسلامی است سازمان دهد و یکی از ایرادات آموزش و پرورش که نیروهای خرید خدمات بود، اکنون در حال رفع شدن است و امیدوارم نیاز آموزش و پرورش به معلم‌های فرهیخته و وارسته برطرف شود.

وی در ادامه از نیروی انتظامی تقدیر کرد و افزود: نیرو انتظامی با طرح نور به میدان آمده و کاستی‌های دیگر نهادها را کنار گذاشته و در میدان عفاف و حجاب ایستاده است و با این اقدام از کیان و استحکام خانواده و امنیت اخلاقی جامعه حراست و پاسداری می‌کند که قدردان آنان هستیم.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: هجمه سنگینی علیه حجاب در کشور ما رخ داده که به حجاب اجباری متهم شدیم درحالی که خودشان با اجبار جامعه ما را از حجاب دور کردند و امروزه دشمنان از طریق رسانه‌ها اسارت را به عنوان آزادی القا می‌کنند و بردگی زنان را اشاعه و قبح زدایی می‌کند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی بیان کرد: آزادی خوب است اما آنچه که به زنان دیکته می‌شود، عین اسارت و بردگی است که ما جلوی آن ایستاده‌ایم و اجازه این کار را نمی‌دهیم: تأمین امنیت اخلاقی جامعه وظیفه حاکمیت است که به آن عمل می‌کند و نیرو انتظامی برای حفظ خانواده و امنیت زنان و دختران جامعه تلاش می‌کند.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: امروزه از مشکلات جامعه ما طلاق و طلاق عاطفی است که ارتباط مستقیمی با حجاب دارد و این آزادی که دنیای غرب مدعی آن است به نام زنان و به کام دیگران و سرمایه داران است که سبک زندگی افراد را تغییر می‌دهد.

وی افزود: نیاز است که دیگر نهادها و ارگان‌های فرهنگی هم به میدان بیایند، ما انقلاب کردیم تا زن را به جایگاه والا و حقیقی خود برسانیم.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: حجاب علاوه بر اسلام فرهنگ ایرانی هم هست و ریشه در فطرت انسان‌ها دارد که دشمنان با زور و ساخت فیلم و صنعت مد و لباس در پی از بین بردن آن است.

کد خبر 748102

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد