Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اعضای کنگره آمریکا در نامه‌ای که به امضای ۳۴ عضو رسیده، از رئیس جمهور آمریکا خواست که طرح فروش جنگنده اف ۱۶ به ترکیه را کنار بگذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فرانک پالوند سیاستمدار آمریکایی در نامه ای به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که به امضای 34 عضو کنگره رسیده است، از وی خواست که از فروش جنگنده اف 16 به ترکیه یا به روز رسانه های جنگنده های این کشور صرفنظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی در این نامه که آن را منتشر کرده، آورده است: تا زمانیکه اردوغان به حملات بی ثبات کننده خود در منطقه و نیز اخلال قوانین بین المللی پایان نداده، نباید ارتش ترکیه را حمایت و تقویت کنیم. ما به این فروش برنامه ریزی شده اعتراض داریم زیرا به معنای پاداش به کسی است که به تعهداتش در قبال آمریکا و ناتو عمل نکرده و حقوق بشر در کشور خود و کشورهای منطقه را را نقض کرده است. فروش جنگنده های پیشرفته آمریکا به ترکیه، اردوغان را ناگهان تبدیل به یک متحد نخواهد کرد بلکه باعث کشتار و تخریب بیشتر در منطقه خواهد شد. نظرات شما در نشست سران ناتو، درباره اف 16 و همچنین فروش محصولات پیشرفته ما را عمیقاً متاثر کرد. اردوغان به طور سازمان یافته برای منافع شخصی طرح های تفرقه افکنانه را دنبال می کند. او برای درباره حمله روسیه به اوکراین که بزرگترین بحران سالهای اخیر ناتو است کم کاری کرده است. ما برای جلوگیری از فروش جنگنده ها همه تلاش خود را به کار خواهیم بست.

اردوغان پس از ناامیدی از خرید جنگنده اف 35، تلاش زیادی برای خرید و به روز رسانی جنگنده های اف 16 ترکیه دارد که این موضوع از سوی کنگره در حال بررسی است. دولت آمریکا در نامه ای به کنگره، رضایت خود از فروش این جنگنده به ترکیه را اعلام کرده است.

نیاز ترکیه به اف 16 و  اما و اگرهای کنگره؛ تایفون‌های انگلیسی در راهند؟موانع خرید اف 16، ناز آمریکا و نیاز ترکیه

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه فروش جنگنده جنگنده اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت کشورهای غربی نه تنها جنگنده‌های اف-۱۶ بلکه تسلیحات دیگری را نیز به اوکراین ارسال خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، «ژنرال چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده طی جلسه‌ای در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کرد: «ما فقط قرار نیست اف-۱۶ها را به اوکراین ارسال کنیم؛ بلکه خلبانان را آموزش خواهیم داد، هم‌چنین بحث آموزش نگهداری این جنگنده‌ها و ارسال سیستم‌های تسلیحاتی دیگر نیز مطرح است.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه به برگزاری گفت‌وگوها درخصوص اف-۱۶ها اشاره کرد.

کی‌یف در اوایل ماه آوریل اعلام کرد پنج گروه از خلبانان اوکراینی در بریتانیا، دانمارک، ایالات متحده و فرانسه برای پرواز با جت‌های جنگنده اف-۱۶ آمریکا آموزش می‌بینند. در پایان اوت ۲۰۲۳، هلند اعلام کرد که ۴۲ فروند اف-۱۶ را به اوکراین منتقل خواهد کرد، در حالیکه کپنهاگ به کی‌یف وعده داده بود که ۱۹ دستگاه از این نوع را تحویل دهد. در این میان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم هشدار داد که اف-۱۶ می‌تواند حامل تسلیحات هسته‌ای باشد و مسکو این را در عملیات رزمی خود در نظر خواهد گرفت.

چند روز پیش روزنامه لیبراسیون نوشت ۱۰ خلبان اوکراینی که اکثر آنها هرگز پرواز نکرده‌اند، برای گذراندن دوره‌های آموزشی جامع مطابق با استانداردهای نیروی هوایی وارد فرانسه شده‌اند.

انتظار می‌رود اف-۱۶های آمریکایی در تابستان امسال وارد اوکراین شود. پس از اتمام دوره آموزشی خود در فرانسه، خلبانان اوکراینی بعد از یک دوره سازگاری چهار ماهه در رومانی، از این جنگنده‌ها استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!