Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،مدیرعامل سازمان میادین شهرداری تهران با اشاره به اینکه دام زنده به اندازه کافی در ۱۷ مرکز عرضه دام وجود دارد، گفت: این امر منجر به کاهش قیمت دام زنده شده است.

 ایوب فصاحت در جریان بازدید خبرنگاران اظهار کرد: از ساعت چهار صبح امروز، ۱۷ مرکز عرضه دام یعنی چهار مرکز ثابت و ۱۳ مرکز موقت در سطح شهر تهران فعالیت کشتار را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در روز گذشته نیز خدمات رسانی به شهروندان انجام شد، گفت: قیمت مصوب عرضه دام زنده کیلویی ۸۵ هزار تومان تعیین شده بود، اما دو ارگان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سازمان اعتکاف در حال حاضر در مراکز هر کیلو گوشت دام زنده را به قیمت ۸۳ هزار تومان عرضه می‌کنند.

فصاحت با بیان اینکه غرفه‌های عرضه دام زنده برای حفظ سلامت شهروندان راه‌اندازی شده است، افزود: از همه شهروندان تهرانی درخواست می‌کنیم که برای تهیه دام زنده حتماً به مراکز شهرداری تهران مراجعه کنند، چراکه خرید خارج از این مراکز  موجب متضرر شدن شهروندان می‌شود و ممکن است موارد بهداشتی در آن‌ها رعایت نشده باشد؛ این در حالی است که ما شاهد شیوع بیماری مشترک میان انسان و دام یعنی تب کریمه کنگو هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به ورود دام از سایر استان‌ها به تهران لازم است شهروندان دام مورد نیاز خود را از مراکز عرضه دام تهیه کنند؛ چراکه در این مراکز تمامی کنترل‌ها و نظارت‌ها برای سلامت دام و ذبح بهداشتی آن انجام می‌شود، همچنین لاشه پس از ذبح باید ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود تا عوامل بیماری‌زا از بین برود و قابل انتقال به انسان نباشد. در این مدت حتما از دست زدن به لاشه باید خودداری شود.

همچنین مدیر امور عشایر استان تهران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: استقبال شهروندان از خرید دام‌های عشایری قابل توجه است.

فرشید ذبیحی افزود: با توجه به واکسیناسیون منظم و تعلیف دام‌های عشایر در مراتع و محیط‌های طبیعی، گوشت این دام‌ها کیفیت مطلوبی دارند و به عنوان محصول سالم مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ هزار راس دام عشایری در استان تهران تامین شده و در مراکز عرضه دام زنده تهران و شهرستان‌ها موجود است.


انتهای پیام/



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دام زنده عرضه دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷