Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@07:39:09 GMT

دو اشتباه راهبردی بایدن

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۱۹۹۲

دو اشتباه راهبردی بایدن

مجله آمریکایی «فورچون» به نقد توئیت منتشر شده از سایت رسمی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده درباره کاهش قیمت نفت پرداخت و در این میان بر روی برخی اشتباهات دیگر بایدن تمرکز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، مجله آمریکایی «فورچون» در گزارشی به نقد توئیت منتشر شده از سایت رسمی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده درباره کاهش قیمت نفت پرداخت و در این میان بر روی برخی اشتباهات دیگر بایدن تمرکز کرد که در ادامه به بخش‌هایی از آن اشاره می‌شود؛

یک گروه لابی منطقه‌ای چندی پیش کاخ‌سفید را به دلیل درخواست آن به عدم مقایسه قیمت‌های ماه گذشته بنزین که به مرز ۵ دلار رسید و قیمت‌های کنونی که بودجه مالکان خودرو را تحت فشار قرار داده به تمسخر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از انتشار این هشدار در توئیتر توسط کاخ سفید، «انجمن صنفی نفت وگاز ایالات‌متحده» (USOGA) نیز در توئیتی خطاب به بایدن عنوان کرد که در حال کار روی این موضوع است و سپس به طعنه گفت: شخصی که حساب کاربری رسمی رئیس‌جمهوری در توییتر را مدیریت می‌کند، می‌تواند یک دوره آموزشی جدید در زمینه اصول اولیه اقتصادی برای ما بگذارد.

این انجمن همچنین افزود: «لطفا مطمئن شوید آن کارآموز کاخ سفیدکه این توییت را منتشر کرده در دوره «ایکون ۱۰۱» (Econ ۱۰۱) برای ترم پاییز ثبت نام کند». ایکون ۱۰۱ دوره‌ای است که بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها از آن به‌عنوان دوره مقدماتی اقتصاد در مقطع کارشناسی استفاده می‌کنند.

بایدن به شرکت‌های نفتی گفته بود که به منظور سرمایه‌گذاری بر روی جنگ اوکراین نباید بهای نفت را افزایش دهند. رئیس‌جمهوری آمریکا بهبود تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار کربن را در راس برنامه‌های خود قرار داده و در حمایت از انرژی‌های سبز و تجدیدپذیر به سوخت‌های فسیلی پشت کرده‌است. او در این مسیر گروه‌های ذی‌نفع و قدرتمندی را که در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین ایالات‌متحده از شرکت‌های بزرگ زغال‌سنگ و گاز سود می‌بردند، خشمگین کرد.

انجمن صنفی نفت وگاز ایالات‌متحده بزرگ‌ترین شرکتی نیست که از این صنعت دفاع می‌کند بلکه شرکت «بیگ اویل» (Big Oil) که توسط «موسسه نفت آمریکا» (API) نمایندگی می‌شد، یکی از بزرگترین انجمن‌ها است. البته شرکت «توتال فرانسه» نخستین شرکت چندملیتی بود که در ژانویه ۲۰۲۱ درست زمانی که ترامپ در حال ترک دفتر کاخ سفید بود، از بیگ اویل خارج شد.

تلاش بایدن برای کاهش وابستگی آمریکا به سوخت‌های فسیلی نتیجه معکوس داد. به دنبال جنگی که توسط روسیه به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت به وقوع پیوست، قیمت بنزین افزایش چشمگیری یافت. این بحران در نهایت اهرم فشاری در اختیار این صنعت قرار داد که می‌تواند از آن برای شکست رئیس‌جمهور استفاده کند.

البته تعجب‌آور نیست که تصور کنید شرکت‌های نفت و گاز با استفاده از قدرت بازار برای کسب سود بی‌سابقه در ازای افزایش هزینه مردم آمریکا استفاده کند زیرا این روشی است که در اقتصاد آمریکا جریان دارد.

این نخستین بار نیست که بایدن به دلیل اتخاذ سیاست‌های بلندپروازانه خود مجبور به اعتراف به اشتباهش می‌شود.

تنها چند هفته پس از تکیه بایدن بر مسند ریاست‌جمهوری، او اعلام کرد که قصد دارد به دلیل ترور وحشتناک «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی، در روابط خود با پادشاهی تجدید نظر کند. به این ترتیب روابط دولت بایدن با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان به پایین ترین حد خود رسید.

با این وجود افزایش سرسام‌آور قیمت بنزین باعث شد که وی به منظور کاهش این بحران شخصا از محمد بن سلمان کمک بخواهد؛ اقدامی که به گفته اندیشکده آمریکایی «فارن افرز» یک اشتباه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بایدن کاخ سفید رئیس جمهور آمریکا ایالات متحده رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد