Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رییس جمهور ترکیه از شهروندان ترکیه خواست برابر تورم سرسام آور که به بالاترین حد در ۲۴ سال گذشته رسیده است، صبر و شکیبایی به خرج دهند.

به نوشته شماره شنبه وبگاه «احوال»  «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه در پیامی به مناسبت عید قربان اعلام کرد که دولت او از مشکلات ناشی از گرانی زندگی و نوسانات ارزش «لیر ترکیه» برابر ارزهای خارجی آگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس گزارش «موسسه آمار ترکیه»، نرخ تورم سالانه ترکیه در ماه ژوئن ۷۸.۶۲ درصد بوده که با افزایش ماهانه ۴.۹۵ درصدی از پیش بینی‌ها پیشی گرفته است.

افزایش قیمت‌های مصرف کننده به شدت به جمعیت ۸۴ میلیونی ترکیه ضربه زده است و امید چندانی برای بهبود در آینده نزدیک وجود ندارد، زیرا شهروندان با قیمت‌های بالای انرژی و مواد غذایی، کاهش شدید ارزش لیر و پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین مواجه هستند.

به عنوان بخشی از سیاست اقتصادی، اردوغان در چند سال گذشته از افزایش مناسب نرخ بهره برای کاهش تورم ناشی از آن امتناع کرده ، که باعث سقوط لیر ترکیه شده است.

در روزهای گذشته، دولت ترکیه حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان بخش دولتی را ۴۱.۷ درصد افزایش داد تا به جبران افزایش تورم کمک کند.

هزینه‌های سرسام آور زندگی اردوغان را تهدید می‌کند که باید حداکثر تا ژوئن ۲۰۲۳ انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را برگزار کند. بر اساس نظرسنجی ماه ژوئن که توسط شرکت معتبر نظرسنجی ترکیه انجام شد، اردوغان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فاقد حمایت اکثریت رای دهندگان است و رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه توان بالقوه جلب حمایت تنها ۴۰ درصد را دارد.

روند محبوبیت اردوغان در ترکیه طی ماه‌های گذشته روندی نزولی داشته است. افول سنگین صنعت گردشگری به همراه عدم همراهی بانک مرکزی آمریکا در اعطای خط اعتباری به بانک مرکزی ترکیه بحران ارزی را در این کشور به شدت تشدید کرده است. بانک مرکزی ترکیه تاکنون در مقابل افزایش نرخ بهره برای جذب هر چه بیشتر اعتبارات ارزی مقاومت کرده اما روشن نیست که این کار تا کجا امکان‌پذیر است.

فشار به حدی روی ترکیه‌ای‌ها تشدید شده  که در هفته‌های گذشته هشتگی در خصوص استعفای اردوغان در فضای مجازی گسترده شده بود. همچنین فشار اقتصادی بر شهروندان فقیرتر موجب واکنش‌های تند از سوی بخش‌هایی از جامعه ترکیه علیه مهاجران سوری شده است.

منبع: فارس لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر تورم ترکیه اخبار اقتصاد کلان اخبار مرتبط نظام روانشناسی همچنان در برابر اتصال به درگاه ملی مجوزها مقاومت می کند! ۱۴۰۱/۴/۱۸ رکورد شکنی دوباره تورم ترکیه ۱۴۰۱/۴/۱۳ تورم ترکیه به ۹۵ درصد رسید ۱۴۰۱/۴/۱۰ تورم ۵۰ درصدی! / عاقبت شوم یک سوگند ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ تورم ترکیه به رکورد جدید ۵۴ درصدی رسید ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ تورم ۵۰ درصدی! / عاقبت شوم یک سوگند ۱۴۰۰/۱۲/۸ آخرین ویدیو ها لحظه فرار رییس‌جمهوری سریلانکا با کشتی جنگی + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۰:۵۸ فرود ناگهانی هواپیما در وسط بزرگراه + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۲۳:۱۹ با دیدن این ویدیو آرامش را به وجود خود باز گردانید ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۲۳:۱۶ بغض بهرام افشاری اشک ایرج طهماسب را درآورد + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۲۲:۵۰ آموزش پخت سیب زمینی شکم پر + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۲۲:۴۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۰۰ قیمت جدید کولر آبی (جدول) ۱۱:۰۰ ۵۰ پروژه از شبکه لونا به شبکه پالیگان مهاجرت کردند ۱۰:۵۸ لحظه فرار رییس‌جمهوری سریلانکا با کشتی جنگی + فیلم ۱۰:۵۵ راهکار اردوغان برای تورم ۷۹ درصدی؛ صبور باشید! ۱۰:۵۱ سخنگوی سازمان انرژی اتمی: برداشت اورانیوم ۲۰درصد زیر نظر آژانس است ۱۰:۴۴ جدیدترین جزئیات از قتل آبه و انگیزه های قاتل ۱۰:۳۵ بازگشت دوباره خودرو به بورس کالا؟ ۱۰:۳۲ معلمان چگونه رتبه بندی می شوند؟ ۱۰:۲۷ غذای تند برای سلامتی مضر است؟ ۱۰:۱۶ گران قیمت ترین بازیکن فوتبال ایران کیست؟ ۱۰:۰۰ آپارتمان های منطقه ۵ تهران چند؟ ۰۹:۵۴ نصب دوربین برای پخش اتفاقات در رختکن! ۰۹:۴۶ یادداشت بایدن درباره ایران در آستانه سفر به منطقه ۰۹:۴۴ جاده هراز و چالوس امروز یکطرفه می شود ۰۹:۱۰ ماجدی نایب رییس کاندیدای پرحاشیه نمی شود ۰۹:۰۶ تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران به بیش از یک‌ ماه رسید / وعده صفر کردن مطالبات در هفته جاری ۰۷:۰۰ سفر به مالدیو، رویایی ترین جزیره آسیا چقدر آب می خورد؟ + جدول قیمت ۰۱:۵۱ شیوه تقویت سیستم ایمنی با آب + نکات ۰۱:۲۶ با شوهر پرخاشگر و مردی که دست بزن دارد چطور رفتار کنیم؟ ۰۱:۰۶ طرز تهیه لواشک گوجه سبز ۰۰:۵۸ این عضو بدن زودتر از باقی اعضا پیر میشود ۰۰:۴۲ نکاتی برای خرید و استفاده از خمیر دندان کودک ۰۰:۳۸ مغز ما در هنگام خواب چه می کند؟ ۰۰:۲۶ ارتباط قد افراد با انواع بیماری ها ۰۰:۲۴ مشکل کولر خونتون چیه؟ بگو تا دلیلش رو بگم ۰۰:۱۹ مصوبه جدید کنکور ۱۴۰۲ به زودی ابلاغ می شود ۰۰:۰۸ فال ابجد روزانه امروز یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۰۳ ۵ بلایی که زیاد نشستن بر سر بدنتان می آورد ۲۳:۵۸ اتصال دو گوشی به پروفایل واتس آپ ۲۳:۴۹ لرزش اندام های مختلف بدن خبر از چه می دهند؟ + علل ۲۳:۴۷ هکرهای طرفدار روسیه به پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا حمله کردند ۲۳:۳۶ واکنش ایران به طرح موضوع تکمیل سامانه های پدافند هوایی در منطقه از سوی یک مقام آمریکایی ۲۳:۳۴ با دخالت اطرافیان در تربیت فرزندمان چه کنیم؟ ۲۳:۳۱ دمای هوا دوباره افزایش می یابد ۲۳:۱۶ با دیدن این ویدیو آرامش را به وجود خود باز گردانید ۲۳:۰۹ ۱۰ ماسک برای شادابی فوری صورت خسته ۲۳:۰۳ ترافیک در جاده کندوان سنگین است ۲۲:۴۲ آموزش پخت سیب زمینی شکم پر + فیلم ۲۲:۳۹ لاغرکننده ترین نوشیدنی های طبیعی دنیا ۲۲:۱۶ دارویی برای درمان شایع ترین سرطان های کشور + فیلم ۲۲:۰۱ نحوه صحیح شستن انواع بالشت با دست و ماشین لباسشویی ۲۱:۵۳ واکنش گل قهر و آشتی به لمس شدن + فیلم ۲۱:۴۸ سبز شدن آسمان پس از وقوع توفان + فیلم ۲۱:۴۱ تزئین کیک به شکل سبد میوه + فیلم ۲۱:۴۱ جنسیت جنین کی و کدوم هفته بارداری مشخص می شه؟ ۲۱:۳۰ تور ۴ روزه دبی چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۲۱:۱۶ اعتصاب غذای پنگوئن ها به دلیل کیفیت! + فیلم ۲۱:۱۱ از کندی تا آبه؛ مهم ترین ترورهای سیاسی تاریخ ۲۱:۰۷ مهارت نه گفتن قبل از صدمه خوردن اینطور بیاموزید ۲۱:۰۱ بازی بدون توپ امیرحسین توخته یک امتیاز برای ایران داشت + فیلم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تورم ترکیه تورم ترکیه ۱۴۰۱ ۰۴ ۱۸ فیلم ۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی آیین آغازین این اجلاس با تاکید بر قطع روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونسیتی گفت: ادعای صادرات بنزین از سوی ترکیه به هواپیماهای رژیم صهیونسیتی دروغ محض است و ما این ادعا را به شدت رد می کنیم.
اردوغان با اشاره به میزبانی و حمایت ترکیه از رهبران حماس بار دیگر به مواضع کشورش درباره حماس تاکید کرد و گفت : حماس یک گروه مقاومت ملی است و هیچ وقت آنها را تروریست نمی خوانیم.
وی افزود: تروریست واقعی نتانیاهو جنایتکار است که به او لقب قصاب غزه داده ایم.
رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به ادعاهایی درباره انتقال اطلاعات حمله موشکی ایران بر علیه رژیم صهیونسیتی از سوی پایگاه راداری کورجیک در جنوب شرق ترکیه به رژیم صهیونسیتی افزود : این ادعاها یک دروغ محض است و پایگاه کورجیک در اختیار نیروهای ترکیه است و به هیچ وجه اطلاعاتی به سایر کشورها نداده ایم.
مهدی زاهدی نماینده جمهوری اسلامی ایران در راس هیئت پارلمانی کشورمان در این اجلاس با اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم های غیر عادلانه و تلاشهای مزورانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزشهای بین المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که این اقدامات دولتهای غربی و در راس آن امریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیادهای فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدنی است که الان نقاب آن برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخته و موجب موج بیداری مردم غرب شده است که فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است.
نایب رئیس کمیته فلسطین در مجمع مجالس آسیایی در سخنرانی خود، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه های بین المللی با شدیدترین وجه و توقف فعالیتها و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه ها شد.
اجلاس بین المجالس قدس به مدت سه روز در استانبول ترکیه ادامه دارد.

 

 

 

اظهارات:
رجب طیب اردوغان: رییس جمهور ترکیه
مهدی زاهدی: نمایندۀ مجلس 

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است