Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سید احمد طباطبایی درباره شرایط فعلی کرونا در کشور، گفت: تقریبا از دو الی سه هفته قبل تعداد بیمارانی که با علائم امیکرون با سویه‌های احتمالی BA۴ و BA۵ مراجعه ‌کردند، تعداد کمی داشتند و همین سبب شد که دلخوشی شکل گیرد که افراد فکر کنند با از بین رفتن پاندمی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رابطه با رعایت مسائل بهداشتی و عدم حذف ماسک از مجامع عمومی در اتوبوس، ‌ مترو، هواپیما و سایر مجامع سربسته باید دقت کافی صورت گیرد تا مردم همچنان ماسک بزنند اما با توجه به اینکه پیش از این ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که شیوع این بیماری کاهش یافته و مصوباتی درباره استفاده از ماسک داشتند، مردم میزان رفت و آمدها در جشن، عروسی و مسافرت و ... را بدون رعایت پروتکل‌ها افزایش دادند.

او با ذکر مثالی ادامه داد: اکنون بنده شاهد افزایش دو تا سه برابری مراجعین به مطب خود هستم البته نمی‌توان گفت آمار کشوری هم دقیقا از این الگو پیروی می‌کند اما این به عنوان یک نمونه از محل مراجعات بیماران است که نسبت به هفته‌های قبل روند مراجعه افزایشی بوده است که حاصل این اتفاق چیزی جز عدم رعایت نکات بهداشتی نیست.

وی درخصوص پیش‌بینی شرایط روزهای آتی کرونا در کشور، تصریح کرد: بحث ما جمعیت‌های میلیونی است که ممکن است مبتلا شوند. همه‌ افراد از جمله کسانی که به سفر می‌روند باید نکات بهداشتی را رعایت کنند اما مسئله فراتر از این است. باز شدن استخرها، ‌ باشگاه‌ها، ‌ تئاترها، کنسرت‌ها، ورزشگاه‌ها و ... همگی می‌تواند در افزایش بیماری نقش‌آفرین باشد.

او تاکید کرد: تقریبا با فاصله یک یا دو ماه از سایر کشورها ما هم همان الگویی که آنها طی کردند را تجربه می‌کنیم. در رابطه با کرونای آلفا، بتا، دلتا و... این اتفاق افتاد که ما با فاصله دو تا سه ماه از جهان همان الگوها را در کشور دیدیم. اکنون در برخی کشورهای اروپایی کرونا شیوع زیادی داشته است. با توجه به افزایش درصد واکسیناسیون در کشور که می‌تواند عاملی برای جلوگیری از بروز فرم شدید بیماری باشد اما هنوز هم عوامل افزایشی بیماری وجود دارد؛ به عنوان مثال اگر به مهر و آبان برسیم شاید دوباره همان الگوی افزایشی سایر کشورها را در ایران طی کنیم.

طباطبایی درباره جهش‌های جدید کرونا، اظهار کرد: سویه‌های BA۴ و BA۵ غالب است. سویه جدید در برخی کشورهایی که اکنون دوره سرما را سپری می‌کنند و یک دوره همزمانی کرونا و آنفلوآنزا دارند، شاید وجود داشته باشد. از طرفی بعید نیست که ما هم در نیمه دوم سال، مجددا شیوع کرونا و آنفلوآنزا را همزمان داشته باشیم. امیدواریم که سویه جدیدی از کرونا در این فصل به وجود نیاید اما احتمال این موضوع صفر نیست؛ زیرا دیدیم که کرونا طی دو سال و نیم گذشته جهش‌های زیادی داشته است.

او با اشاره به اهمیت تکمیل واکسیناسیون کرونا، گفت: برای تزریق دز سوم توصیه این است که حتما بعد از گذشت مدت زمان معین تلقیح واکسن دز سوم صورت گیرد؛ زیرا ایمنی‌ها کاهش می‌یابد. اکنون یکی از مشکلات ما این است که به دلیل عدم استقبال مردم، اکثر مراکز واکسیناسیون که پیش‌تر به شکل گسترده فعالیت می‌کردند جمع‌آوری شده است و الان فقط مراکز خاصی هستند که واکسن تزریق می‌کنند، اما این حالت با تشویق مردم و روی آوردن آنها به تزریق واکسن می‌تواند تغییر کند تا دولت موظف شود مراکز بیشتری برای تزریق واکسن فراهم کند.

او با تاکید بر اینکه تزریق واکسن دز چهارم برای گروه‌های خاص همچنان مطرح است، بیان کرد: افراد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران مزمن، ‌ کسانی که داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، افرادی که در مراکز مراقبت از بیماری‌ها کار می‌کنند و کادر درمان، از کسانی هستند که توصیه به تزریق دز چهارم واکسن برایشان صورت گرفته است.

وی افزود: در مورد کودکان زیر ۱۸ سال نیز واکسن دز سوم فعلا توصیه نشده است اما متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که هنوز کودکان زیادی هستند که حتی دز اول و دوم واکسن را تزریق نکرده‌اند و به نظر نمی‌آید که این بی‌توجهی خانواده‌ها به این موضوع به نفع این کودکان تمام شود. در حال حاضر مجوز تزریق واکسن برای کودکان بالای ۵ سال صادر شده است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان، تاکید کرد: خستگی مردم که ناشی از رعایت نکات بهداشتی طی دو سال گذشته است، ممکن است سبب شود که رفتارهای نامناسب در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه در سفرهای فصل تابستان داشته باشند که نباید این اتفاق رخ دهد و حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: ايسنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر کرونا اخبار سلامت اخبار مطالب پزشکی اخبار مرتبط افزایش مراجعات کرونایی در تهران ۱۴۰۱/۴/۱۹ غذای تند برای سلامتی مضر است؟ ۱۴۰۱/۴/۱۹ افرادی که روزی کبدشان چرب می شود + درمان طب بوعلی سینا ۱۴۰۱/۴/۱۸ بهترین راه جلوگیری از افتادگی پوست بعد از لاغری ۱۴۰۱/۴/۱۸ شیوه تقویت سیستم ایمنی با آب + نکات ۱۴۰۱/۴/۱۹ این عضو بدن زودتر از باقی اعضا پیر میشود ۱۴۰۱/۴/۱۹ آخرین ویدیو ها لحظه فرار رییس‌جمهوری سریلانکا با کشتی جنگی + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۰:۵۸ فرود ناگهانی هواپیما در وسط بزرگراه + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۲۳:۱۹ با دیدن این ویدیو آرامش را به وجود خود باز گردانید ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۲۳:۱۶ بغض بهرام افشاری اشک ایرج طهماسب را درآورد + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۲۲:۵۰ آموزش پخت سیب زمینی شکم پر + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۲۲:۴۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۱۷ به نظر می رسد داریم وارد یک موج جدید کرونا می شویم ۱۱:۱۴ افزایش مراجعات کرونایی در تهران ۱۱:۰۰ قیمت جدید کولر آبی (جدول) ۱۱:۰۰ ۵۰ پروژه از شبکه لونا به شبکه پالیگان مهاجرت کردند ۱۰:۵۸ لحظه فرار رییس‌جمهوری سریلانکا با کشتی جنگی + فیلم ۱۰:۵۵ راهکار اردوغان برای تورم ۷۹ درصدی؛ صبور باشید! ۱۰:۵۱ سخنگوی سازمان انرژی اتمی: برداشت اورانیوم ۲۰درصد زیر نظر آژانس است ۱۰:۴۴ جدیدترین جزئیات از قتل آبه و انگیزه های قاتل ۱۰:۳۵ بازگشت دوباره خودرو به بورس کالا؟ ۱۰:۳۲ معلمان چگونه رتبه بندی می شوند؟ ۱۰:۲۷ غذای تند برای سلامتی مضر است؟ ۱۰:۱۶ گران قیمت ترین بازیکن فوتبال ایران کیست؟ ۱۰:۰۰ آپارتمان های منطقه ۵ تهران چند؟ ۰۹:۵۴ نصب دوربین برای پخش اتفاقات در رختکن! ۰۹:۴۶ یادداشت بایدن درباره ایران در آستانه سفر به منطقه ۰۹:۴۴ جاده هراز و چالوس امروز یکطرفه می شود ۰۹:۱۰ ماجدی نایب رییس کاندیدای پرحاشیه نمی شود ۰۹:۰۶ تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران به بیش از یک‌ ماه رسید / وعده صفر کردن مطالبات در هفته جاری ۰۷:۰۰ سفر به مالدیو، رویایی ترین جزیره آسیا چقدر آب می خورد؟ + جدول قیمت ۰۱:۵۱ شیوه تقویت سیستم ایمنی با آب + نکات ۰۱:۲۶ با شوهر پرخاشگر و مردی که دست بزن دارد چطور رفتار کنیم؟ ۰۱:۰۶ طرز تهیه لواشک گوجه سبز ۰۰:۵۸ این عضو بدن زودتر از باقی اعضا پیر میشود ۰۰:۴۲ نکاتی برای خرید و استفاده از خمیر دندان کودک ۰۰:۳۸ مغز ما در هنگام خواب چه می کند؟ ۰۰:۲۶ ارتباط قد افراد با انواع بیماری ها ۰۰:۲۴ مشکل کولر خونتون چیه؟ بگو تا دلیلش رو بگم ۰۰:۱۹ مصوبه جدید کنکور ۱۴۰۲ به زودی ابلاغ می شود ۰۰:۰۸ فال ابجد روزانه امروز یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۰۳ ۵ بلایی که زیاد نشستن بر سر بدنتان می آورد ۲۳:۵۸ اتصال دو گوشی به پروفایل واتس آپ ۲۳:۴۹ لرزش اندام های مختلف بدن خبر از چه می دهند؟ + علل ۲۳:۴۷ هکرهای طرفدار روسیه به پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا حمله کردند ۲۳:۳۶ واکنش ایران به طرح موضوع تکمیل سامانه های پدافند هوایی در منطقه از سوی یک مقام آمریکایی ۲۳:۳۴ با دخالت اطرافیان در تربیت فرزندمان چه کنیم؟ ۲۳:۳۱ دمای هوا دوباره افزایش می یابد ۲۳:۱۶ با دیدن این ویدیو آرامش را به وجود خود باز گردانید ۲۳:۰۹ ۱۰ ماسک برای شادابی فوری صورت خسته ۲۳:۰۳ ترافیک در جاده کندوان سنگین است ۲۲:۴۲ آموزش پخت سیب زمینی شکم پر + فیلم ۲۲:۳۹ لاغرکننده ترین نوشیدنی های طبیعی دنیا ۲۲:۱۶ دارویی برای درمان شایع ترین سرطان های کشور + فیلم ۲۲:۰۱ نحوه صحیح شستن انواع بالشت با دست و ماشین لباسشویی ۲۱:۵۳ واکنش گل قهر و آشتی به لمس شدن + فیلم ۲۱:۴۸ سبز شدن آسمان پس از وقوع توفان + فیلم ۲۱:۴۱ تزئین کیک به شکل سبد میوه + فیلم ۲۱:۴۱ جنسیت جنین کی و کدوم هفته بارداری مشخص می شه؟ ۲۱:۳۰ تور ۴ روزه دبی چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۲۱:۱۶ اعتصاب غذای پنگوئن ها به دلیل کیفیت! + فیلم ۲۱:۱۱ از کندی تا آبه؛ مهم ترین ترورهای سیاسی تاریخ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا اخبار سلامت نکات بهداشتی سیستم ایمنی تزریق واکسن ۱۴۰۱ ۰۴ ۱۸ ۱۴۰۱ ۴ ۱۹ فیلم ۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است