Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مناسک حج، یادگار امتحانات الهی و مکتب ابراهیمی است.

حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز عید قربان که در مصلای امام خمینی (ره) با حضور مردم و مسئولان و رعایت فاصله احتماعی برگزار شد، اظهار کرد: عید قربان، عید شکسته شدن کمر شرک و بت پرستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عید قربان را همچنین عید توحید و فدای نفسانیت و منیت دانست و ادامه داد: این روز یادآور آزمون های حضرت ابراهیم است که یکی از آن ها بردن همسر و فرزندش به بیابانی بی آب و علف است که شاید ظاهر آن برای ما قابل درک نباشد.

حجت الاسلام نوری افزود: هنگامی که خانواده حضرت ابراهیم در بیابان بودند هاجر، افسر مرکب ابراهیم را گرفت و به او گفت که به دستور چه کسی اینجا هستیم؟ ابراهیم نیز بیان کرد که این موضوع دستور خداوند است و هاجر نیز به خاطر ایمان قوی که به خداوند داشت قبول می کند و می داند که حتماً حکمتی وجود دارد.

وی گفت: ابراهیم، همسر و فرزند نوزادش را به خداوند سپرد و دستورات را اجرا کرد که در نهایت چشمه زمزم جوشان شد و هاجر و اسماعیل نیز در مکه بسیار محترم شمرده شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عید قربان را یکی دیگر از امتحان های حضرت ابراهیم دانست و ادامه داد: حضرت ابراهیم از این امتحان که قربانی کردن فرزندش به دستور خداوند بود نیز سربلند بیرون آمد و خداوند نیز به شکرانه زحمات ابراهیم، هاجر و اسماعیل، هر کدام از مناسک حج را به نحوی یادگار آنها قرار داد.

وی، ۷ بار رفتن بین صفا و مروه را یادآور ۷ بار رفت و آمد هاجر برای یافتن آب دانست و گفت: طواف دور خانه خدا نیز در چارچوب قواعد ابراهیمی است و عرفات، جمرات، منا و قربانی کردن نیز که همان قربانی کردن نفس است جزو حکمت های مکتب ابراهیمی به شمار می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالی استانی سیاسی عيد قربان حضرت ابراهیم عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته بار دیگر هواداران تراکتور شاهد حرکت آمبولانس در کنار پیست تارتان و انتقال دو هوادار از روی سکوها به داخل این خودروهای پزشکی بودند.

وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی در این خصوص گفت: در جریان دیدار شب گذشته تیم‌های تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، بازیکن گرجستانی ذوب‎‌آهن به‌علت ضربه وارده به سر حین بازی توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت.

شادی‌نیا از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به دو تماشاگر تیم تراکتور نیز خبر داد و افزود: مرد ۴۷ ساله به‌دلیل عارضه قلبی و مرد ۳۵ ساله به‌دلیل هیجانات  تحت مراقبت‌های درمانی اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان‌های ارتش و مدنی تبریز منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فال انبیا فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳