Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی والیبال کشورمان روز گذشته (شنبه) با ارائه یک بازی درخشان ضمن کسب پیروزی ارزشمند ۳ بر صفر برابر صربستان، صعود خود به دور نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ را قطعی کرد.

اما این اتفاق چگونه رقم خورد؟ زمانی که سوت آغاز رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ به صدا درآمد و تیم ملی جوان شده کشورمان را بدون ملی پوشان اسم و رسم داری مانند کاپیتان سعید معروف و سید محمد موسوی، محمودی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر ملی پوشان نامی دیدیم ناخواسته نگرانی به سراغمان آمد که این تیم بدون ستاره در برابر حریفان بزرگ و میدان دیده چه خواهد کرد. بخصوص این که از همین تیم جوان هم چند بازیکن مصدوم مانند صالحی و کریمی روی دست مربی مانده بود.

هفته اول؛ سایه نگرانی و ناامیدی

بازی‌های هفته نخست تیم ملی نشان داد که نگرانی‌ها بی دلیل هم نبود. با وجود کسب ۲ پیروزی برابر چین و استرالیا، اما شکست‌های ۳ بر صفر برابر تیم‌های هلند و ژاپن باعث شد خیلی زود نوک تیز پیکان انتقادات متوجه بهروز عطایی سرمربی تیم شود و طبق روال چنین مواقعی دانش و توانایی مربیان وطنی زیر سئوال برود.

فعالان فضای مجازی آگاهانه و یا ناآگاهانه همه چیز را سیاه دیدند و خیلی سریع به این نتیجه رسیدند که تیم ملی با مربی ایرانی راه به جایی نخواهد برد و عملکرد ملی پوشان را نتیجه اعتماد متعصبانه به مربی داخلی دانستند. غافل از این که همین مربی با جوانان زیر ۲۱ سال فاتح رقابت‌های جهانی شده بود.

عملکرد تیم ملی به حدی ضعیف بود که در آمار‌های ارائه شده از سوی سایت لیگ ملت‌ها در میان بازیکنان برتر پست‌های مختلف، فقط وادی را در جمع ۴ پاسور برتر دیدیم و در دیگر پست‌ها در میان ۱۰ چهره برتر نماینده‌ای نداشتیم، در حالی که پیش از این عادت داشتیم در تورنمنت‌های جهانی حداقل در چند پست نمایندگان خود را به رخ کشور ها بکشیم.

هفته دوم؛ آمریکا دروازه موفقیت

هفته دوم هم با شکست ۳ بر صفر برابر بلغارستان شروع شد تا ناامیدی و یاس بیشتر سایه افکن شود. اما عطایی و شاگردانش به اندازه ما ناامید نبودند و رفته رفته خود را پیدا کردند و آب رفته را به جوی بازگرداندند.

شاگردان جوان و جویای نام عطایی در بزنگاه ورق را برگرداندند. اوج کار پیروزی غرور انگیز ۳ بر صفر برابر آمریکا بود که موجی از امید را به دنبال داشت. هر چند که برابر برزیل تن به شکست ۳ بر صفر دادیم، اما پیروزی برابر کانادا امید‌ها را زنده نگه داشت.

هفته سوم؛ صعودی دلچسب و غرورانگیز

ایران در بازی اول هفته سوم برابر لهستان میزبان قدرتمند قرار گرفت و با شایستگی مثال زدنی و با درخشش امین اسماعیل نژاد این تیم را با نتیجه ۳-۲ شکست داد تا برای صعود همچنان امیدوار بمانیم.

پیروزی ۳ بر۲ برابر لهستان، صدرنشین رده بندی جهانی، در خاک این کشور باعث شد نگاه‌ها به تیم جوان تغییر کند. نگاه‌ها مثبت‌تر و چند و چون صعود به دور نهایی نقل محافل ورزشی شد.

خاطرات روزهای پر شور و غرورآفرین والیبال با کاپیتان معروف و یارانش دوباره زنده شد.

شکست ۳-۱ برابر ایتالیا آن هم با اختلاف تنها ۲ امتیاز در هر ست کاممان را تلخ کرد، اما دو پیروزی پیاپی ۳ بر صفر برابر اسلوونی قدرت نوظهور والیبال اروپا و صربستان مدعی، حکم صعود به دور نهایی لیگ ملت‌ها را امضاء کرد.

درخشش خیره کننده ستارگان جوان

ظهور پدیده‌هایی مانند امین اسماعیل نژاد، وادی، توخته و... که خود ستاره‌های نوظهور دیگری مانند صابری و بردیا سعادت را نیمکت نشین کردند، باعث شد که نه تنها غیبت بزرگان والیبال کشورمان در آوردگاه لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ به چشم نیاید بلکه نشان دهد که چشمه استعداد‌های ناب والیبال ایران همچنان جوشان است و نویدبخش روز‌های روشن.

حالا عطایی و تیم جوانش راهی دور نهایی شده اند تا صحنه بزرگ والیبال جهان از جوانان رعنای ایران خالی نماند.فارغ از هر نتیجه‌ای که در دور نهایی رقم بخورد عطایی و تیمش کاری کردند کارستان.

بی شک استعدادیابان والیبال در باشگاه‌های بزرگ ستاره‌های جوان کشورمان را زیر نظر دارند و می‌توانیم شاهد حضور بیش از پیش بازیکنان کشورمان در لیگ‌های اروپایی باشیم.

بیشتر بخوانید

کولاکوویچ: ایران فوق‌العاده بازی کرد باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش تیم ملی والیبال ایران بهروز عطایی ۳ بر صفر برابر لیگ ملت ها دور نهایی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) آغاز شده است و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.   امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت، رقابت‌های رده سنی امید برگزار شد و چهار نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند و همگی صاحب پیروزی شدند.   در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی برابر لی جونگ هو از کره‌جنوبی به برتری دست یافت. وی در دور بعدی با ویشوانا از هند مصاف می‌دهد.   در وزن ۵۷ کیلوگرم، نیما بیاتی با ارائه مبارزه‌ای تماشایی مقابل جان پائول از فیلیپین به پیروزی رسید تا در مرحله بعدی با گانبولد از مغلوستان روبه‌شود.   در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، امیرحسین پیشرو برابر ویمارشانا از سریلانکا قرار گرفت و کاملا برتر از حریف بود و پیروز شد. وی در مرحله بعدی با مادامینوف ازبکستانی پیکار خواهد کرد.   در وزن ۷۱ کیلوگرم، عیسی فردین توانست کرار اسماعیل از عراق را با شکست بدرقه کند. وی در مرحله بعدی با آکالیکوف از قزاق مبارزه دارد.   فردا دوشنبه و در ادامه رقابت‌های قهرمانی آسیا، دو نماینده تیم جوانان ایران بالای رینگ می‌روند.   بر این اساس در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی شعبان با رابرت مالنوک از فیلیپین رقابت خواهد کرد و در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی سلطانی با دلگون‌سایخان از مغولستان مبارزه می‌کند.

دیگر خبرها

  • روز کارگر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / تاریخ دقیق روز کارگر در سال ۱۴۰۳
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • روز خوب نمایندگان بوکس ایران در رقابتهای جوانان و امید آسیا
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • پیروزی بزرگ تیم عزت‌اللهی برابر العین کرسپو