Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در دیدار با وزیر آموزش عالی و علوم تحقیقات جمهوری مالی گفت: دولت‌ها می‌توانند پل ارتباطی میان فعالان فناور را ایفا و ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دو کشور را مستحکم کنند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در دیدار با وزیر آموزش عالی و علوم تحقیقات جمهوری مالی گفت: دولت‌ها می‌توانند پل ارتباطی میان فعالان فناور را ایفا و ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دو کشور را مستحکم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سورنا ستاری در دیدار با "آمادو کیتا" با بیان اینکه در بسیاری از موارد در حوزه فناوری با اتکا به نیروی انسانی در شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، توانسته‌ایم به توسعه‌ محصولات ایران‌ساخت دست‌یابیم، گفت: در حوزه نانو، زیست فناوری و هوافضا توانسته‌ایم پیشران باشیم؛ آمادگی داریم پل‌های ارتباطی خود را جهت انجام همکاری با کشور اسلامی مالی مستحکم‌تر کنیم.

وی با اشاره به حمایت و نقش آفرینی دولت در ارتباطات و تعاملات فناورانه با کشورها گفت: دولت‌ها می‌توانند پل ارتباطی میان فعالان فناور را ایفا و ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دو کشور را مستحکم کنند. 

معاون علمی رئیس‌جمهوری با بیان این‌که مدل‌هایی را در سالیان اخیر توسعه داده‌ایم تا از آموزش به اقتصاد برسیم، اظهار کرد: سال‌های اخیر، زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان در ایران شکل گرفته و شرایط تحریم به رشد این زیست‌بوم کمک کرده است.

ستاری با اشاره به حمایت از تعاملات فناورانه میان شرکت‌های دو کشور، اظهار کرد: می‌توانیم نمایشگاهی به صورت اختصاصی در حوزه‌های تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین کشاورزی در ایران برای کشور مالی برگزار کنیم. بیش از ۹۵ درصد تجهیزات آزمایشگاهی در ایران تولید می‌شود، این تجهیزات با قیمت پایین‌تر اما کیفیت مشابه ساخته می‌شوند و در حال حاضر آمادگی تجهیز دانشگاه‌های مالی را داریم.

وی با بیان اینکه آمادگی پذیرش شرکت‌ها و فناوران کشور مالی برای بازدید از امکانات فناورانه ایران را داریم، تصریح کرد: حدود ۲ سال پیش نخستین خانه خلاق و نوآوری را در کشور کنیا واقع در قاره آفریقا تأسیس کردیم که بیش از ۶۰ استارتاپ کنیایی در این خانه خلاق و نوآوری مشغول به فعالیت هستند. همچنین تعداد زیادی شرکت ایرانی نیز محصولات خود را در این کشور ارائه می‌کنند.

پتانسیل همکاری با ایران وجود دارد

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، "آمادو کیتا"، وزیر آموزش عالی و علوم تحقیقات جمهوری مالی نیز  در این نشست با بیان اینکه ایران امروز به عنوان یک کشور بزرگ در زمینه تکنولوژی شناخته می‌شود، گفت: ایران در تمام زمینه‌ها پیشرفت کرده‌است. پتانسیل بالایی برای شروع همکاری‌های جدید با ایران وجود دارد، کیفیت تکنولوژی در دانشگاه‌های ایران بسیار پیشرفت کرده است. مایل هستیم دانشجویان خود را برای تحصیل به دانشگاه‌های ایرانی بفرستیم. مدل‌های پارک‌داری فناوری در ایران بسیار خوب است، امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بالای همکاری این کشور استفاده کنیم.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور وزیر آموزش عالی شرکت های دانش بنیان و خلاق دولت ها می توانند مستحکم کنند میان شرکت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناکمال حمنی، رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در راس یک هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی بخش تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری ها با ایران جزم شد.

به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی که تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایشان اظهار کرد: به گفته مسئولین این شرکت دانش بنیان هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان دهنده قدرت ایرانی است.

کد خبر 6092280 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت