Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام گفت: دهه‌ی ولایت اوج شادی مسلمانان و شیعیان است و دستگاه های فرهنگی در شادی مردم کم نگذارند و همان گونه که در محرم و صفر حدود دو ماه، تلاش می کنند در این هفته هم تلاش کنند که این شادی ها  کمرنگ نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «شمس‌الله سراج » در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در ایلام با اشاره به اعمال عید سعید قربان و اعمال حج، اظهار کرد: در جامعه  قدر لفظ حاجی آن گونه که لایق این لفظ است،دانسته نمی شود، حاجی یک لفظ مقدس است و حج یک عمل مقدس است، اگر کسی به مکه مشرف شد و چشمش به خانه خدا افتاد در برگشت حق ندارد به گناهان گذشته برگردد و مهم تر از حج، حج نگه داشتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:  وقتی حاجی دور خانه خدا طواف می کند یعنی دور محور حق می‌گردد و حاجی حق ندارد جز حرف حق حرفی را بزند و حرفی را اطاعت کند،  سرو کار حاجی با خداست و وقتی شیطان رمی جمره می کند، یعنی اینکه هر گونه شیطان و وسوسه شیطانی را رمی جمره می کند، حج و حاجی یک مساله مهم و خاص است و کسی که حاجی شد باید حرمت کعبه و حضرت حق را نگاه بدارد.

عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه ایلام با اشاره به هفته ولایت از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: هفته ولایت باید اوج شادی مسلمانان باشد،  شیعه را چیزی جز آن چه پیامبر اکرم(ص) آورده است نمی دانیم و اساس مذهب و اسلام شیعه است و اساس  دنیای اسلام،دین تشیع و ولایت است و  اگر غدیر نبود اسلام در همان جا می ماند و خود پیامبر اکرم(ص) می فرماید علی نفس من است و بنابراین تشیع اسلام راستین  واقعی است و حضرت امام علی(ع) قبل از بلوغش، ایمان و اسلام داشته است.

سراج با اشاره به اینکه اوج شادی و شیعه و مسلمانان همین دهه ولایت است، گفت: دستگاه های فرهنگی در شادی مردم کم نگذارند و همان گونه که در محرم و صفر حدود دو ماه، دستگاه های فرهنگی تلاش می کنند که وظیفه و درست است، در این هفته هم تلاش کنند که این شادی ها  کمرنگ نشود.

وی با بیان اینکه جوانان ما نیاز به شادی شرعی دارند، تصریح کرد: شادی لهو و لعب نیست و شادی معقول مورد تائید دین مبین اسلام است، اگر بانیان فرهنگی این موضوع را کانالیزه و درست تبیین کنند، همه مردم می خواهند شادی معقول داشته باشند و این شادی باید در جامعه به درستی تعریف شود.

خطیب نماز عید سعید قربان در ایلام ادامه داد:  متولیان و دستگاه های فرهنگی در هفته ولایت، شهر را به گونه ای فضاسازی کنند که مردم متوجه شوند خبری است، یک هفته خاص است و کارهای خیر و شادی های معقول در دهه ولایت باشد.

 سراج در ادامه با اشاره به ۲۱ تیر سالروز حجاب و عفاف، گفت: طرحی به عنوان حجاب و عفاف در حال اجراست،  دشمنان برای مقابله با اجرای این طرح برنامه ریزی کرده و برخی در داخل، گاهی جوری رفتار می کنند یک مساله جبری در جامعه می خواهد شکل بیگرد که باید گفت این گونه نییست و آنچه که در بحث حجاب و عفاف از جامعه دینی انتطار می رود، غیر از حجاب قرآنی چیز دیگری نیست، خواهران و بانوان بدانند آنچه که قرآن از ما خواسته رعایت یک پوشش مناسب است پوششی که حافط شما است، حجاب مختص زنان تنها نیست و مردان نیز باید راعایت کنند و پوشش متعارفی که انسان بتواند در جامعه زندگی کند و برای خود شخص مشکلی پیش نیاید.

خطیب نماز عید سعید قربان تصریح کرد: اگر همین آبات قرآن کریم در مورد حجاب درک کنیم، انواع حجاب و عفاف را می تواند خیلی زیبا در جامعه پیاده کرد جوری که مردم ما عاشق حجاب شوند.

وی تصریح کرد: مساله حجاب و عفاف یک مساله فرهنگی است و بیشتر باید جنبه فرهنگی و اطلاع رسانی فرهنگی به آن توجه شود و انصافا در شهر ایلام به خوبی در سطح ادارات رعایت می شود چرا که مردم ایلام مردم متدین ولابتی هستند و امید است که طرح حجاب و عفاف به خوبی در جامعه انجام شود.

خطیب موقت عید سعید قربان با اشاره به سالروز میلاد امام هادی(ع)، خاطرنشان کرد: خواندن زیارت جامعه کبیره بهترین و بالاترین دیدگاه اعتقادی تشیع است و توصیه می شود هفته یکبار این دعا خوانده شود و چه معارف نابی در این زیارت جامعه کبیره  وجود دارد که سوغات و ارمغان امام هادی(ع) است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام نماز عید سعید قربان دستگاه های فرهنگی عید سعید قربان حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد

آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران صبح امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

وی افزود: این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی مربوط به گذشته است. آن بخشی که مربوط به گذشته بود را زدن و محکم زدیم. بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد