Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان به ۶۰ نفر افزایش یافته که نسبت به هفته قبل ۲ برابر شده است. - اخبار استانها -

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 100 درصدی جمعیت بستری‌های کرونایی استان در مقایسه با هفته قبل خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر آمار مجموع بستری‌های کرونایی فعلی که به دلیل علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند، به 60 نفر افزایش یافته که این آمار نسبت به هفته قبل 2 برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از شناسایی 7 مورد قطعی ابتلای به کرونا در شبانه‌روز اخیر خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با روز گذشته افزایش 30 درصدی داشته است و به نظر می‌رسد با توجه به کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا حدود 20 درصد شاهد افزایش تدریجی آمار مبتلایان به کرونا باشیم.

رحمانی اضافه کرد: همچنین در 24 ساعت گذشته 20 بیمار کرونایی جدید به خاطر داشتن علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز قبل 80 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 2 شهر آوج و قزوین از ردیف شهرهای آبی‌رنگ خارج شده و به جمع شهرهای زردرنگ در نقشه کرونایی کشور پیوستند، گفت: 4 شهرستان دیگر ما همچنان آبی هستند که البته وضعیت آنها شکننده ارزیابی می‌شود و احتمال تغییر رنگ در همه شهرهای ما وجود دارد. با این حال خوشبختانه در شبانه‌روز اخیر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا نداشتیم.

روند رشد واکسیناسیون ضد کرونا متوقف شده است

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در بخش دیگری از این گفتگو با ذکر اینکه 2 بیمار کرونایی بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: وضعیت آماری ما در حوزه بیماران بدحال کرونایی در حال حاضر شرایط مناسبی ندارد، اما اگر عادی‌انگاری‌ها ادامه پیدا کند، شاهد افزایش این آمار هم خواهیم بود.

رحمانی افزود: همچنین در 24 ساعت گذشته 10 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان مرخص شدند که تعداد آنها نسبت به روز پیش 20 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به توقف آمار پیشرفت واکسیناسیون عمومی در گروه‌های بزرگ‌سال و بالای 12 سال گفت: تاکنون 96.32 درصد از جمعیت بالای 12 سال استان قزوین دوز نخست، 89.19 درصد دوز دوم و 42.77 درصد از جمعیت بالای 18 سال استان قزوین هم دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند که این آمارها نسبت به 2 ماه آینده هیچ رشدی نداشته است.

آمار کرونا در ایران| شناسایی 894 بیمار جدید/ 2 نفر جان باختندزنگ خطر خیز هفتم کرونا در استان بوشهر به صدا درآمد/ثبت یک فوتی کروناییکرونا در سمنان در مدار افزایشی است/ روند تصاعدی مراجعان و تست مثبت‌ها به مراکز درمانی

رحمانی ادامه داد: همچنین تا امروز فقط 19.32 درصد از جمعیت 5 تا 12 ساله استان قزوین دوز نخست و 9.22 درصد از این جمعیت هم دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند که پیشرفت واکسیناسیون در این گروه سنی هم بسیارکند است. در ضمن تاکنون فقط 0.18 درصد از جمعیت بالای 12 سال استان دوز چهارم واکسن را دریافت کردند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین ویروس کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا بیمارستان های استان بستری های کرونایی درصد از جمعیت استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت‌شناسان می‌گویند طی ۵۰ سال آینده تعداد سالمندان ۶۰ سال به بالا افزایش خواهد یافت و این گروه بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

تخمین زده شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به دومیلیارد نفر در جهان خواهد رسید و به این معناست که به ازای هر پنج نفر یک سالمند خواهیم داشت. 

به این ترتیب نه فقط در کشور‌های توسعه‌ یافته بلکه در کشور‌های در حال‌توسعه نیز بخش قابل‌توجهی از جمعیت را سالمندان تشکیل خواهند داد و افزایش سالمندان در صورت نداشتن برنامه‌های مدون، در آینده به چالشی مهم برای جوامع تبدیل خواهد شد. 

در کشور‌های توسعه‌یافته، از سه دهه گذشته سرویس‌های خدمات مراقبت روزانه به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های سازمانی و رسمی به وجود آمده است و این سرویس‌ها نقش مهمی در مراقبت‌های مبتنی بر جامعه برعهده گرفته‌اند. 

حالا با توجه به روند روبه رشد جمعیت سالمندان و نیاز‌های آنها بویژه باتوجه به مسائلی ازجمله تغییر در سبک زندگی خانواده‌ها و مهاجرت فرزندان و افزایش شمار سالمندان تنها، توسعه مراکز نگهداری روزانه سالمندان در کشور ما نیز ضروری به نظر می‌رسد. 

برخی از کارشناسان معتقدند اگر همین حالا برای افزایش تعداد سالمندان، برنامه‌هایی در نظر گرفته نشود به‌زودی با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

درحال حاضر بیش از ۱۰درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و باتوجه به آمار، پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۲۰ حدود ۲۰درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید به نیازهایشان ازجمله بیمه، خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ داده شود.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه تهران در حوزه جمعیت در آستانه بحران است که می‌توان از آن به ابر بحران نام برد، زیرا در جوانی جمعیت وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه متوسط ۱۳ درصد تهرانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند گفت: اگر اقدام عاجل و موثر انجام ندهیم درصد سالمندان قابل توجه خواهد شد.

صاحب در خصوص میزان سالمندان در مناطق مختلف تهران گفت: درصد سالمندان در مناطق تهران متفاوت است به صورتی که در منطقه ۱، ۳، ۶، ۲۱ بیشترین تعداد سالمند را در تهران دارند و حدود ۱۶ درصد جمعیت سالمندان تهران را دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟