Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:04:39 GMT

هانت و جاوید نیز سودای نخست وزیری انگلیس را دارند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۳۶۲۴

هانت و جاوید نیز سودای نخست وزیری انگلیس را دارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه و وزیر بهداشت پیشین انگلیس به جمع نامزدهای کسب کرسی نخست وزیری این کشور پیوستند.

«جرمی هانت» و «ساجد جاوید» فرصت مصاحبه با روزنامه انگلیسی تلگراف را برای اعلام رسمی قصد خود برای حضور در رقابت بر سر جانشینی «بوریس جانسون» نخست وزیر مستعفی این کشور را غنیمت شمردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانت که پیشتر در سمت وزیر خارجه انگلیس مشغول به کار بوده، در سال ۲۰۱۹ رقابت بر سر رهبری حزب محافظه کار را به جانسون واگذار کرد. جاوید نیز که تا هفته های پیش وزیر بهداشت انگلیس بود، از جمله کسانی بود که با پیوستن به روند استعفاهای سریالی اخیر در کابینه انگلیس، زمینه سقوط سیاسی جانسون را فراهم کرد.

وزیر خارجه پیشین انگلیس در تشریح برنامه های خود به عنوان نامزد نخست وزیری انگلیس وعده داد که مالیات ها را در این کشور ۱۵ درصد کاهش می دهد. هانت نیت خود برای نامزدی نخست وزیری انگلیس را اینگونه بیان کرد: بسیار واضح است که چرا می خواهم این کار را انجام دهم. به این دلیل است که باید اعتماد را احیا کنیم، رشد اقتصاد ایجاد کنیم و در انتخابات بعدی پیروز شویم.

«ناظم الزهاوی» وزیر دارایی و وزیر آموزش سابق انگلیس، «گرنت شاپس» وزیر حمل و نقل انگلیس و «ریشی سوناک» وزیر سابق خزانه داری انگلیس از جمله گزینه هایی هستند که تا به امروز برای جانشینی «بوریس جانسون» نخست وزیر مستعفی انگلیس اعلام آمادگی کردند.

جانسون پس از رسوایی های اخیر کابینه اش و در پی کناره گیری ۵۰ وزیر و نماینده پارلمان از همکاری با او سرانجام استعفای خود را از مقام نخست وزیری اعلام کرد. با اعلام استعفای رسمی جانسون از نخست وزیری انگلیس، حزب محافظه کار روند انتخاب جایگزین وی را از پنجشنبه کلید زد، روندی که ممکن است هفته ها و شاید ماه‌ ها تا حصول نتیجه به طول بیانجامد.

کد خبر 5534977

منبع: مهر

کلیدواژه: جرمی هانت بوریس جانسون ساجد جاوید رژیم صهیونیستی روسیه ایالات متحده امریکا اوکراین فلسطین عراق جنگ اوکراین انگلیس ایران ترکیه بوریس جانسون سوریه جو بایدن لبنان نخست وزیری انگلیس نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در این رژیم گزارش داد: محال است یک عملیات به نفع اسراییلی ها بدون بازگرداندن اسرا از نوار غزه انجام شود.

وی افزود: هر روز منتظر هستیم تعداد بیشتری از اسرا یکی پس از دیگری کشته شوند.

لاپید اضافه کرد: اگر من نخست وزیر بودم، عملیات در شهر رفح را در برابر بازگرداندن اسرا لغو می کردم.

وی بیان کرد: اگر مواضع سختگیرانه کابینه نتانیاهو نبود می شد یک توافق در ماه دسامبر امضا کرد.

«تزیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی شب گذشته در سخنانی با انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو نسبت به فروپاشی اسراییل هشدار داد.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که تزیپی لیونی در سخنانی اذعان کرد اسراییل به دلیل کابینه نتانیاهو پس از شروع جنگ هفتم اکتبر در وضعیت سقوط آزاد قرار گرفته است.

وی با اشاره به عجز کابینه نتانیاهو در مهار حماس گفت: نتانیاهو به دلیل حضور ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه راه‌حلی برای جایگزینی حماس پیدا نکرده است و این امر پایان جنگ را به تأخیر می‌اندازد.

کد خبر 6090666

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • پرسپولیس در سودای تبدیل شدن به رکورددار قهرمانی در جام حذفی ایران
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم