Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) یکی از سه صندوق مطرح ارائه دهنده خدمات بیمه‌های اجتماعی در کشور محسوب می‌شود. مخاطبان این صندوق عموما از کارکنان سابق نیروهای مسلح هستند. در سال ۹۹ این صندوق مبلغ مستمری دختران مجرد بیمه‌شدگان متوفی را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، از سال ۹۹ سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به دختران مجردی که مستمری‌بگیر این صندوق بازنشستگی بودند، مبلغی کمتر از حق قانونی پرداخت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی این رویه را تغییر داده است.

یکی از خدمات موسسات ارائه‌ط۳دهنده خدمات بیمه‌های اجتماعی، پرداخت مستمری بازنشستگی به بازماندگان بیمه شده متوفی است. این بازماندگان از همسر تا اولاد و حتی افرادی که به صورت قانونی تحت سرپرستی بیمه‌شده قرار گرفتند را شامل می‌شود.

مطابق این رویه که در سه صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، کشوری و بازنشستگی نیروهای مسلح جریان دارد، فرزندان دختری که مجرد باشند می‌توانند بعد از فوت بیمه شده اصلی، مستمری او را دریافت کنند. برابر مقررات، میزان این مستمری برای هر فرزند واجد شرایط، از حداقل ۲۵ درصد تا کل حقوق بازنشسته متفاوت است.

تاکتیک ابداعی ساتا برای پیشگیری از طلاغ‌ها صوری

البته این موضوع با برجسته شدن پدیده طلاق‌های صوری، در سال‌های اخیر، به چالشی برای صندوق‌های بازنشستگی تبدیل شد. به صورت مشخص صحبت از آن گروه از فرزندان دختری است که برای دریافت مستمری متوفی به صورت صوری طلاق می‌گرفتند. این اقدام در عمل باعث شد تا دو صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی با احتیاط بیشتری به چنین درخواست‌هایی ترتیب اثر دهند.

در مقابل اما، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، آیین‌نامه‌ای را به تصویب رساند و به موجب آن برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی، از میزان مستمری دختران مجرد بیمه شده متوفی کاست.

این اقدام در زمان خود واکنش افکار عمومی و نمایندگان مجلس را به دنبال داشت. به صورت مشخص فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی به رسانه‌ها گفت: چنین رویه‌ای نه در صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی که در سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح جریان دارد. از طریق وزیر مربوطه پیگیر هستیم تا آیین نامه مورد نظر تغییر کند.

به نظر می‌رسد بعد از گذشت نزدیک به سه سال از این ماجرا، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از اجرای آیین‌نامه مورد نظر منصرف شده است. در نتیجه از خرداد امسال، مستمری دختران مجرد بدون کسورات پیشگیرانه پرداخت می‌شود.

به تازگی در همین رابطه خبر کوتاهی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد این تغییر رویه و عقب. نشینی صندوق بازنشستگی لشگری با پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی ارتباط دارد.

سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) یکی از سه صندوق مطرح ارائه دهنده خدمات بیمه‌های اجتماعی در کشور محسوب می‌شود. مخاطبان این صندوق عموما از کارکنان سابق نیروهای مسلح هستند که در سالهای اخیر به کارکنان لشگری دولت نیز معروفند. مطابق اخبار رسمی منتشر شده آخرین بار تعداد این بازنشستگان حدود ۷۰۰ هزار نفر عنوان شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی خانواده رسانه عقب نشینی نیروهای مسلح سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح صندوق بازنشستگی دختران مجرد بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲

خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت صدرصد پرداخت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه سال 1402 تا پایان آبان‌ماه 1403 با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  به امضاء رسیده است که براساس این قرارداد، مبلغ بیمه تکمیلی برای بازنشستگان با قیمت 305 هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده که 50 درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در این قرارداد سقف بستری فوق تخصصی 85 میلیون تومان،  بیماران خاص و صعب‌العلاج 35 میلیون تومان، بستری عمومی 40 میلیون تومان،  خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6 میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی 4 میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2 میلیون و 250 هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم 6 میلیون تومان برای یک چشم و 12 میلیون تومان برای دو چشم و آمبولانس داخل شهری 2 میلیون تومان و آمبولانس بین شهری 3 میلیون تومان است.

در همین ارتباط با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت حق بیمه بهمن‌ماه 1402 که با تاخیر قابل توجهی روبرو شده بود، اقدام کرده ، تمامی خسارات درمان مستقیم اسناد درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا پایان  اسفند سال 1402 پرداخت شد.

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

همچنین باعنایت به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت مطالبات اسفندماه شرکت از محل قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تاپایان اردیبهشت ماه، در صورت تحقق این وعده مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد شرکت نیز  به صورت کامل بروز رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ۱۳۰ هزار کارگر در استان کرمان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲