Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نخستین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی قزاقستان و آمریکا در زمینه فلزات کمیاب به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست هیئت قزاقستان به ریاست «غیرت تارابایف» معاون وزیر بازرگانی و همگرایی این کشور و هیئت آمریکا به ریاست «دیوید دی فالکو» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از دو طرف نمایندگان وزارت خانه‌های امور خارجه، صنایع و معادن، بازرگانی، زمین شناسی، منابع طبیعی و شرکت‌های ملی حضور یافتند.

در این نشست موضوع فرصت‌های همکاری قزاقستان و آمریکا در زمینه استخراج و فرآوری فلزات کمیاب در قزاقستان مورد بحث و بررسی قرار داده شد.

معاون وزیر بازرگانی و همگرایی قزاقستان با مهم ارزیابی کردن هدف این نشست، گفت: شکی نیست که قزاقستان موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک بازیگر مهم در بازار فلزات خاکی کمیاب دارد. به منظور حضور قزاقستان در بازار جهانی فناوری پیشرفته که در تولید آن از فلزات کمیاب استفاده می‌شود، ما علاقه مند دسترسی به فناوری‌های آمریکایی برای فرآوری این نوع فلزات و صدور محصولات نهایی هستیم.

دو طرف ضمن نخستین نشست کارگروه مشترک در مورد استخراج و فرآوری فلزات کمیاب در قلمرو قزاقستان با استفاده از فناوری‌های آمریکایی به توافق رسیدند.

شایان ذکر است که در قزاقستان برای توسعه این صنعت، «نقشه راه توسعه منابع و ساماندهی تولید فلزات کمیاب و کمیاب خاکی تا سال 2025» به تصویب رسیده و مقامات این کشور از توسعه همکاری‌ها با طرف‌های خارجی در این زمینه استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان فلزات کمیاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای گفته است هیأت طالبان در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا اشتراک کرده است.

به گفته این وزارت هیأت طالبان در کنار شرکت در این نشست با مقامات بلند پایه و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو خواهد کرد.

این نشست از روز گذشته در گامبیا آغاز شد و قرار است امروز نیز ادامه یابد.

پیش از این نیز مقامات طالبان از جمله امیرخان متقی از نمایندگان سازمان همکاری اسلامی خواسته بودند تا واقعیت‌‌های موجود در افغانستان را به مقامات کشورهایشان و جامعه بین‌المللی برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هفتمین نشست مقامات عالی‌رتبه خزر برگزار شد
  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها