Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چنین روزی، 5 بازی از 4 دوره مختلف جام جهانی برگزار شده است.

دوره پیش روی جام جهانی، در نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) سال جاری در اولین جام جهانی خاورمیانه در قطر، آغاز می شود. در بخش جام جهانی در چنین روزی و به همت حسین خسروی، به مرور بازی‌های برگزار شده جام جهانی براساس روزهای تقویم می‌پردازیم.

طرفداری| در دهم جولای (19 تیر)، مسابقات مختلفی از جام های جهانی 1982 تا 2018 انجام شده که در مهم ترین آنها، تیم شگفتی ساز بلغارستان، قهرمان جهان را از جام جهانی حذف کرده و فرانسه به سومین فینال تاریخ فوتبالش در جام جهانی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در دهم جولای 1982، لهستان 3 به 2 از سد فرانسه گذشته تا به مقام سوم جام جهانی اسپانیا تکیه بزند. این تکرار بهترین نتیجه تاریخ لهستان در جام جهانی بود؛ آنها در 1974 آلمان هم سوم شده بودند. همچنین در دیدار رده بندی جام جهانی 2010، آلمان 3 به 2 از سد اروگوئه گذشته و برای دومین دوره پیاپی، به مدال برنز رسیده است. 

در کنار این، فرانسه در اولین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2018، بلژیک را با تک گل دقیقه 51 اومتیتی شکست داده و بعد از 1998 و 2006، راهی سومین فینال جام جهانی در تاریخ فوتبالش شده است.

دهم جولای در تاریخ جام جهانی بلغارستان 2-1 آلمان؛ هم قهرمان و هم نایب قهرمان جهان!

بلغارستان، شگفتی ساز بزرگ جام جهانی 1994 بود. بلغارها در گروهی که نیجریه و آرژانتین هم در آن حضور داشتند، بعد از نیجریه و بالاتر از آرژانتین، در رده دوم قرار گرفته بودند و توانسته بودند در دیدار پایانی دور گروهی، آلبی سلسته که دیگر مارادونا را به علت محرومیت در پی آزمایش دوپینگ، به همراه نداشت را با 2 گل شکست دهند. یاران هریستو استویچکوف در مرحله یک هشتم نهایی، مکزیک را در ضربات پنالتی شکست داده بودند و حالا در یک چهارم، باید به مصاف مدافع عنوان قهرمانی یعنی آلمان قرار می گرفتند. 

مسابقه مطابق انتظار، با پیش افتادن مانشافت شروع شد. کاپیتان لوتار ماتئوس تیمش را در دقیقه 47 از روی نقطه پنالتی پیش انداخت، اما بلغارها به فاصله 3 دقیقه، 2 گل زدند تا اولین بار به نیمه نهایی جام جهانی رسیده و قهرمان جهان را کنار بزنند. هریستو استویچکوف و یوردان لچکوف در دقایق 75 و 78 گل زدند تا شگفتی بزرگ آمریکای 94 را در برابر چشمان 72 هزار تماشاگر ورزشگاه جاینتس رقم بزنند. هر دو گل مسابقه شامل ضربه آزاد استویچکوف و ضربه سر شیرجه ای لچکوف، از گل های به یادماندنی 94 آمریکا هستند. لچکوف که با خطا روی کلینزمان، زمینه ساز ضربه پنالتی و گل آلمان شده بود، با گلی که زد، از ضدقهرمان، بدل به قهرمان بلغارها شد. بلغارستان که آرژانتین به عنوان نایب قهرمان جهان در دور گروهی شکست داده بود، با برد آلمان در یک چهارم، توانست به هر دو فینالیست دوره قبلی مسابقات غلبه کرده باشد. 

لچکوف با آن چهره خاص و ضربه سر خود، سال ها در اذهان ما باقی ماند و گلی که زد، پای ثابت تیزرهای برنامه های معروف ورزشی شد. بلغارستان با حضور چهره هایی چون یوردان لچکوف، هریستو استویچکوف، بوریسلاو میخائیلوف، کراسیمیر بالاکوف، ناسکو سیراکوف و دانیل بوریمیروف به نیمه نهایی جام جهانی صعود کرد تا نقطه عطفی در تاریخ فوتبال این کشور رقم بخورد.

 

اخبار داغ 

بهترین هم تیمی های لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به انتخاب سایت گل سواستفاده تبلیغاتی ممنوع؛ نامزد انتخابات با کدام زبان با کی روش حرف می زند؟ تلخ و و شوکه‌کننده| پنج دقیقه پایانی دوران فوتبال افسانه‌ای زین‌الدین زیدان زوج مهدی ترابی و سعید صادقی در کناره ها؛ پرسپولیس با 36 گل، فصل را آغاز خواهد کرد!​​​​​​​

منبع: طرفداری

کلیدواژه: قهرمان جهان جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید

جمال موسیالا اعتراف کرد که دوست دارد کیلیان ام‌باپه را در تیمش ببیند. او همچنین جام جهانی را به لیگ قهرمانان ترجیح داد.

به گزارش ایسنا، کیلیان ام‌باپه تا تابستان سال جاری با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد دارد. طبق قانون، ام‌باپه شش‌ماه قبل از پایان قراردادش می‌تواند با هر باشگاهی که دوست دارد، وارد مذاکره شود اما به شرط اینکه باشگاه را در جریان قرار دهد. بیشتر رسانه‌های معتبر فوتبال جهان از نهایی‌شدن توافق کیلیان ام‌باپه با رئال مادرید خبر داده‌اند که البته خود این بازیکن هم هیچ واکنشی به این اخبار نشان نداده است.

به گزارش اسپورت بازر، جمال موسیالا درباره اینکه فکر می کند ام‌باپه به کدام تیم می‌رود، گفت: اگر دست من بود، به او توصیه می کردم که به بایرن بیاید. چنین بازیکنی می‌تواند هر تیمی را تقویت کند، پس بهتر است برای شما بازی کند نه رقیبتان.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بهترین بازیکنان جهان چه کسانی هستند نیز گفت: کیلیان ام باپه و هری کین مثل جود بلینگهم فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کنند. دیدن چنین رقابتی خوب است. در حال حاضر سخت است بین این بازیکنان یکی را انتخاب کنید.

از ستاره بایرن در پایان سوال شد اولویت او بین قهرمانی در لیگ قهرمانان با بایرن یا قهرمانی در جام جهانی با آلمان کدام است که این بازیکن افزود: اگر بخواهم یکی را انتخاب کنم، فکر می‌کنم جام جهانی را بگویم چون تورنمنت بزرگ‌تری است. جام جهانی با ارزش ترین جام است و هر بازیکنی رویای آن را دارد. هواداران بایرن هم طرفدار تیم ملی آلمان هستند، پس من را خواهند بخشید.

با این حال آلمان باید قبل از جام جهانی به فکر یورو باشد که تابستان در این کشور برگزار می‌شود.  آلمان سال ۱۹۸۸ میزبان یورو بود و اکنون برای دومین بار میزبانی یورو را بر عهده دارد و امیدوار است بتواند بعد از عملکرد ضعیف در جام جهانی قطر بتواند در خانه و در حضور هوادارانش جبران مافات کند. البته کارش برای قهرمانی سخت است. آنها همچنین در سال‌های ۱۹۷۴ و ۲۰۰۶ میزبانی بزرگترین رویداد جهانی فوتبال یعنی جام جهانی را بر عهده داشتند. آلمان در یورو با اسکاتلند، مجارستان و سوئیس همگروه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افغانستان راهی جام‌جهانی شد/ شاگردان مرتضایی شگفتی‌ساز شدند
  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید
  • پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • المپیک شگفتی‌ها