Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی سرهنگی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری در یادداشت شفاهی کوتاهی به مناسبت انتشار کتاب «مسافر سنت در هزاره سوم» اثر محمدرضا زائری نوشت: این کتاب را تقریبا کامل خواندم و به نظرم کار شسته رفته و تمیزی است. یک بُرش از لایه‌های اجتماعی است که از بعضی نکاتش هم می‌توان درس گرفت و برای ما خوب است که اینها را از منظر یک روحانی می‌خوانیم و همین موضوع این روزنوشت‌ها را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب طرح جلد خوبی دارد و معلوم است که طراح فکر داشته و نثر کتاب هم نثر خوب و ساده‌ای است و باید هم ساده باشد؛ چون خواننده باید احساس کند که نویسنده دارد با او حرف می‌زند.

مخاطب امروز بسیار گرفتار و خسته است و اصلا دوست ندارد که کسی «برای او» حرف بزند بلکه می‌خواهد کسی «با او» حرف بزند. تفاوت زیادی هست بین حرف زدن با مخاطب و حرف زدن برای مخاطب و این نکته دقیق و مهم، جانمایه کارهای ارتباطی و رسانه‌ای و علوم ارتباطات است؛ چه در نوشتن و چه در سخنرانی بالای منبر.

در روزنامه‌نگاری به ما می‌آموختند که اطراف خود را با دقت ببیینم و می‌گفتند که هر روز از یک مسیر ثابت به دفتر روزنامه نیایید، بلکه مسیر تردد خود را تغییر دهید تا چیزهای تازه و متفاوت را ببینید و کشف کنید. این کار هم یک جور روزنامه است که نشان می‌دهد نویسنده در میان مردم حضور داشته و با این مردم از منظر اجتماعی و دینی رابطه نزدیک دارد.

باید از نویسنده تشکر کرد که با این دقت نظر به آنچه در پیرامون او می‌گذرد، نگریسته و به اطراف خود حساس بوده و مردم عادی این قدر برای او اهمیت داشته‌اند.

واقع امر همین است که توده مردم همیشه تعیین‌کننده‌اند و حتی در انقلاب هم دیدیم که آحاد مردم بودند که آمدند و در دوران جنگ هم همین مردم در میدان بودند.

من از خواندن این کتاب لذت بردم. هر کسی جرأت نمی‌کند اینها را بنویسد. یک شجاعت پنهان در این کار هست که نویسنده می‌آید و خودش را در معرض نگاه دیگران و حرف‌ها و صحبت‌های آنها قرار می‌دهد.

«مسافر سنت در هزاره سوم» مجموعه‌ای از یادداشت‌های روزمره و نوشته‌های شخصی محمدرضا زائری است که به ثبت برخی از تجربه‌های شخص یک روحانی ساکن یک کلانشهر می‌پردازد. او در تعاملات اجتماعی روزمره قدری از رفتار و گفتار مردم را برای مطالعه و مرور دیگران به یادگار می‌گذارد.

این کتاب را نشر آرما در ۱۵۲ صفحه رقعی به قیمت ۷۵ هزار تومان در بهار ۱۴۰۱ منتشر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمدرضا زائری مرتضی سرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است

به نوشته رسانه پر تیراژ رژیم صهیونیستی، اسرائیل جوانان آمریکا را از دست داده است و بدون تغییر ساختار رهبری اسرائیل، حمایت دولت ایالات متحده را هم از دست خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، آورات ریتان عضو کنست از حزب کار رژیم صهیونیستی در یادداشتی که در واکنش به تظاهرات گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی منتشر شده اعتراف کرد، اسرائیل حمایت نه تنها دانشجویان بلکه جوانان آمریکایی را از دست داده است.

در مقدمه این نوشتار آمده است: روز 7 اکتبر ما با یک اقدام نظامی غافلگیر شدیم، روز 8 اکتبر بود که فهمیدیم کابینه‌ای  داریم که قادر به هیچ کاری نیست، و امروز هم شاهد سومین شکست خود هستیم، تا متوجه شویم اسرائیل در بخش رسانه‌ای هم شکست خورده است.

در ادامه این یادداشت نویسنده اعتراف می‌کند، آنچه که با یک کمپ حمایت از فلسطینیان در داخل دانشگاه کلمبیا آغاز و پلیس نیویورک ده‌ها نفر از آنها را دستگیر کرد، به سرعت و بدون هیچ کنترلی به بسیاری از دانشگاه‌های دیگر ایالات متحده و حتی خارج از آن سرایت کرده است، موجی مبهم با شعارهایی همچون تل‌آویو و اسرائیل را منفجر کنید یا گردان‌های قسام ما به شما افتخار می‌کنیم سرتاسر این دانشگاه‌ها را فرا گرفته است و حباب اسرائیل برای دانشجویان آمریکایی را منفجر کرد.

به اعتقاد نویسنده، درست است که فقط مدت کوتاهی است که ایالات متحده با تصویب بسته کمک‌های نظامی خود با اکثریت آرا در مجلس سنا حمایت قدرتمندانه خود را از اسرائیل به اثبات رسانده اما تصاویر رسیده از دانشگاه‌ها در کنار رویکردهای بلند مدت موجود در دولت، رسانه‌ها و جامعه آمریکا ادامه این پشتیبانی را تهدید می‌کند.

سپس نویسنده اعتراف می‌کند: اسرائیل دانشگاه‌ها را از دست داده است، این روند در چارچوب یک عملیات بلند مدت از مبارزات اجتماعی و سیاسی در جامعه آمریکا به وقوع پیوست، در حالی که مفاهیم حمایت از اسرائیل تا حدود زیادی در فرهنگ جوانان ایالات متحده ریشه دوانده بود، امروز به نقطه تغییر رسیده است و تا انکار حق دولت اسرائیل در ادامه بقا و ارتباط یهودیان با سرزمین اسرائیل هم رسیده است.

در بخش دیگری از این نوشتار آمده است، میزان حمایت از اسرائیل در نظر سنجی‌‌هایی که بعد از 7 اکتبر انجام گرفته در میان جوانان بین 18 تا 24 سال به شدت کاهش یافته است.

50 درصد از آنها از حماس حمایت کرده و اکثر آنها هم مخالفت خود را با سیاست‌های بایدن در قبال اسرائیل ابراز داشتند.

آنها همان جوانانی هستند که امروز پلاکاردهای "از دریا تا رودخانه " را برافراشته‌اند و خوستار انتفاضه در دانشگاه‌های بزرگ هستند، و شاید در آینده آنها را در پست‌های کلیدی و تاثیر گذار در مجلس سنا و در دادگاه‌ها و ساختارهای اقتصادی و حتی کاخ سفید ببینیم.

آنچه مشخص است آن است که موضع ضد اسرائیلی و سامی ستیز در حال رخنه به سیاست‌های ایالات متحده هم هست و به ویژه در سال انتخابات نامزدها نمی‌توانند آرای این رای دهندگان احتمالی را نادیده بگیرند.

نویسنده سپس تاکید می‌کند که هشدار اولیه در رابطه با از دست رفتن احتمالی حمایت آمریکا یک ماه پیش نمایان شد، زمانی که ایالات متحده به شکل دراماتیکی حاضر به استفاده از حق وتو علیه طرح پیشنهادی در شورای امنیت سازمان ملل نشد، امری که باعث شد نخست وزیر سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن را لغو کرد.

خیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضانخیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند