Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@18:43:30 GMT

رد پای حضرت ابراهیم در مکه

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۴۲۶۷

رد پای حضرت ابراهیم در مکه

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مقام ابراهیم به باور مسلمانان، نماد سختی‌ها و فداکاری حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) به‌ویژه در زمان ساخت کعبه است. بنابراین، هنگامی که مسلمانان به حج یا عمره می‌روند، به مقام ابراهیم با خواندن نماز، ادای احترام می‌کنند. این محل در ۱۳ متری کعبه قرار دارد. درباره سنگی که اثر یک جفت پا روی آن نقشه بسته شده، روایت کرده‌اند حضرت ابراهیم (ع) هنگام ساختن کعبه در مکه، روی آن ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره این سنگ گفته شده که طول و عرض آن حدود ۴۰ سانتی‌متر و ارتفاع آن تا ۲۰ سانتی‌متر می‌رسد، اما عمق هر دو رد پا به ترتیب ۹ و ۱۰ سانتی‌متر است، فرورفتگی یکی از رد پاها بیشتر از دیگری است و اثر انگشتان در هر دو رد پا مشخص نیست.

سنگی که ردپاها در آن نقش بسته، یک‌بار در حکومت عمر جابه‌جا شده و بعدها به محل کنونی برگشته است، جایی که گفته شده است حضرت ابراهیم (ع) پس از ساخت کعبه آنجا نماز خوانده است. سنگ قبلا در ضلع شرقی کعبه قرار داشت.

محفظه مقام ابراهیم تاکنون چندبار تغییر کرده و بازسازی شده است. سنگ نقش پاهای حضرت ابراهیم (ع) نیز نخستین‌بار در سال ۱۹۶۷ توسط یک سازه چوبی به ابعاد سه در شش متر پوشانده شد که انجام حج یا عمره را برای مسلمانان دشوار می‌کرد.

مقام ابراهیم در دوران عثمانی به عنوان بخشی از زیارتگاه بازسازی شد، اما پس از تسلط سعودی‌ها، این ضریح تخریب شد و یک جعبه ورقه آهنی برای محافظت و حفظ سنگ آن ساخته شد.

طواف واجب حج بین محدوده کعبه و مقام ابراهیم انجام می‌شود و نماز طواف نیز پشت مقام ابراهیم خوانده می‌شود.

منبع: ایسنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر مکه مکرمه اخبار عمومی اخبار مرتبط آواز ترکی پسر ۱۳ ساله همه را حیرت زده کرد ۱۴۰۱/۴/۱۹ استقبال گرم از خواننده سلام فرمانده در بین الحرمین کربلا + فیلم ۱۴۰۱/۴/۱۹ تصاویر دیده نشده از شینزو آبه؛ از لباس عروسی تا لباس کارتونی ۱۴۰۱/۴/۱۹ مضرات مصرف آب یخ ۱۴۰۱/۴/۱۹ اجرای آهنگ همایون شجریان در عصر جدید + فیلم ۱۴۰۱/۴/۱۹ آخرین ویدیو ها خنده دارترین اجرای فینال عصر جدید + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۶:۳۷ آواز ترکی پسر ۱۳ ساله همه را حیرت زده کرد ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۶:۱۹ استقبال گرم از خواننده سلام فرمانده در بین الحرمین کربلا + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۶:۱۶ اجرای آهنگ همایون شجریان در عصر جدید + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۶:۰۲ اجرای پدیده عصر جدید که به گریه ختم شد + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۶:۰۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۶:۳۷ رد پای حضرت ابراهیم در مکه ۱۶:۳۰ هجوم باورنکردنی به طرف حسن یزدانی + عکس ۱۶:۲۷ اعلام قیمت جدید تخم مرغ + جدول قیمت ۱۶:۲۲ مصرف آنتی‌ بیوتیک چه تاثیری بر افسردگی دارد؟ ۱۶:۱۹ آواز ترکی پسر ۱۳ ساله همه را حیرت زده کرد ۱۶:۱۶ استقبال گرم از خواننده سلام فرمانده در بین الحرمین کربلا + فیلم ۱۶:۱۳ تصاویر دیده نشده از شینزو آبه؛ از لباس عروسی تا لباس کارتونی ۱۶:۱۱ مضرات مصرف آب یخ ۱۶:۰۲ اجرای آهنگ همایون شجریان در عصر جدید + فیلم ۱۶:۰۰ اجرای پدیده عصر جدید که به گریه ختم شد + فیلم ۱۵:۴۹ کی روش حاضر است مجانی سرمربی تیم ملی شود! ۱۵:۴۱ داستان هک سامانه املاک و اسکان چه بود؟ / راه اشتباه دولت قبل را ادامه ندهید! ۱۵:۱۳ یک چشم انتخاب کنید؛ نوع شخصیت شما مشخص می شود! ۱۵:۱۲ ترافیک در این محورها سنگین است ۱۵:۰۰ ثروتمندترین فرد جهان با چه خودرویی رانندگی می‌کند؟ + عکس ۱۴:۵۴ رعد و برق در جنوب، افزایش دما در شمال ۱۴:۴۹ ناسا تصویری خیره کننده از تلسکوپ جیمز وب منتشر کرد + فیلم ۱۴:۳۳ ماجدی بازیچه پدرخوانده فوتبال نشد! ۱۴:۲۸ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۴/۱۹) ۱۴:۲۴ تازه ترین جزییات از حکم اعدام «ک.الف» ۱۴:۱۶ اثرات مخرب گوشی همراه بر حافظه انسان ۱۴:۱۱ پر شدن بخش کرونایی بیمارستانی در تهران + فیلم ۱۴:۰۸ ریحانا، جوان‌ ترین زن میلیاردر خودساخته آمریکا شد ۱۴:۰۲ ضرورت نگهداری گوشت قربانی تا ۲۴ ساعت در یخچال ۱۴:۰۰ زمستان فعلی کریپتو فرصتی برای رشد و توسعه وب ۳ ۱۳:۵۵ وضعیت ترافیکی جاده ها در تعطیلات عید قربان ۱۳:۳۵ رقابت مجدد یزدانی و تیلور ۱۳:۱۸ شرایط «بازنشستگی پیش از موعد» معلولان + سنوات ارفاقی ۱۳:۰۹ پیش بینی بورس دوشنبه ۲۰ تیر ماه / اصلاح شاخص کل تا کجا ادامه دارد؟ ۱۳:۰۰ ناجیان مذاکرات احیای برجام در تکاپو برای توافق ۱۲:۵۹ صعود تیم ملی والیبال کشورمان به مرحله نهایی لیگ ملت ها با حمایت همراه اول ۱۲:۴۸ فدراسیون فوتبال با کی روش وارد مذاکره شد ۱۲:۴۳ افزایش حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر تامین اجتماعی به کجا رسید؟ ۱۲:۳۰ ۵ شب اقامت در هتل های کیش چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۱۲:۱۶ مریخ نورد استقامت در جست و جوی حیات در سیاره سرخ ۱۲:۰۲ شبکه صرافی تهدید بازگشت دوباره ترامپ را خنثی می کند/ اولین قدم برای تنظیم بازار بدون ارزپاشی ۱۱:۵۷ تفریحات متفاوت هدف نقل و انتقالات آبی ها + عکس ۱۱:۴۵ جلسه هم‌اندیشی فولاد هرمزگان و توکا فولاد برگزار شد ۱۱:۴۱ رشد مشاغل می تواند اقتصاد آمریکا را از رکود نجات دهد؟ ۱۱:۳۰ درآمد بازارچه‌های مرزی باید صرف تقویت زیرساخت شود ۱۱:۲۴ موارد آبله میمونی در طول یک هفته ۷۷ درصد افزایش یافت ۱۱:۱۷ به نظر می رسد داریم وارد یک موج جدید کرونا می شویم ۱۱:۱۴ افزایش مراجعات کرونایی در تهران ۱۱:۰۰ قیمت جدید کولر آبی (جدول) ۱۱:۰۰ ۵۰ پروژه از شبکه لونا به شبکه پالیگان مهاجرت کردند ۱۰:۵۸ لحظه فرار رییس‌جمهوری سریلانکا با کشتی جنگی + فیلم ۱۰:۵۵ راهکار اردوغان برای تورم ۷۹ درصدی؛ صبور باشید! ۱۰:۵۱ سخنگوی سازمان انرژی اتمی: برداشت اورانیوم ۲۰درصد زیر نظر آژانس است ۱۰:۴۴ جدیدترین جزئیات از قتل آبه و انگیزه های قاتل ۱۰:۳۵ بازگشت دوباره خودرو به بورس کالا؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مکه مکرمه اخبار عمومی حضرت ابراهیم مقام ابراهیم ۱۴۰۱ ۴ ۱۹ عصر جدید فیلم ۱۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد

گلبهار خسروی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در اجرای تصویب نامه سال ۱۳۹۳ هیأت وزیران وقت، مبنی بر پرداخت ۲۰ درصد سرانه هزینه تمام شده دوره‌های سواد آموزی به سواد آموزان قبول شده، با پیگیری‌های سازمان نهضت سواد آموزی و با مساعدت بانک مرکزی، پاداش قبولی سواد آموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ به حساب افراد واریز شد.

وی افزود: در همین راستا میزان پاداش سواد آموزان قبول شده سال ۱۳۹۸ مبلغ یک میلیون و ۵۹۱ هزار و ۸۰۰ ریال و پاداش سواد آموزان قبول شده سال ۱۴۰۱ نیز مبلغ دو میلیون و ۱۵۰ هزار ریال می‌باشد که به صورت متمرکز به حساب افراد واجد شرایط واریز شده است.

معاون سواد آموزی استان به تعداد واجدین شرایط و سواد آموزان قبول شده استان به تفکیک سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۱ نیز اشاره کرد و گفت: مجموع سواد آموزان قبول شده استان در سال ۱۳۹۸ تعداد دو هزار و ۳۶۰ نفر و در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۲۸۴ نفر است که پاداش را دریافت کرده‌اند.

خسروی از ارسال لیست اسامی قبول شدگان و مشمولین دریافت پاداش به ادارات آموزش و پرورش استان خبر داد و با تاکید بر اطلاع رسانی موضوع به مخاطبان، گفت: سواد آموزان واجد شرایط سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ که به دلیل نداشتن شماره شبای بانکی، مسدود بودن حساب و یا به هر دلیل دیگری موفق به دریافت پاداش مذکور نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به واحدهای سواد آموزی شهرستان‌ها و مناطق، نسبت به ثبت شماره حساب و شبای بانکی خود در سامانه سواد آموزی اقدام نمایند تا در صورت تأمین اعتبار، در مراحل بعد مبلغ پاداش به حساب آنان واریز شود.

وی اظهار کرد: همچنین سوادآموزی که پاداش خود را دریافت نکرده است، می‌تواند کد ملی خود را به سر شماره ۱۰۰۰۸۸۹۹ ارسال و از دلیل واریز نشدن مبلغ پاداش اطلاع حاصل نماید.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان هم چنین از پرداخت پاداش سواد آموزان خودآموز سال ۱۴۰۱ استان نیز خبر داد و گفت: به ازای هر سوادآموز خودآموز و بر اساس نرخ سرانه ابلاغی سال ۱۴۰۱ به حساب قبول شدگان، مبلغ ۱۰ میلیون ۷۰۰ هزار ریال واریز شده است.

به گفته وی پاداش سواد آموزان قبول شده سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز سال گذشته پرداخت شده است.

خسروی در پایان از آموزش دهندگان خواست نسبت به درج دقیق شماره حساب و شماره شبای سواد آموزان سال ۱۴۰۲ در سامانه سواد آموزی اقدام نمایند تا در صورت پرداخت پاداش، اطلاعات قبول شدگان و واجدین شرایط تکمیل و حق کسی ضایع نشود.

کد خبر 6090055

دیگر خبرها

  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی