Web Analytics Made Easy - Statcounter

عید قربان اوج‌بندگی انسان در برابر معبود است، در این روز انسان بر نفس خود و شیطان غلبه کرده و از آزمون الهی سربلند بیرون آمد.

عید قربان مبارزه انسان با شیطان و عبودیت خالصانه پرودگار را به تصویر کشیده و سرانجام شکوه پیروزی زیبای بندگی در برابر خالق هستی را نشان می‌دهد، عید قربان، قربانی کردن در راه خدا، شکوفا شدن روح ایثار و نشان دادن میزان عشق و قرب به منبع لایزال الهی و تقواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عید بزرگ پیامی از سوی خالق متعال است که بر اساس آن انسان با دل بریدن از دنیا و دل سپردن به فرمان حضرت دوست، می‌تواند به عالی‌ترین درجات که همان قرب الهی است دست یابد.

عید قربان نمایش پرشکوه همدلی و وحدت امت اسلامی در حج و جلوه‌ای از امتی متحد و پویاست که دعوت اسلام را به عدالت و آزادگی، فریاد زده و احساس امید و اقتدار را در دل هر مسلمانی زنده می‌کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری پیام‌بزرگ عید قربان را تسلیم شدن در برابر خداوند متعال عنوان کرد و گفت: عید قربان تسلیم شدن در برابر خداوند متعال و تسلیم نشدن در برابر هوا‌های نفسانی است.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری گفت: عید قربان از اعیاد مشترک امت اسلام است که مایه وحدت مضاعف بین مسلمانان می‌شود و همانند اعیاد مشترک دیگر موجب همبستگی بین همه فرق اسلامی است.

او می گوید: عید قربان به ماجرای حضرت ابراهیم (ع) مربوط می‌شود وقتی از طرف خداوند مامور شد فرزندش اسماعیل (ع) را به قربانگاه ببرد و آنگاه که حضرت اسماعیل (ع) متوجه دستور پروردگار می‌شود در برابر خواست پدرش و فرمان الهی تسلیم شد و این حرکت آن‌ها مقام تسلیم را نشان می‌دهد که چه اندازه حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل (ع) تابع فرمان الهی بودند.

او گفت: حضرت ابراهیم (ع) از فرزندش و حضرت اسماعیل (ع) از جان خود می‌گذرند و به این وسیله تسلیم فرمان الهی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عید قربان غلبه انسان نمایده مردم خبرگان رهبری آذربایجان غربی عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی


 به گزارش تابناک، دولت فدرال سومالی اعلام کرد: طی چند هفته اخیر ۱۰۰ تن از تروریست‌های وابسته به گروه الشباب در مناطق مختلف کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

در بیانیه دولت موگادیشو آمده است: ده‌ها تن تروریست وابسته به الشباب در ایالت‌های گلمدگ، هیرشبیلی، جوبالند، موگادیشو و مناطق جنوب غربی کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

به نوشته روزنامه سومالی جدید چاپ موگادیشو، در این بیانیه با اشاره به عفو عمومی رئیس جمهور سومالی تصریح شده است: این عفو بستری را فراهم می‌آورد تا افراد مسلح با کنار گذاشتن اقدامات خشونت آمیز به جامعه بازگردند و زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

دولت سومالی با استقبال از جدا شدن افراد مسلح از گروه‌های تروریستی تاکید کرد: مبارزه با افراط گرایی و تروریست ادامه خواهد داشت تا ثبات و امنیت بر کشور حاکم شود.

الشباب یک گروه ترویستی وابسته به القاعده است که فعالیت خود را در سومالی از سال ۲۰۰۴ شروع کرده و با انجام عملیات تروریستی ثبات و امنیت این کشور و شاخ آفریقا را برهم زده است.

با انتخاب «حسن شیخ محمود» به عنوان رئیس جمهور سومالی، مبارزه با گروه تروریستی الشباب با قدرت و توان بیشتری ادامه یافت و ارتش این کشور با کمک مردان مسلح قبایل سومالی توانست مناطق زیادی از این کشور را از سیطره عناصر الشباب آزاد کند.

دیگر خبرها

  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • اگر موشک و دانشگاه قوی داشته باشیم اقتصاد تسلیم می‌شود
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی