Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@20:30:36 GMT

پر کردن استخرهای لاکچری با آب یارانه‌ای

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۴۸۴۲

در شرایطی که حجم آب سدهای تهران نسبت به پارسال ۱۹ درصد کاهش بافته اما پرشدن استخرهای لاکچری بلای جان آبی شده‌اند که یارانه به آن تعلق گرفته و این ظلمی مضاعف به سایر مردم است.

به گزارش ایرنا، مردم تهران در روز ۱۰ تیرماه امسال یک میلیارد و ۷۳۷ میلیون متر مکعب آب را درحالی مصرف کردند که میزان ورودی آب سدهای پنج‌گانه استان، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حدود ۹۸۰ میلیون مترمکعب است که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از ۱۲۰۳ میلیون مترمکعب بوده و  ۱۹ درصد کاهش‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر سال ۱۴۰۰) تاکنون بیش از ۱۸۰.۱ میلی‌متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده که این مقدار نسبت به  ۲۶۹ میلیمتر بارندگی متوسط بلندمدت ۵۳ساله ، کاهش ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

این میران مصرف همچنین در شرایطی است که  بدانیم بهای تمام شده تولید هر مترمکعب آب در تهران ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و متوسط قیمت فروش ۷۰۰ تومان است بنابراین، در هر مترمکعب آب ۲۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می شود.

البته این یارانه برای کالایی ضروری مثل آب بد نیست اما وقتی حجم زیادی از آب مصرفی شهری مثل تهران در خانه های ویلایی لوکس شمال شهر صرف آبیاری درختان و پرکردن استخرها می شود، باید به موضوع به شکل دیگری نگریست.

این روند نگران کننده مصرف آب سبب شد در روزهای اخیر شرکت آب و فاضلاب استان تهران با ارسال پیامکی به شهروندان آنان  را نسبت به موضوع  مدیریت مصرف حساس کند.

این در حالی است که به نظر می رسد رفتار مصرفی برخی مشترکان همچنان رفتار غلطی است که ناشی از جوابگو متناسب نبودن جریمه در نظر گرفته شده با جرم است.

در همین باره چندی پیش"فیروز قاسم زاده" سخنگوی صنعت آب کشور به خبرنگار ایرنا گفت: این جریمه‌ها بر اساس قانون است. بنابراین ممکن است جریمه مطابق درآمد مشترکان نباشد و برای این امر بحث قطع آب در نظر گرفته شده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: اما علاقه‌ای برای قطع نیست، زیرا آنها هم شهروندان هستند و باید آب مصرفی و مورد نیاز آنها را تامین کرد. امید است با اقدام‌هایی که در نظر گرفته شده این مشترکان نسبت به رعایت الگوی مصرف دقت بیشتری داشته باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه روز عرفه مصطفی تاجزاده عید قربان استخرهای لاکچری آب یارانه ای مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه روز عرفه مصطفی تاجزاده عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود، خبرهای داغ و دست اول درباره این رویداد بزرگ فرهنگی هم یکی پس از دیگری از راه می‌رسد. همشهری آنلاین مهم‌ ترین خبرهای این نمایشگاه را هر روز به اطلاع مخاطبان اهل کتاب می رساند.

افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تحویل غرفه‌های خودساز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ناشران آغاز شده و برخی از ناشران کار غرفه سازی خود را آغاز کرده‌اند. ناشرانی که غرفه سازی ندارند هم می‌توانند از روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) غرفه‌های خود را طبق نقشه مشخص شده دریافت کنند.

نمایشگاه کتاب به رونق گردشگری کمک می‌کند

مسلم شجاعی، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: برخی از کشورهای همسایه و منطقه نظیر عراق، عمان، کویت، بحرین، هند، روسیه، چین و... که برای ما بازار هدف گردشگری هستند، در نمایشگاه کتاب حضور دارند. حضور کشورها به عنوان مهمان ویژه یا جذابیت آثار ناشران ایرانی، باعث می‌شود تا نمایشگاه کتاب تهران به رونق گردشگری خارجی کمک کند.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود. کد خبر 849415 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کتاب - نمایشگاه داخلی خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان یارانه نمایشگاه

دیگر خبرها

  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی