Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اجرا تمرین مقابله‌ای و پیشگیری از حوادث در بندر دیلم خبر داد و گفت: برگزاری چنین تمرین‌ها با هدف افزایش سطح توان و محک نیروهای عملیاتی است تا در صورت بروز حوادث در کمترین زمان اقدام کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دیلم، محمد شکیبی‌نسب عصر امروز با اشاره به افزایش دما هوا و شدت گرما در استان بوشهر اظهار داشت: با آغاز فصل گرما و احتمال بروز حریق در اسکله‌ها و شناورها، در راستای اجرا اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه مانور صفر بدون اطلاع قبلی در بندر دیلم با موفقیت اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روش برگزاری این مانور بیان کرد: براساس سناریو تعریف شده برای مانور، از طریق شماره تماس اضطراری 1550 حادثه مبنی بر وقوع آتش‌سوزی اعلام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: پس از این اعلام این حادثه به مرکز جستجو و نجات دریایی، شناور اطفا حریق سار به محل مورد نظر اعزام شد و در مدت 5 دقیقه به محل رسید.

 شکیبی نسب اظهار کرد: شناور سار در عملیاتی ضربتی موفق شد ظرف 8 دقیقه آتش را به طور کامل مهار کند.

وی در تشریح نقاط قوت مانور عنوان کرد: اقدام به موقع سامانه تلفنی 1550، اعزام سریع شناور اطفا در محل حادثه آماده شناور آتشخوار و پمپ‌های آتشخوار شناور از نقاط قوت مانور بندر دیلم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: تنها نقطه ضعف مانور عدم تناسب توان اطفا شناور با توجه به تعداد شناورهای موجود در بندر بود.

جزئیات آتش‌سوزی در اسکله صیادی بندر کنگ‌ / 7 لنج سوخت و 160 لنج از آتش‌سوزی نجات یافتبوشهر| شناورهای آتشخوار از گسترش آتش‌سوزی در اسکله کنگان جلوگیری کردندآتش‌سوزی در اسکله کنگان مهار شد

وی افزود: محل اجرا مانور انتهای خور بندر دیلم بود که در سناریو تعریف شده زمان ایده‌آل برای رسیدن شناورها به محل 10 دقیقه بود که این مهم در مانور با سرعت عمل نیروها در 5 دقیقه اجرایی شد.

شکیبی نسب خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مانور با هدف افزایش سطح توان و محک نیروهای عملیاتی است تا در صورت بروز حوادث بتوانند در کمترین زمان نسبت به نقش‌آفرینی اقدام کنند.

وی سامانه 1550 پل ارتباطی بین دریانوردان با مرکز جستجو و نجات دریایی دانست و گفت: در طول شبانه‌روز این سامانه پاسخگوی دریانوردان در خلیج فارس است.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان بوشهر بندر دیلم آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • (ویدئو) آتش سوزی عظیم در اسکله تاریخی کالیفرنیا
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود