Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@01:38:54 GMT

اجرای علی رهبری در مشهورترین سالن موسیقی در جهان

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۵۲۷۹

اجرای علی رهبری در مشهورترین سالن موسیقی در جهان

موزیسینِ ایرانی در سالن مارینسکی سن پترزبورگ روسیه همان سالنی که موسیقی‌دانانی مانند کورساکف، چایکفسکی، موسورسکی، راخمانینوف و شوستاکوویچ در آن اجرا داشته‌اند، چوب رهبری را در دست گرفت.

به گزارش ایمنا، علی رهبری به دعوت والری گرگیف به روسیه سفر کرد تا ارکسترِ شهر سن‌پترزبورگ را رهبری کند. این اتفاق در حالی رخ داد که به دلیلِ جنگ روسیه و اوکراین، هنرمندان و هنر روسیه از سوی اروپا تحریم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال علی رهبری دعوتِ گرگیف را پذیرفت تا با حضور در این کشور، ارکستر شهر سن‌پترزبورگ را رهبری کند.

وی روز جمعه _هفدهم تیرماه_ در سالن مارینسکی شهر سن‌پترزبورگ روی صحنه رفت و اجرای ارکستر شهر سن‌پترزبورگ به رهبریِ این موزیسینِ ایرانی، از یکی از شبکه‌های تلویزیونیِ روسیه پخش شد.

برای علی رهبری که موفقیت‌های بزرگ جهانی فراوانی را ظرف ۴۵ سال گذشته در کارنامه خود داشته است این دعوت به همکاری نیز که از سوی والری گرگیف از برجسته‌ترین رهبران ارکستر جهان صورت گرفت، افتخاری دیگر در کارنامه او به شمار می‌رود.

دو سال قبل از انقلاب بود که علی رهبری با پیروزی در مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه با کسب مدال طلا و سپس مدال نقره در سوئیس برای ایران، توجه محافل هنری جهانی را به خود جلب کرد و بلافاصله توسط مایسترو «هربرت فون کارایان» رهبر اساطیری آلمانی به برلین دعوت و سپس به‌عنوان دستیار در ارکستر فیلارمونیک برلین انتخاب شد.

وی، سپس به عنوان مدیر هنری و رهبر میهمان ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، زاگرب، پراگ، مالاگا و بلگراد به فعالیت پرداخت.

رهبری تا کنون بیش ۱۲۰ ارکستر را در جهان رهبری کرده و ۲۵۰ آلبوم در مارکت جهانی عرضه کرده که ۵ آلبوم از آن در حوزه موسیقی ایرانی است.

منبع: تسنیم

کد خبر 587251

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی رهبری موزیسین ایرانی روسیه والری گرگیف شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر سن پترزبورگ علی رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»

ایسنا/سمنان  شهردار سمنان و رئیس مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان از برنامه ریزی برای برگزاری دو رویداد بین المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم» در آینده نزدیک در شهر سمنان خبر داد.

دکتر حسین موسوی ۷ اردیبهشت ماه در نشست با اعضای منتخب ارکستر سمفونیک نغمه پردازان راه ابریشم با اشاره به عضویت سمنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین المللی شهرهای جاده ابریشم اظهار کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه هایی بین سمنان با شهرهای در مسیر راه ابریشم به امضا می رسد.

وی از برنامه ریزی برای برپایی همایش ها و سلسله برنامه هایی با عنوان و نام راه ابریشم خبر داد و افزود: طرح ها و پروژه های مختلف در سطوح ملی و بین المللی از سوی مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان هدفگذاری شده که در آینده برگزار می شود.

همچنین در این نشست اعضای منتخب ارکستر سمفونیک نغمه پردازان راه ابریشم با تقدیر از اقدامات صورت گرفته، آمادگی خود را جهت مشارکت در برنامه های آتی این مرکز اعلام کردند.

کنسرت ارکستر سمفونیک نغمه پردازان راه ابریشم با مشارکت مرکز بین المللی جاده ابریشم سمنان، جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۹:۲۱ در سالن تئاتر شهر سمنان به اجرای موسیقی فاخر ایرانی خواهند پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!