Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درخصوص لایحه دو فوریتی اصلاح حقوق گمرکی، گفت: تاثیر تغییر حقوق گمرکی بر تورم کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی کمتر از یک درصد و برای کالاهای غیر اساسی حداکثر حدود ۳ درصد است بنابراین با توجه به تورم ۴۰ و ۵۰ درصدی، این موضوع تأثیری چندانی در تورم ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین خاطرنشان کرد: براساس لایحه دولت تغییر حقوق ورودی، کسری بودجه‌ای حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان را به دنبال دارد که اگر دولت به دنبال جبران این عدد از طریق انتشار اوراق یا استقراض از بانک مرکزی باشد، بخشی از اثرات کاهش تورم که دولت به دنبال آن است خنثی می‌شود و چه بسا اگر دقیق اجرا نشود، اثرات تورمی آن بیش از تاثیر آن در کاهش تورم باشد.

زنگنه در پایان ابراز داشت: با توجه به گذشت بیش از ۴ماه از ابتدای سال، این لایحه دوفوریتی به سودآوری مضاعف واردکنندگانی که قیمت کالاهای خود را طی این مدت افزایش دادند، می انجامد و در نهایت رانتی را نصیب واردکنندگان می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محسن زنگنه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گمرک تورم و گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که همگام با تحویل سلاح‌ های آمریکایی به اوکراین، ظرفیت تولید تسلیحات خود را افزایش می‌ دهد.

بر اساس اعلام این رسانه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز در سخنانی ضمن صدور دستوری مبنی بر افزایش تولید اسلحه تاکید کرد که تحویل تسلیحات برای جنگ اوکراین باید تسریع شود.

بر این اساس، دستور وزیر دفاع روسیه در حالی صادر شد که جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا هفته گذشته مصوبه کنگره مبنی بر اختصاص ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین را امضاء کرد.

این کمک‌ ها شامل تجهیزات توپخانه‌ ای، سامانه‌ های راکتی، مهمات ضدتانک و دیگر انواع تسلیحات می‌ شود.

روند رأی‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن بود که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند؛ بایدن نیز سپس آن را امضاء کرد.

این در حالیست که یک سیاستمدار فرانسوی پیشتر در سخنانی تاکید کرد که کمک جدید آمریکا به کی یف تنها منجر به افزایش قربانیان در اوکراین خواهد شد.

«فلوریان فیلیپات»، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه و نامزد انتخابات پارلمان اروپا در واکنش به تصویب لایحه اختصاص ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین توسط مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این رای چیزی را تغییر نخواهد داد و تنها منجر به طولانی شدن زمان جنگ و افزایش قربانیان خواهد شد.

کد خبر 6094670

دیگر خبرها

  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت