Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی حجت الاسلام خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برای حضور در جشن عید سعید قربان در حرم مطهر قیدار نبی (ع) از نوادگان حضرت اسماعیل (ع)  به این شهر سفر کرد.

این مراسم توسط ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت شهرستان خدابنده اجرا می‌شود و به مناسبت عید سعید قربان امروز 72 راس گوسفند قربانی و در بین نیازمندان این شهر توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه قیدار نبی جد پیامبر گرامی اسلام است، اظهار داشت: باید به واسطه داشتن این حرم مطهر و نورانی، این شهر به عنوان یکی از قطب‌های زیارتی در کشور و حتی دنیا شناخته شود و باید ظرفیت حضور زائران حضرت در این شهر ایجاد شود.

امام جمعه قیدار با اشاره به دغدغه سردار نقدی معاون اجرایی سپاه پاسداران در ارتباط با برگزاری جشن عید قربان در قیدار نبی (ع) گفت: امیدواریم با همت مردم و مسئولان، این برنامه جهانی شود و همه در عید قربان زائر این شهر شوند.

 وی بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم در قیدار نبی (ع) برای پذیرش زائر تأکید کرد و افزود: غار کتله خور زیباترین غار خشکی جهان، مسجد جامع سجاس، حسینیه تاریخی کرسف، امامزاده ابراهیم سجاس از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان است که متاسفانه مغفول مانده است.

امام جمعه قیدار با یادآوری اینکه علاوه بر ظرفیت حرم مطهر خود شهر قیدار نبی قدمت تاریخی دارد، افزود: تمدن این شهر به هزاره چهارم و پنجم قبل از میلاد برمی‌گردد؛ در شهرستان خدابنده 180 هزا نفر ساکن هستند و به عنوان بزرگترین شهرستان در شمالغرب کشور به شمار می آید. 

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان قیدار نبی شمالغرب قیدار نبی عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد.

وی  در بازدید از مراحل راه اندازی آب شیرین کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکار‌های تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن افزود: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، همچنین در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکار‌های متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است